Bestuur van Club Brugge reageert na mindere resultaten: 'Genk niet op de foto'

    Bestuur van Club Brugge reageert na mindere resultaten: 'Genk niet op de foto'

    Gepubliceerd: dinsdag 20 februari 2018 om 08:15di 20-02-2018 om 08:15

    De resultaten vallen bij Club Brugge de laatste weken tegen. Toch hoeft Ivan Leko nog lang niet te vrezen voor zijn job. Het bestuur van Blauw-Zwart blijft in zijn trainer geloven.

    Na het 2-2 tegen gelijkspel tegen KRC Genk gaf Leko aan dat hij de komende weken 'niet de bus gaat parkeren'. Van het bestuur van Club Brugge moet dat ook niet. "Als én het voetbal goed is, én de resultaten goed zijn, kan je als bestuur alleen maar heel tevreden zijn", aldus Vincent Mannaert in Het Laatste Nieuws.

    "Het klopt dat we nu 7 op 18 gehaald hebben. Maar ik stel ook vast dat we van onze 27 wedstrijden er 18 wonnen, er amper 3 verloren én ook nog eens een comfortabele voorsprong hebben. Dan zijn dat gewoon goede resultaten. Met panache behaald bovendien", vult Mannaert aan.

    Moeilijk trainer afrekenen
    Volgens de manager van Club Brugge liggen de mindere resultaten niet aan Leko. "De bedoeling van voetbal is nog altijd kansen creëren. Als ik dan kijk naar de kansen die wij afgelopen zondag gecreëerd hebben in vergelijking met die van RC Genk, dan is er geen foto ... Dat die kansen dan niet afgewerkt worden, is de verantwoordelijkheid van de spelers. Daar kan je moeilijk de trainer op afrekenen."

    Mannaert heeft zeker ook nog het vertrouwen in de spelers. "De grote toegevoegde waarde van deze kern ligt overduidelijk in het offensieve compartiment. Dan zou het zonde zijn om die troef niet uit te spelen. Bovendien past het ook in de stijl en het DNA van Club Brugge. Dat is ook wat we gevraagd hebben aan Ivan - en wat we aan elke trainer vragen: dat hij dominant voetbal zou brengen. Zeker op het niveau van de Belgische competitie. Uiteraard willen we ook winnen. Maar het één hoeft het ander niet uit te sluiten, integendeel."

    Plaats een reactie

    dinsdag 20 februari 2018 om 08:40
    Er zou toch een verbod moeten komen op het woord DNA binnen het voetbal. Na box-to-box en grrrrinta de nieuwe term bij uitstek.
    Vind ik leuk
    jacoeder +129
    dinsdag 20 februari 2018 om 08:50
    Ik denk dat Mannaert wel het verschil niet kent tussen overwicht hebben en kansen hebben. Het eerste kwartier had Genk de bovenhand met een 2-tal goede kansen. Daarna nam Brugge het initiatief over maar buiten de penalty hebben ze de eerste helft toch geen echte kansen gehad.

