Is Coucke de reddende engel? Zij hebben de club sportief gekaapt

    Is Coucke de reddende engel? "Zij hebben de club sportief gekaapt"

    Gepubliceerd: woensdag 21 februari 2018 om 08:50wo 21-02-2018 om 08:50

    Marc Coucke mag zich zeer binnenkort de nieuwe voorzitter van Anderlecht noemen. De Brusselaars mogen van geluk spreken dat hij de club wilde overnemen, want de financiële toestand ziet er niet bepaald rooskleurig uit. Verschillende kandidaat-kopers haakten af toen ze de situatie opmerkten.

    "De club voerde de voorbije jaren een dramatisch beleid, een combinatie van financieel wanbeheer en sportieve ambitie. Anderlecht heeft zijn lot in de handen van spelersmakelaars gelegd. Zij hebben de club sportief gekaapt", reageert een anonieme bieder in Sport/Voetbalmagazine.

    Anderlecht moet het doorgaans hebben van zijn uitgaande transfers, maar die bleven – mede doordat er geen geld was voor inkomende namen – uit. De club kan een fikse kapitaalinjectie van Coucke dus absoluut gebruiken. "Deze club heeft dringend geld nodig. Anderlecht moet investeren, en deze keer niet in spelers die het dan weer wil verkopen", aldus een andere kandidaat-koper.

    Plaats een reactie

    Toca +40195
    woensdag 21 februari 2018 om 09:06
    Er wordt nog in het meervoud gesproken. T gaat nochtans maar over 1 makelaar denk ik.
    Vind ik leuk
    Reagens +2315
    woensdag 21 februari 2018 om 09:13
    anonieme bron wil ook wat zeggen.
    Ik kan mij moeilijk voorstellen dat de cijfers zooo slecht zijn. Ze hebben toch zo geen slechte transferbalans? En dan nog eens CL dit jaar.
    Het zou moeten zijn dat ze de abo's gratis weggeven en de fans alleen drinken dat ze zelf meenemen consumeren.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 februari 2018 om 09:14]
    Vind ik leuk
    Patfey +5535
    woensdag 21 februari 2018 om 09:29
    Volgens Trends waren de inkomsten in 2016-17 voor de helft uit “bijzondere inkomsten” (vooral transfers) terwijl dat 5 jaar voordien slechts een vijfde was> En erger, daarbij een belangrijke kostenpost : commissies.
    Vind ik leuk
    Reagens +2315
    woensdag 21 februari 2018 om 09:37
    Dat zegt op zich ook niets hé. Misschien hebben ze dat jaar gewoon een paar zeer grote uitgaande transfers gedaan (of toch alleszins de inkomsten geboekt). En het lijkt mij logisch als uw totaalbedrag aan transfers spectaculair toeneemt de commissies ook toenemen.
    Het zijn daar geen dutsen in de raad van bestuur van Anderlecht. Die gasten zijn niet rijk geworden (of gebleven) omdat ze geen balans kunnen lezen. Wat misschien wel gebeurd is, is dat de familie Vandenstock nog zoveel mogelijk uit de club heeft gehaald alvorens te verkopen (wat Dudu in Standard ook gedaan heeft). Maar dat wist Coucke op voorhand (aangezien ik van Coucke en zijn adviseurs ook denk dat ze een balans kunnen lezen).
    Vind ik leuk
    Watcher +952
    woensdag 21 februari 2018 om 10:02
    Lonen vergeten????
    Vind ik leuk
    THOR4ever +2077
    woensdag 21 februari 2018 om 09:17
    Wel onbegrijpelijk dat het financieel zo ver kon komen. Brussel heeft toch veruit het grootste ‘hinterland’ qua sponsors en toeschouwers. ‘Iedereen’ zit in Brussel en dus leek een budget van ca 40 m of zo ook logisch. Als er nu toch belangrijke schulden zouden zijn -blijft gissen want de bron is onbekend- dan roept dat toch veel vraagtekens op. Enfin, ik verwacht wel dat we snel zullen horen van Coucke hoe het zit. Is ook niet onbelangrijk voor de kleinere clubs in België want die kregen toch regelmatig hun miljoentje van Anderlecht.
    Vind ik leuk
    Toca +40195
    woensdag 21 februari 2018 om 09:19
    Maar Brussel is op zich geen voetbalstad hoor. Dus qua toeschouwers moeten ze het daar niet gaan zoeken.
    Ik zou ook graag de echte waarheid kennen, maar denk niet dat dat aan supporters besteed is..
    Vind ik leuk
    ketje55 +2075
    woensdag 21 februari 2018 om 09:40
    Anonieme kandidaat-kopers zijn enorm teleurgesteld.
    Vind ik leuk
    Dirk H +3114
    woensdag 21 februari 2018 om 09:57
    Altijd grappig die dappere anonieme criticasters
    Vind ik leuk
    Sweatisglory +1020
    woensdag 21 februari 2018 om 10:00
    Voor sommige zijn de alarmbellen die afgingen de laatste weken blijkbaar niet genoeg en blijven ze geloven dat het allemaal-zo-erg-niet-zal -zijn. En inderdaad je zou kunnen stellen dat de soep nooit zo heet wordt gegeten als ze wordt opgediend ... maar helemaal gerust, dat zou ik nu echt niet zijn.
    Los van het sportieve mag men zich toch wel degelijk vragen stellen ivm de vorige aandeelhouders die bv liever 5 milj in eigen zakken zag dan de mogelijkheid om transfers te kunnen doen in het tussenseizoen.Integendeel, met de verkoop van spelers mocht men verder de schulden aanzuiveren.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 februari 2018 om 10:01]
    Vind ik leuk
    Mckenzie +4016
    woensdag 21 februari 2018 om 10:03
    Er moet geïnvesteerd worden om een goede ploeg op te bouwen. Niet om winst te maken op verkoop van spelers. Een ploeg van vandaag, niet enkel Anderlecht, heeft geen vijf basisspelers meer die er pakweg drie jaar geleden instonden. Ligt ook aan spelers en makelaars.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws