Weiler wist heel goed welke spelers bij de jeugd van Anderlecht zaten

    "Weiler wist heel goed welke spelers bij de jeugd van Anderlecht zaten"

    maandag 19 februari 2018 om 19:34

    Hein Vanhaezebrouck deed dit seizoen al (noodgedwongen) vaak een beroep op enkele jonkies. Die lijken hun kansen te krijgen. Een groot verschil met René Weiler, die amper jonkies kansen gaf. Zijn ex-assistent David Sesa vindt de kritiek overdreven.

    "Met Tielemans en Dendoncker hadden we toch twee jeugdproducten?", reageert hij in Het Nieuwsblad. "Maar zo'n buitengewone lichting heb je niet elk jaar, hé. René wist heel goed welke spelers er bij de jeugd van Anderlecht zaten."

    Weiler kreeg onder andere de kritiek dat hij nooit naar beloftenwedstrijden ging kijken. "Hij ging misschien nooit zelf kijken naar de U21, maar dat was ook zijn taak niet. Dat was de opdracht van T3 Thomas Binggeli", legt Sesa uit.

    "Die zag 95 procent van de beloftenwedstrijden en rapporteerde daarna elke keer aan René. Nu blijkt trouwens dat voor veel jongeren de stap van de U21 naar de A-ploeg niet evident is. Zeker als je direct resultaten moet halen", klinkt het.

    Plaats een reactie

    dethklok28 +3700
    maandag 19 februari 2018 om 19:49
    Je hebt er bijna 10 laten gaan...
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +8191
    maandag 19 februari 2018 om 20:15
    Maar hij had hun nummer niet
    Vind ik leuk
    Regaal +934
    maandag 19 februari 2018 om 20:15
    De kern van Weiler was in niks te vergelijken met de ploeg van de laatste wedstrijden.

    Dit zijn appels met peren vergelijken.

    Weiler had Hanni, Kara en Onyekuru. Die laatste zette hij zelfs nog op de bank! (Hoe stom kan je zijn)

    Het jaar voordien kon hij rekenen op een scorende Teo, Tielemans en Achaempong.

    Dus nogmaals, Weiler had het zeker niet beter gedaan hoor de laatste wedstrijden.
    Welke coach zou hier 6/6 gehaald hebben de jongste wedstrijden met die ploeg?
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Watcher +529
    maandag 19 februari 2018 om 20:46
    Onyekuru zat bij Hein ook regelmatig op de bank, had altijd commentaar op hem
    Vind ik leuk
    Regaal +934
    maandag 19 februari 2018 om 20:59
    @Watcher: Ik had het over de laatste wedstrijden.....en daar deed Onyekuru niet mee omdat hij gewoonweg niet beschikbaar is!
    Als spits zette Hein hem liever niet nee, maar hij speelde wel vaak op de linkerflank en kwam dan naar binnen om vaak te scoren. Onyekuru speelde een pak meer onder Hein dan onder Weiler.

    Hanni speelde toen ook vaak links.... nu zijn ze de enige offensieve spelers kwijt die een meerwaarde betekenden..... en dat zie je ook, we scoren niet of nauwelijks meer.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    CedricVDE +619
    maandag 19 februari 2018 om 21:04
    In mijn ogen moeten ze nu even door de zure schil bijten om later aan het zoetere gedeelte te geraken. Wat ik hiermee wil zeggen is dat veel Anderlechtsupporters waaronder ik niet content waren met het voetbal dat Weiler speelt. Dit past niet bij de stijl van Anderlecht. HVH heeft al laten zien dat hij staat voor mooi voetbal. Hij heeft alleen we juiste spelers nodig. Deze transferperiode kon hij niets doen, dus geef hem een kans. Ik geloof dat we dan binnenkort terug het Anderlecht gaan zien met goed voetbal zoals het hoort.

    Even terug naar het artikel. Hein zou inderdaad meer jeugd moeten opnemen in dit elftal. Zeker indien de ouderen niet presteren moet de jeugd zeker een kans krijgen. Dit is ook een beetje de stijl van het huis. Kijk maar naar veel jeugdproducten zoals Dendoncker, Tielemans, Kompany en Lukaku. Er zit talent in de jeugd. Als je ze nu een kans geeft, gaan ze daar volgend seizoen en later de vruchten van plukken.
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +11505
    maandag 19 februari 2018 om 21:25
    Tielemans en Dendoncker benoemen terwijl die al 3 jaar in de A-ploeg stonden..
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    "Weiler wist heel goed welke spelers bij de jeugd van Anderlecht zaten"