Geeft Standard Play-Off 1 zelf uit handen? Sa Pinto speelt met vuur

    Geeft Standard Play-Off 1 zelf uit handen? "Sa Pinto speelt met vuur"

    maandag 19 februari 2018 om 13:45

    Standard is nog volop aan het strijden voor Play-Off 1, maar met een puntendeling tegen Charleroi schiet het niets op. Nochtans had het anders kunnen lopen. Peter Vandenbempt begrijpt de keuzes van Sa Pinto niet.

    De Portugese trainer liet topschutter Orlando Sa op de bank, net als Paul-José Mpoku. Vandenbempt snapt daar niets van. "We onthouden dat Standard-trainer Sa Pinto met vuur gespeeld heeft door zijn beste aanvaller en topschutter Orlando Sa op de bank te zetten. Dat vonden ze een heel goed idee bij Charleroi. Met Sa als invaller en met een man minder was Standard ineens een stuk beter en dreigender. Maar een vraag mocht je daar achteraf aan Sa Pinto blijkbaar niet over stellen", klinkt het bij Sporza.

    Aan gebrek aan kwaliteit ligt het zeker niet. "Voor de derde keer op rij hebben de Standard-invallers een resultaat geforceerd. Dat wijst op meer mogelijkheden voor de coach. De ploeg toont fighting spirit en mentale veerkracht - dat heeft Sa Pinto er zeker ingebracht - maar Standard staat nog altijd niet in de top zes. Terwijl het einde nadert. Voor het niveau en de aantrekkelijkheid van POI zou Standard er eigenlijk bij moeten zijn, net als Racing Genk overigens."

    Plaats een reactie

    Bart1999 +1456
    maandag 19 februari 2018 om 13:48
    Met dezelfde opstelling, zonder Sa, versloegen ze Brugge met 4-1.
    Vind ik leuk
    Toca +27311
    maandag 19 februari 2018 om 13:51
    Gisteren leek het voetbal nergens op.. geef mij dan.maar genk in play off 1
    Vind ik leuk
    SD +5238
    maandag 19 februari 2018 om 14:07
    Je moet met twee zijn om te kunnen voetballen. De eerste bekommernis van Mazzu was het spel beletten en speculeren op de tegenaanval (! pardon de "reconversie")
    Vind ik leuk
    vampire81 +792
    maandag 19 februari 2018 om 14:46
    dat het voetbal nergens op leek, lag zeker niet aan de reden die jij hier aangeeft, daarenboven bracht charleroi gewoon meer dan standard wat ook nog eens aangeeft dat het zeker niet klopt wat je schrijft

    charleroi is inderdaad gekend om die manier van spelen maar als je meer brengt en meer doet, geldt dat toch niet (echt) voor die match(en)
    Vind ik leuk
    ricky 2 +1011
    maandag 19 februari 2018 om 14:02
    Jammer dat Anderlecht ( dank zij Weiler )play off 1speelt.
    Want het trekt daar al lang nergens op
    Vind ik leuk
    Toca +27311
    maandag 19 februari 2018 om 14:17
    Dit heeft niks met Anderlecht te maken. En onder weiler stonden we 12e dus uw uitleg slaat nergens op.
    Vind ik leuk
    SD +5238
    maandag 19 februari 2018 om 14:10
    Sa Pinto blijft spijtig genoeg een idioot. Zijn uitleg voor de niet selectie van Sa en Mpoku sprak boekdelen. Ik denk dat Venanzi en Renard niet gebaat zijn met de fratsen van de Portugees; alleen is het nu te laat om hem te bedanken. Op het einde van het seizoen dan maar.
    Vind ik leuk
    azerty +1328
    maandag 19 februari 2018 om 14:14
    Tegen Brugge speelt hij terug in zijn sterkste opstelling en als hij straks de beker pakt zal er niemand nog kraaien om zijn fratsen
    Vind ik leuk
    Bart Thijs +1991
    maandag 19 februari 2018 om 16:55
    Die beker pakken ze niet, sorry ;-)
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Geeft Standard Play-Off 1 zelf uit handen? "Sa Pinto speelt met vuur"