Pijnlijke onthulling: 'Daarom werd wintermercato een ramp voor Anderlecht'

    Pijnlijke onthulling: 'Daarom werd wintermercato een ramp voor Anderlecht'

    dinsdag 20 februari 2018 om 10:30

    Anderlecht heeft een heel slechte transferperiode achter de rug. Kenneth Saief, Ryota Morioka en Lazar Markovic zijn de enige nieuwkomers. Herman Van Holsbeeck mocht niets uitgeven, maar dat was niet altijd het plan.

    Volgens Het Nieuwsblad werd er bij de overname iets heel anders geregeld. "Aanvankelijk was het plan dat Anderlecht in januari wel degelijk nieuwe spelers mocht aantrekken. Het geld dat binnenkwam, mocht ook weer worden uitgegeven. Maar uiteindelijk werd die afspraak nog ingetrokken."

    Anderlecht viel op het laatste moment echter een pak duurder uit, zodat Coucke de eerdere regeling terug introk. "De Anderlechtbestuurders zouden plots nog vijf miljoen meer gevraagd hebben voor de club en Coucke ging enkel overstag op voorwaarde dat de schulden al werden afgebouwd tijdens de wintermercato. Vandaar de moeilijke transferperiode", zo onthult de krant. 

    Plaats een reactie

    firedwarf +3050
    dinsdag 20 februari 2018 om 10:45
    Dan is nu de vraag in welke mate dat Couke de schulden verder gaat afbouwen??? De kern saneren en volgend jaar content moeten stellen met een plaatske in de top 5 ipv voor kampioen te gaan? Of zich toch gaan versterken en bijgevolg weer meer geld moeten uitgeven dan er binnenkomt... Dendoncker en mss teo zullen nog iets opbrengen voor de rest loopt er niet veel valabel rond in de kern waar ge het grote geld voor zult vangen vrees ik toch niet zonder zelf sportief zelfmoord te plegen... Iemand als een trebel verkopen zal geld opbrengen maar dit is nu net een speler waar ze op moeten gaan bouwen net als kums...
    Vind ik leuk
    Toca +33601
    dinsdag 20 februari 2018 om 10:52
    Ik denk eerlijk gezegd niet dat Coucke zal kopen wat we allemaal nodig hebben. Dat is gewoon teveel voor 1 transferperiode.
    Dat ze Dendoncker gaan verkopen is logisch, hopelijk voor de 15 miljoen die ze in gedachte hebben. Ik hoop dat ze alvast een scorende spits kunnen vinden, een topper moeten we niet op hopen, maar toch een betere dan de kloefkappers die we nu hebben, en een deftige rechterflank speler en een verdediger die naam waardig.
    Vind ik leuk
    CedricVDE +1089
    dinsdag 20 februari 2018 om 11:24
    We hebben een rechterflank in Najar. Volgens mij gaart hij dit allemaal regelen in 1 transferperiode. Anderlecht gaat er staan volgend jaar.
    Vind ik leuk
    Toca +33601
    dinsdag 20 februari 2018 om 11:42
    Sorry maar daar kan je niet meer op rekenen hé.
    Dan moet je al heel veel geluk hebben als die 1- fit geraakt en 2- zijn oude niveau terughaalt. Daar twijfel ik heel erg aan.
    Vind ik leuk
    CedricVDE +1089
    dinsdag 20 februari 2018 om 11:47
    Maar om daar nu als eerste in te investeren is in mijn ogen onnodig. Ik zie u punt, maar er zijn prioritaire posities.
    Vind ik leuk
    Leupas +12
    dinsdag 20 februari 2018 om 11:44
    Vergeet niet dat Coucke in de 1ste plaats een zakenman is
    Vind ik leuk
    CedricVDE +1089
    dinsdag 20 februari 2018 om 11:48
    In theorie kan hij uit Anderlecht ook winst maken eh. Als Anderlecht dankzij hem meer geld maakt dan is zijn investering wel de moeite waard.
    Vind ik leuk
    polle1 +142
    dinsdag 20 februari 2018 om 11:06
    daar aan ziet men dat vandenstock en collin pure geldwolven zijn die mee de club niets inzitten, het moet alleen maar geld opbrengen
    Vind ik leuk
    firedwarf +3050
    dinsdag 20 februari 2018 om 11:06
    Denk dat anderlecht eerst zijn kern maar eens deftig moet uitruimen ook al gaat dat een seizoen ten koste van de titel of zelfs europees... Dit anderlecht moet vanaf 0 kunnen starten en dan kan je niet bouwen op jongens als een appiah of bruno laat staan op andere huurlingen... Kijken wat er in de jeugd rondloopt en/of uitgeleend is en die mannen volop een jaar de kans geven en de wintermercato gaan bijsturen met gerichte aankopen van A spelers niet van de Z categorie omdat ze gratis / te huur of aangeboden worden door bayat... maarja das mijn mening natuurlijk... anderlecht kennende zal bayat wel wat "koopjes" weten te fixen ten koste van de financiele draagkracht van anderlecht en de kern en ploegsfeer
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 11:17
    Het is het ideale moment om van 0 te herbeginnen !
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 11:29
    Dat geloof ik nooit
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 11:41
    Zou Coucke in deze voor hem toch onzekere financiële tijden direct grote investeringen doen? Wellicht enkele om supporters en pers gunstig te stemmen maar ik denk niet direct de grote ommekeer.
    Vind ik leuk
    calimeros +1895
    dinsdag 20 februari 2018 om 12:35
    Onzekere financiele tijden voor Coucke????
    Waar haal je dat??
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 13:08
    Hallo? Rechtszaak ivm verkoop omega pharma; verkoop van oostende dat niet duidelijk is, ...
    Vind ik leuk
    calimeros +1895
    dinsdag 20 februari 2018 om 17:52
    sukkelaarke toch

    blauwzwart in uw naam zegt al genoeg

    Daar is niets mis mee met de verkoop van Omega Pharma.
    Coucke mag de prijs vragen die hij wilt, de andere moet maar niet akkoord gaan en het gevraagde betalen
    Als je uwe auto die 10 jaar oud is en wilt verkopen voor 20000 euro is daar niets verkeerd aan, wel aan de gek die jou 20000 euro daarvoor wilt betalen.
    Als brugge deze zomer Vormer wilt verkopen voor 50 miljoen, is dat hun goed recht. Als er een zotte ploeg die 50 miljoen wil betalen en weggooien, is dat het probleem van die ploeg en niet het probleem van brugge.

    Wat is er mis met de verkoop van Oostende? Daar is een nieuwe eigenaar en voorzitter.
    Al heeft COUCKE Oostende verkocht voor 1 euro, als beide partijen daar akkoord mee zijn.

    Anderlecht komt ook beter overeen met Gent, Charleroi dan brugge. Dus waarom zouden ze niet goed overeen kunnen komen met Oostende vanaf volgend seizeoen??

    En voor de brugse boeren, hou dus maar jullie dwaze kop
    Coucke heeft spelers van Oostende dubbele winstpremie betaald voor overwinning tegen Anderlecht. Licht nog de optie in het contract van Milic, zodat deze over 3 maanden niet transfervrij naar Anderlecht kan.



    Coucke mag de prijs vragen die hij wilt, de andere moet maar niet akkoord gaan en het gevraagde betalen
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 februari 2018 om 17:55]
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 10:17
    Bedankt voor deze topreactie, echt proza om fier op te zijn. Toekomst zal alles uitwijzen.
    Veel succes om hopelijk nog eens in de Po's te geraken.
    Vind ik leuk
    calimeros +1895
    woensdag 21 februari 2018 om 12:35
    sukkelaar

    je hebt met fc brugghe 1 prijs gewonnen in de laatste 14 jaar

    dus geval zou ik uw laatste zinnetje niet durven schrijven, maar eerder bescheiden blijven

    1 prijs in de laatste 14 jaar voor brugge
    Vind ik leuk
    woensdag 21 februari 2018 om 16:12
    Aja, het belgisch voetbal bestaat pas veertien jaar.Zijn bekers ook al geen prijs? Hoeveel europese finales al op het palmares voor de "tobploeg" uit limburg ?Geniet maar verder van de ploeg aan de top vh klassement . Hierbij stop ik deze zinloze discussie.
    Vind ik leuk
    calimeros +1895
    woensdag 21 februari 2018 om 17:24
    WAT HEB IK MET DE TOBPLOEG UIT LIMBURG TE ZIEN?? Het zegt weer zoveel over jou.

    En ja voor topploegen is de beker echt een troostprijsje !!!!

    Belgisch voetbal bestaat inderdaad al veel langer dan 14 jaar.
    Maar voor de zogezegde topploeg brugge is 1x kampioen in die 14 jaar hééééél weinig.
    En 14 x of zoiets kampioen, daar zijn jullie ook nog mijlenver achter op Anderlecht
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Pijnlijke onthulling: 'Daarom werd wintermercato een ramp voor Anderlecht'