    In de 2de helft was dit natuurlijk anders maar om te zeggen dat ze zoveel meer kansen hadden dan Genk is ook wat overdreven. Het waren natuurlijk wel grote kansen die Wesley en diaby lieten liggen... Maar aan Genkse zijde werd dan ook weer een penalty gemist en een goede vrije trap van Malinovsky geweerd door Vermeer.
    Vind ik leuk
    blondel +2736
    dinsdag 20 februari 2018 om 13:05
    Hier zeg je het,het eerste kwartier.Match duurt 90 min.En als je echte kansen vergelijkt ,heeft Genk er niet teveel gehad,buiten ,vrijschop en 2 penalty s.En inderdaad Genk was het eerste kwartier heel goed,maar daarna herstelde Club het evenwicht zonder echt grote kansen af te dwingen.
    Vind ik leuk
    jacoeder +129
    dinsdag 20 februari 2018 om 13:31
    Inderdaad. Maar het ging me hier om hoe Mannaert zich uitdrukt. Brugge heeft het merendeel van de wedstrijd gedomineerd maar qua echte kansen was het vrij evenwichtig. Drukken is daarom niet hetzelfde als kansen afdwingen.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 februari 2018 om 13:31]
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 08:58
    Als Karelis de penalty binnen trapt zie ik Brugge niet meer terugkomen. Als Diaby of Wesley scoren, Genk misschien dan weer niet. Er zat voor beide teams dus meer in maar je moet uw moment grijpen. Gelijkspel is misschien wel terechte uitslag. Het moment van de waarheid is aangebroken voor Genk. Met nog 3 levensbelangrijke wedstrijden en een bekerfinale in het verschiet kan een teleurstellend seizoen volledig gered worden.
    Vind ik leuk
    Boerken +7041
    dinsdag 20 februari 2018 om 09:53
    Brugge is wel al meer teruggekomen dit sezioen , teveel keren zelf!
    Vind ik leuk
    firedwarf +3220
    dinsdag 20 februari 2018 om 10:39
    en anders met hulp van de 12de man haha
    Vind ik leuk
    Boerken +7041
    dinsdag 20 februari 2018 om 12:07
    Als de fans bedoelt ja
    Vind ik leuk
    blondel +2736
    dinsdag 20 februari 2018 om 20:18
    Waarom zou Brugge niet meer terugkomen?RC Genk is toch ook nog terug gekomen na de 2-1.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 10:14
    het is wel niet goed ! De enige reden waarom het geen kwaad kan is omdat de rest het ook slecht doet en Brugge in het begin van het seizoen enorm véél meeval had en erna goed speelde en punten pakte...
    Vind ik leuk
    firedwarf +3220
    dinsdag 20 februari 2018 om 10:43
    Mannaert zijn brilleke was vuil van het geweldige akkerveld euh sorry grasveld waar ze op hebben moeten spelen... Beste Mannaert het moet pijn doen dat een ploeg in crisis ( want dat is genk nog altijd) beter voetbal op de mat brengt dan een ploeg zoals de jouwe... Des te meer als die ploeg dan ook nog eens gecoached wordt door de best mogelijke opvolger die jullie konden kiezen voor Michel... Waarmee ik de kwaliteiten van leko zeker niet wil tegenietdoen want ook hij bewees deze periode een meer dan valabele trainer te zijn... Toch denk ik dat de supporters liever een boegbeeld als clement hadden gezien... Natuurlijk niet alles is rozegeur en maneschijn... het zal clement ook nog gaan tegenzitten en zien uit welk materiaal hij dan gesneden is als coach... Kortom Mannaert niet zeveren... Brugge was voor een kampioensploeg te zijn ronduit zwak zondag want ze hebben andere matchen al véél beter gespeeld... Dit genk had gewoon een efficiente manier gevonden met 2 verdedigende middenvelders om jullie middenveld te ontrichten... En dan merk je toch dat Brugge niet vanvoor de pichichi heeft rondlopen die met een lange bal een wedstrijd kan besluiten... Mss toch nog een spits of 2 gaan bijhalen naar volgend seizoen toe? ;) Of Perbet een kansje geven ;)
    Vind ik leuk
    blondel +2736
    dinsdag 20 februari 2018 om 13:10
    Wat voor zever vertel jij man.Genk een ploeg in crisis.Wel Brugge ook ,lees ik.7 op 18.Buiten het eerste kwartier ,waar Genk echt heel goed was(niet gezien dat zoiets crisis is),was Brugge daarna de betere ploeg.Volgens jou ronduit zwak.Ja ,ik weet niet wat je dan van de andere ploegen moet zeggen.Sukkelaars mischien.Provinciaal niveau mischien.
    Vind ik leuk
    firedwarf +3220
    dinsdag 20 februari 2018 om 13:47
    neu eerder brugs voetbalniveau... als gij dat provinciaal niveau wilt noemen ga ik dat niet ontkennen... En voor een ploeg in crisis te zijn staan ze wel eerste en hebben ze niet recent hun ceo ontslaan maarja daarvoor moet ge wel natuurlijk het nieuwsvolgen... Blijkbaar hebben uw postduiven wat vertraging...
    Vind ik leuk
    blondel +2736
    dinsdag 20 februari 2018 om 20:26
    Wat heeft Patrick Janssens met een crisis bij Genk te maken.Het kan alleen maar beter gaan zonder hem.Dat noem ik geen crisis.Hij liep er al jaren teveel voor de meeste bestuursleden.,maar ja daarvoor moet je op de hoogte van uw ploeg blijven he,en genen zever verkopen.
    Vind ik leuk
    firedwarf +3220
    dinsdag 20 februari 2018 om 20:55
    zoude nie beter met uw beerkes gaan spelen arm saapsjen? Kwestie van u belangrijk te voelen voor uw ploeg... Als ge niet weet wat er in genk leeft met het ontslag van janssens zwijg dan voor ge u nog verder belachelijk maakt
    Vind ik leuk
    vampire81 +1193
    dinsdag 20 februari 2018 om 13:53
    een draw na deze match was min of meer toch wat verdiend voor genk, de gedachte dat genk meer zou moeten hebben na deze match is gewoon totaal absurd, want doch had brugge deze match altijd moeten winnen en heeft het 2 punten weggegooid

    in het begin van de match, zo ongeveer tot het kwartier was genk de betere ploeg, vanaf dan was brugge de betere ploeg van de match en over gans de match bekeken was brugge zeker de betere ploeg

    wat de kansen betreft, brugge had er zeker verscheidene meer dan genk en die van brugge waren daarenboven ook nog eens betere kansen dan die van genk, onbegrijpelijke missers van wesley en in een klein beetje mindere mate diaby hebben brugge 2 punten gekost in een match die ze altijd hadden moeten winnen

    de prestatie die genk geleverd heeft in deze match was zeker ontegensprekelijk goed, niet even goed als brugge (die nog iets beter was) maar weliswaar zeker en vast (echt) goed, chapeau voor de prestatie van genk mag zeker gezegd worden
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 februari 2018 om 13:57]
    Vind ik leuk
    blondel +2736
    dinsdag 20 februari 2018 om 20:27
    Hier kan ik me duidelijk in vinden.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws