'Anderlecht grijpt langs gratis transfer ... met dank aan Coucke'

    'Anderlecht grijpt langs gratis transfer ... met dank aan Coucke'

    Gepubliceerd: dinsdag 20 februari 2018 om 06:55di 20-02-2018 om 06:55

    Tijdens het slot van de afgelopen transferperiode greep Anderlecht langs Antonio Milic. Paars-wit wil de verdediger van KV Oostende nog altijd graag aantrekken, maar dat zal dat toch niet gratis lukken. 

    Het contract van Milic loopt aan het einde van dit seizoen af. In principe kan Anderlecht - of elke andere club - de speler nu een aanbieding doen. Gaat Milic akkoord dan kan hij transfervrij verhuizen. Er is enkel een grote maar. KV Oostende kan een optie in het contract van Milic lichten, waardoor de speler een jaar lang aan de kust onder contract ligt. 

    500.000 euro
    Momenteel beslist Marc Coucke of de optie in het contract van Milic gelicht wordt. Het Nieuwsblad heeft vernomen dat KV Oostende dat gaat doen. Coucke schiet dus in zijn eigen voet, want vanaf volgende week is hij de voorzitter van Anderlecht. Wil paars-wit Milic dan nog aantrekken. Dan zal het waarschijnlijk 500.000 euro moeten ophoesten. Dat bedrag betaalde KVO destijds aan  Hajduk Split voor de verdediger.

    Waarom Coucke dit doet, is niet meteen duidelijk. Het Nieuwsblad doet wel een poging om het verhaal te verklaren.  'Een geste van Coucke? Ja, al zijn er kwatongen die beweren dat Oostende dat transfergeld dan kan aanwenden om nog schulden af te betalen aan… Coucke.'

    Niet alleen Anderlecht heeft zijn zinnen gezet op Milic. Ook Atalanta wil de verdediger graag strikken. Bij de Italiaanse club speelt met Timothy Castagne een oude bekende van het Belgische voetbal. 

    Lees ookCoucke is niet de messias: 'Hij gaat de ballen niet binnen schieten'

    Poll

    Is Milic een aanwinst voor Anderlecht?

    (469 stemmen)

    Plaats een reactie

    Mckenzie +4044
    dinsdag 20 februari 2018 om 07:13
    Correcte beslissing van Coucke, eerlijk tov Oostende.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 08:07
    Juist McKenzie, ongeacht wie Milic wilt, Anderlecht of andere club, KVO heeft recht op een pak centen en half miljoen Euro in de voetbalwereld zijn peanuts. Iedere club of prive investeerder kan achteraf die Milic voor ettelijke miljoenen doorsassen naar andere competities en snel poen pakken. Als KVO schulden terugbetaalt aan Coucke dan is dat ook de normaalste zaak van de wereld. Dit is business as usual. Ooit moet KVO alles terugbetalen aan Coucke. De vraag is, heeft op het einde Coucke iets verdiend aan KVO of er veel geld bij ingeschoten? Feit is dat de waarde van KVO flink gestegen is en m.i. Callant toch die club fel onder de intrensieke waarde heeft kunnen overnemen. Verzekeraar Callant kan onmogelijk de miljoenen ophoesten om KVO te blijven besturen, dus is Callant een tussenstap, een stroman.
    Vind ik leuk
    AzEz86 +6574
    dinsdag 20 februari 2018 om 07:21
    Waarom word toch overal een complot in gezien?
    Hij had in deze ook geen "juiste" beslissing kunnen maken want had hij het niet verlengt werd er weer gespeculeerd dat dit in het voordeel van Anderlecht is.
    Mss word het tijd dat we wat verdraagzamer worden?
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 08:11
    Verdraagzaam... hoor ik daar weer de slogans van linkse partijen die van de positieve discriminatie van allochtonen hun handelsmerk hadden gemaakt in de jaren 90 en daarna. De deal rond Milic is geen complot maar normale voetbalbusiness. Was de clausule van AA Gent om een speler (Saif) te verhuren aan RSCA een complot door Anderlecht te verbieden spelers met cash te kopen? Neen het was een logisch voorstel dat RSCA ook logisch vondt en ondertekend heeft.
    Vind ik leuk
    AzEz86 +6574
    dinsdag 20 februari 2018 om 08:28
    Ik zeg niet dat dit een complot is hé, ik wil enkel maar aangeven dat werkelijk overal iets achter word gezocht.
    Vind ik leuk
    freeman +12064
    dinsdag 20 februari 2018 om 09:01
    De zakenman Coucke ..... !
    Vind ik leuk
    Verne +437
    dinsdag 20 februari 2018 om 09:34
    Er zijn nog heel wat verdedigers transfervrij in juni o.a. Camacho van Beveren.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 12:12
    Een blinde hond met een hoed op, is op dit moment zelfs nog een aanwinst voor Anderlecht.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 13:52
    De taal van Blauwe video ref is beneden alle peil. Ik heb geen enkele achting voor jou. Waarschijnlijk ben jij de held achter de omheiningen en liefst anoniem !!!!!!!!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws