'Leko met de handen in het haar na nieuwe tegenslag'

    'Leko met de handen in het haar na nieuwe tegenslag'

    Gepubliceerd: woensdag 21 februari 2018 om 07:30wo 21-02-2018 om 07:30

    Ivan Leko beleeft met Club Brugge lastige weken. Blauw-Zwart kon al twee thuiswedstrijd op rij niet winnen, bovendien incasseerde het ook een pak doelpunten. Stilaan neemt ook de blessurelast toe bij de competitieleider, waardoor het puzzelen wordt voor de Kroaat.

    Tegen Standard moet Leko het mogelijk doen met een veredeld B-elftal. Vooral op het middenveld wordt het spannend. Zo is Marvelous Nakamba geschorst, hij pakte tegen Genk zijn vijfde gele kaart. Verder lijkt Club ook geen beroep te kunnen doen op Jordy Clasie. De Nederlandse huurling sukkelt met een overbelasting aan de adductoren, waardoor hij nog niet op het trainingsveld te zien was.

    Het Laatste Nieuws weet dat Club Brugge alles in het werk stelt om hem fit te krijgen voor de topper in en tegen Standard. Indien Clasie niet fit raak, dan moet Leko teruggrijpen naar spelers als Timmy Simons en Jordi Vanlerberghe. Ook Ruud Vormer trainde dinsdag nog niet mee met de groep, maar verwacht wordt dat hij wel zonder problemen zal kunnen meespelen zondag.

    Poll

    Wie moet er spelen op zespositie?

    (1027 stemmen)

    Plaats een reactie

    VeeDeeVee +16264
    woensdag 21 februari 2018 om 08:11
    Simons in de ploeg, hoe zalig zou dat niet zijn?
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 10:03
    Niet. Die kan al 2 seizoenen niet meer mee op de 6. K zou er nog eerder Denswil zetten.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 12:52
    Nope. Het meest logische lijkt me wel Denswil terug op links te zetten, Scholz op rechts. Natuurlijk Mechele centraal. En Mitrovic kan blijkbaar ook op de 6 uit de voeten. Dat benadert toch iets meer de typeverdediging. Denswil en Mechele zijn op elkaar ingespeeld. Denswil kent Vermeer vrij goed, ik denk dat de communicatie daar ook snor zit. Scholz kan dan verder aan zijn inpassing werken, en op de 6 is er sowieso nood aan een vervanging. Al verwacht ik dat ze Clasie wel gaan klaarstomen voor de zondag. Bij de andere optie verwissel je de 6, en moet je 2 cv's inpassen. Simons-Mechele-Denswil zal ook wel automatismen hebben, maar ideaal zal het ook niet wezen.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 februari 2018 om 12:56]
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 13:57
    zet daar gewoon van Vanlerberghe, is zijn beste positie. Kan hij tonen wat hij in zijn mars heeft en ervaring opdoen in wat ongetwijfeld een bikkelharde wedtsrijd wordt.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 14:10
    Het probleem met VLB vind ik dat het niet én zijn specifieke positie is, én dat je weer op alle posities moet sleutelen. Twee centrale verdedigers die moeten ingepast worden. Nieuwe keeper, en een andere CVM. Dat betekent dat Mechele ook in een nieuwe verdediging staat. Ikzelf ben voorstander om VLB ook wel te brengen, maar dan in matchen waar het minder noodzaak is. Op deze manier kan je ook weer jonge spelers verbranden, of als niet voldoende bestempelen. Soit, ik zoek naar de opstelling waarvan ik denk dat ze de beste kans maakt om punten te pakken, beseffende dat die uiteraard ook in de mist kan gaan. Daarom zou ikzelf persoonlijk terugvallen naar automatismen zoveel het kan. Dat is dus ofwel Simons op de 6 en Denswil op links, ofwel Denswil op links en Mitrovic op de 6. De polyvalentie van VLB heeft voordelen, maar allicht ook nadelen. Hij zal allicht minder CV zijn dan een gevormde CV, minder CVM dan een gevormde CVM. Het lijkt me zeer moeilijk om dan een experimentele verdediging te gaan leiden.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 februari 2018 om 14:13]
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 14:48
    Sorry maar met Simons op de 6 tegen Standard dan doen we niet mee op 't middenveld. Dan geven we op voorhand op. Mss geraakt Classie wel klaar. K hoop 't.
    Vind ik leuk
    blondel +2796
    woensdag 21 februari 2018 om 15:52
    Moest Clasie niet kunnen aantreden,is er maar 1 oplossing,Vanlerberghe.Heeft vorig seizoen bij Mechelen getoond dat hij een betrouwbare speler is op die plaats.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 15:54
    Maar dan zou ik wel meer specifiek met hem gaan toewerken naar de cv/cvm.
    Vind ik leuk
    blondel +2796
    woensdag 21 februari 2018 om 20:17
    Man toch,hij is ne verdedigende middenvelder.Specifiek.Ge zit hier ni in de provinciale reeksen he.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 21:37
    VLB heeft vorig jaar ongeveer de helft van de matchen gespeeld bij KVM, op een stuk of 7 posities. Linksachter-rechtsachter-beide centrale posities-CVM-Links midden-zelfs in de spits. Dan weet ik niet meer welk nu specifiek zijn positie is, heeft bij Club overigens ook al als linksmidden gespeeld. Is gehaald vanwege zijn polyvalentie,maar als je hem nog jaren als lapmiddel gebruikt op alle posities, dan weet hij allicht zelf ook niet welk zijn positie is. Jij noemt hem dan een ervaren CVM. Hoeveel matchen heeft hij op die positie gespeeld? Zelfs als hij een goede wedstrijd speelt, is hij allicht nog niet de defensieve leider of een rustpunt. Dat is de voornaamste reden waarom ik de optie Mitrovic 6 voorstel. Speelde bij Besiktas ook wel op de 6, en heeft op die positie CL gespeeld. En het biedt ruimte om Denswil terug op zijn positie te zetten. Ik vrees tegen Standard voor de combinatie nieuwe keeper-2 cv's te integreren-onervaren CVM.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 februari 2018 om 21:52]
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 14:46
    Poulain! Die wil ik ASAP terug vanachter en scholz op de bank. Mitrovic wist ik niet dat die op 6 kan. Denswil moet dat ook kunnen en 't voordeel is dat op die positie iets minder concentratie nodig is dan cv.
    Het probleem van Denswil is net zijn concentratie en de laatst gespeelde matchen van hem net vooral de afspraken/communicatie met Mechele.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 15:54
    Poulain zal fit moeten zijn. Volgens transfermarkt kan Mitrovic zowel centraal als op de 6. Hij zal daar dus ook wel ervaring hebben bij een ploeg genre Besiktas.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 februari 2018 om 15:55]
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 16:02
    Effe gaan kijken naar zijn laatste matchen bij Besiktas. Ik vind hier 2 matchen tegen Osmanlispor, de ene 90 minuten als LCV, de andere een invalbeurt voor Hutchinson van 51 minuten als CVM. Hopelijk mogen we hier links invoegen.

    https://www.flashscore.com/match/noAhzIs9/#lineups;1

    Hij speelt wel meestal als CV, maar in de match tegen Monaco heeft hij ook 16' ingevallen voor CVM Arslan

    https://www.flashscore.com/match/CMEHdWcO/#lineups;1
    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 februari 2018 om 16:17]
    Vind ik leuk
    Watcher +952
    woensdag 21 februari 2018 om 09:28
    En zondag allemaal fi, stop met spelletjes spelen man
    Vind ik leuk
    t757498 +623
    woensdag 21 februari 2018 om 13:55
    Zand in de ogen strooien van brugge tov Standard. Zondag staan die gewoon op het veld
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 16:38
    Soit, het zijn maar opties. Ik wou vooral tonen dat er nog een andere, volwaardige optie was. De keuze zullen we zondag kennen.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 21:58
    We speelden voor nieuwjaar een recordreeks. Nakamba was uiteraard outstanding. Aan Mechele waren er vooraf veel twijfels. Poulain zweefde tussen basis en lappenmand. Die reeks werd dus gezet met Horvath, Denswil en Decarli. En toch komen die spelers individueel te kort volgens de kenners. Denswil heeft pakken ervaring, ook in de CL. Een foutje maakt iedereen, zeker als je zoveel wedstrijden speelt. Clasie gaf al aan dat de fans te kritisch zijn. En Van Crombrugghe twijfelt aan Club omdat elke fout uitvergroot wordt. Is een foutje in zulk een reeks dan zo fataal dat we telkens alles moeten omgooien?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws