'Club Brugge doet het opnieuw, 500.000 euro als huurling meespeelt'

    'Club Brugge doet het opnieuw, 500.000 euro als huurling meespeelt'

    dinsdag 20 februari 2018 om 10:00

    Club Brugge speelt volgende week zaterdag tegen KV Kortrijk, maar de bezoekers moeten het wel doen zonder één van hun goalgetters. Jérémy Perbet doet hoogstwaarschijnlijk niet mee.

    Het Nieuwsblad weet namelijk dat Club ook bij Perbet een clausule heeft gezet in het huurcontract. Dat deed het ook al bij onder meer Sander Coopman, die nu actief is bij Zulte Waregem. Als Kortrijk de aanvaller toch nog opstelt moet het een vergoeding betalen van ongeveer 500.000 euro. Kortrijk gaat dat vrijwel zeker niet betalen.

    Perbet heeft na dit seizoen nog één jaar contract bij Club Brugge, dat hem deze zomer weghaalde bij AA Gent. De Fransman heeft dit seizoen zes doelpunten gemaakt. In de zomer gaat Club Brugge waarschijnlijk proberen om hem definitief van de hand te doen.

    Poll

    Had Perbet meer kansen moeten krijgen bij Club?

    (831 stemmen)

    Plaats een reactie

    ickx22 +231
    dinsdag 20 februari 2018 om 10:19
    Club Brugge kan misschien anders volgend seizoen een 20-tal spelbepalende spelers aankopen, ze daarna uitlenen aan 10 verschillende eersteklassers en elke keer zo'n clausule in het contract zetten en zo de competitie vervalsen. Is tegenwoordig nu echt alles geoorloofd in de Jupiler (hik) Pro League?
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Brubru +2636
    dinsdag 20 februari 2018 om 10:33
    Je moet dat ook niet overdrijven. De clubs die spelers huren - dus alle clubs uit de JPL ook de G5 - onderhandelen dit met de moederclub. Als je als moederclub het loon van de speler blijft betalen kan ik heel goed begrijpen dat die speler niet mag aantreden. Ik heb begrepen dat er vanaf volgend jaar een nieuw reglement komt die dat zal vastleggen zodat het voor alle clubs gelijk is. Naargelang wie het loon zal betalen zal de speler mogen aantreden of niet.
    Ik vind dat logisch. Trouwens Club is geen uitzondering, Anderlecht deed dat vroeger ook al.
    Vind ik leuk
    Boerken +5962
    dinsdag 20 februari 2018 om 12:30
    Ik denk niet dat dit zonder huurder zijn akkoord is !
    Vind ik leuk
    Dirk H +2034
    dinsdag 20 februari 2018 om 10:28
    Zielige bedoeling! Ze zijn toch zo kampioenzeker, alleen Brugge kan zichzelf kloppen was toch onlangs een uitspraak? Hopelijk denken die ploegen er ook nog allemaal eens aan terug als ze zich kunnen mengen in het titeldebat in PO1
    Vind ik leuk
    Brubru +2636
    dinsdag 20 februari 2018 om 10:42
    Dat heeft er niets mee te zien.
    De eigenaar/club die het loon van de speler blijft betalen heeft het recht (niet de plicht) om die speler te beletten aan te treden in de onderlinge wedstrijden.
    Anderlecht heeft dat in het verleden ook al gedaan dus dat is echt geen uitvinding van Club.
    Vanaf volgend seizoen zullen trouwens alle clubs gelijk zijn voor de wet. Alleen als de huurder het loon ook volledig betaalt zal die speler nog mogen spelen tegen de moederclub. Als de moederclub het loon of een gedeelde daarvan blijft betalen mag die speler niet aantreden. Dat is althans het voorstel.
    Vind ik leuk
    Diego A M +2506
    dinsdag 20 februari 2018 om 11:18
    Bij wie zou Anderlecht dat dan wel gedaan hebben?
    Vind ik leuk
    Brubru +2636
    dinsdag 20 februari 2018 om 11:26
    Is een aantal jaren geleden.
    Dat huren/verhuren bestaat al langer dan vandaag hoor.
    Vind ik leuk
    Rebel +398
    dinsdag 20 februari 2018 om 16:11
    Met wie heeft Anderlecht dit al gedaan? Het is enkel Clubtje en Standard
    Als ge nog zo van die leugens hebt
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Bebop +0
    zondag 25 februari 2018 om 20:29
    Veselinovic toen hij aan Kortrijk uitgeleend werd, Kabasele en Reynaldo toen ze aan Westerlo uitgeleend werden. Niks leugens!
    Vind ik leuk
    firedwarf +2494
    dinsdag 20 februari 2018 om 10:33
    Kunt da bezien hoe ge wilt, enerzijds club brugge die zo de competitie beïnvloed anderzijds zijn zij het wel die eigenaar zijn van de speler en die zijn loon nog gedeeltelijk betalen... Men mag ook niet vergeten dat de spelers bij volle verstand waren en de clubs ook toen ze de clausule mee ondertekende... Kvind da ze dan maar hadden moeten reclameren ipv dat nu in de pers allemaal te lekken maar toen gingen ze er wel akkoord mee zodus... Nu komen klagen noem ik vijgen na pasen...
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 11:16
    Les één van het vak "economie": "Lees steeds élk woord in een overeenkomst die je ondertekent"
    Les twee van het vak "economie": "Een ondertekend contract moet door beide partijen worden nageleefd"

    Is dat nu zo moeilijk te begrijpen ?
    Of zijn het enkel journalisten die dit niet willen begrijpen?

    btw : wat als Perbet in de allerlaatste minuut een own-goal zou maken & Club daardoor de wedstrijd wint? Het land zou te klein zijn.....





    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 19:29
    Ik vond dat jeremy meer kansen had moeten krijgen want als je praat van een echte killer in the box, awel dat is een rasechte hoor, en met zo een ploeg rond hem ging hij ze er wel insassen hoor, maar ja wie ben ik he,
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 19:30
    A propos, zijn wel door die huurspelers dat het niveau omhoog gaat in jupiler league he
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 20:43
    Dat doen ze ook in andere landen, het is hier al genoeg om zeep met die play-offs, laat staan als ze die huurcontracten ook nog eens aanpakken. Een zeer logische professionele zet van Club Brugge, doen al de grootste clubs ter wereld ook. Dat anderen in ons land niet groot zijn deert ons niet, ook al wordt jaloezie in dit land aangemoedigd en naartoe geluisterd. Kijk naar de huidige media, iedere dag negatief nieuws over Club Brugge omdat ze eerste staan, vroeger in 10 jaar tijd nooit in de krant gestaan. Het valt gewoon te hard op. :) RSCA journalistjes zitten overal.
    Vind ik leuk
    dakcota +3961
    woensdag 21 februari 2018 om 09:45
    kortrijk speelt die boeren zonder perbetook kapot, beste ploeg van 2018 tegen middelmatige ploeg in 2018. simpel maths
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Club Brugge doet het opnieuw, 500.000 euro als huurling meespeelt'