Club Brugge-beer maakte obscene gebaren en wilde zijn kont tonen

    "Club Brugge-beer maakte obscene gebaren en wilde zijn kont tonen"

    Gepubliceerd: maandag 19 februari 2018 om 13:15ma 19-02-2018 om 13:15

    Na de wedstrijd Club Brugge - Racing Genk komt er een bizar verhaal naar boven. Enkele fans van Genk willen namelijk klacht indienen tegen... de mascotte!

    De Club Brugge-beren zijn natuurlijk heel bekend, maar enkele Limburgse fans leerden één ervan kennelijk iets te goed kennen. Hij zou hen geprovoceerd hebben, zo beweert ook Rudy Claessens van supportersfederatie OSV.

    "Hij liep een tiental meters achter de Brugse spelers en toen hij aan ons vak kwam, begon hij de Genk-fans te jennen. Hij stak een middelvinger op en maakte obscene gebaren. Hij deed alsof hij zijn broek liet zakken en zijn kont zou tonen. Sommige Genkse fans hebben daarop gereageerd en riskeren nu een pv - of erger - een stadionverbod, omdat ze ook een middelvinger hebben opgestoken. Dat is jammer, want zonder die provocatie was dit niet gebeurd", klinkt het in Het Nieuwsblad.

    Claessens zoekt nu vooral naar harde bewijzen. "Wij vragen nu aan iedereen om ons beeldmateriaal te bezorgen zodat we een klacht kunnen indienen bij de politie tegen de persoon in het berenpak. De voetbalwet geldt ook voor mascottes". Bij Club was niemand op de hoogte van het incident.

    Plaats een reactie

    dakcota +4469
    maandag 19 februari 2018 om 13:26
    bij club 'weten' ze nooit van iets...... net zoals hun opperkabouter
    Vind ik leuk
    BS90 +4582
    maandag 19 februari 2018 om 13:29
    Dat moet een leuk zicht zijn geweest :)
    Vind ik leuk
    Bart1999 +1449
    maandag 19 februari 2018 om 13:30
    Misschien heeft een Genk supporter zijn tong uitgestoken.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 13:33
    Sterk ... en homo roepen en tong uitsteken ... die horen echt in het circus thuis
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 13:31
    De drama-queens worden ook weer wakker
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +16265
    maandag 19 februari 2018 om 13:35
    Stadionverbod voor een middelvinger.. Zucht.
    Vind ik leuk
    JM VSL +109
    maandag 19 februari 2018 om 13:39
    Wat een kinderachtig gedoe. Een beer heeft zijn middelvinger opgestoken. Oei oei. Nog iets ?
    In het supportersvak van Genk werden rookbommen aangestoken. Door de rookontwikkeling heb ik sinds zaterdagavond ademhalingsmoeilijkheden en een hevige hoofdpijn die niet overgaat. Ik leg straks klacht neer.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 februari 2018 om 13:45]
    Vind ik leuk
    CobraX +544
    maandag 19 februari 2018 om 13:53
    Waarschijnlijk zat je wel op de eerste rij om moord en brand te schreeuwen toen Teo z'n middelvinger opstak naar de Club Brugge fans?
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 13:40
    Is er een heksenjacht gestart tegen Club Brugge nu ook al de mascottes beschuldigen. De paarse bond heeft geld nodig om hun Brusselse vriendjes te helpen zeker. Dat de Genkse supporters zongen van "alle boeren zijn homo's" dat heeft dan weer niemand gehoord zeker of misschien wordt dit niet als racistisch gerangschikt.
    Vind ik leuk
    calimeros +1895
    maandag 19 februari 2018 om 21:18
    ze zingen dat in ieder stadion tegen jullie
    zelfs spelers doen het het
    Vind ik leuk
    Kingambo +2038
    maandag 19 februari 2018 om 13:43
    Zeg wat je wil maar waarschijnlijk ne lompe ezel in berenpak die zulke dingen doet...hij moet zijn plaats als mascotte kennen , dit kan niet getolereerd worden. Moest hij het met mij doen kreeg hij ne stamp tegen zijn berenkloten
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 16:48
    Doe dat maar, die beer zit een kot verder als u in de zoo.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 februari 2018 om 16:48]
    Vind ik leuk
    Kingambo +2038
    maandag 19 februari 2018 om 19:27
    Anders moet gij dat pak eens aantrekken en uwe middenvinger opsteken...de rest doe ik met plezier
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 20:43
    Gij blijft in uw kot en zwijgt. Past op voor de nootjes!
    Vind ik leuk
    Kingambo +2038
    maandag 19 februari 2018 om 21:03
    Komt gij maar niet te dicht bij dan want van al die noten zou ik wel eens op uwe kop moeten schijten...
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 07:33
    Ah,Ik had al zo'n vermoeden dat je t niet gewoon bent van een wc te gebruiken...
    Vind ik leuk
    Kingambo +2038
    dinsdag 20 februari 2018 om 09:17
    Vermoedelijk ben jij één van die mensen die alles wat zwart is onder een zelfde noemer catalogeert, misschien wel één van de zovelen die in de tribune de zwarte medemens (waaronder dan ook hun eigen spelers) met oerwoudgeluiden 'bejubelt' ,..of dacht je dat ik je onderliggende racistische uitlatingen niet door had...niets is wat het lijkt, arm schaap
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 februari 2018 om 09:22
    Ik weet niet of jij zwart bent of niet. En dat interesseert mij ook niet. Schemeren met racisme waar er geen is, dat is nog zo'n cliché. Jij bent gewoon een onnozel manneke, zwart of wit, met steeds commentaar op club.
    Vind ik leuk
    Kingambo +2038
    dinsdag 20 februari 2018 om 10:32
    De pot verwijt de ketel, ik herhaal het nog eens : ARM SCHAAP
    Vind ik leuk
    JM VSL +109
    maandag 19 februari 2018 om 13:46
    En iemand stampen, dat kan dan weer wel? Is natuurlijk minder erg dan je middelvinger opsteken.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 februari 2018 om 13:47]
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 13:49
    Een gevecht van mascotte tot mascotte lijkt me hier de enige gepaste oplossing :p
    Vind ik leuk
    gothog +453
    maandag 19 februari 2018 om 16:57
    lol, Blijf kalm heeft hier waarschijnlijk de oplossing tegen Hooliganisme en andere neveneffecten van het voetbal gevonden. Laat de mascottes gewoon cagefighten... zend het uit op TV,
    Vind ik leuk
    Vanfi +13
    maandag 19 februari 2018 om 14:03
    Aan de bezoekende Genksupporters die dit zouden opgemerkt hebben, welke van de desbetreffende beer zijn 4 vingers is zijn middenvinger dan volgens jullie, te veel op zeker of kwam het door de verdriettranen dat je het niet zag dat ze maar 4 vingers hebben... loool!!!
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 14:24
    Laat die beer toch moonen zeg!
    Vind ik leuk
    ketje55 +2075
    maandag 19 februari 2018 om 14:37
    Had ik het al niet gemeld? Daar zit geen enkele normale tussen. Wat wil je ook als je met een voorzitter zit het normaal vindt dat hij een meisje bij de keel mag grijpen, en daar geen straf voor verdient
    Vind ik leuk
    Basil +702
    maandag 19 februari 2018 om 14:52
    Man, man, kan jij zagen zeg en honderd keer hetzelfde zeggen en je hebt nog strontboeren vergeten...
    Vind ik leuk
    blondel +2796
    maandag 19 februari 2018 om 19:25
    Heb jij dat mischien gezien,dat hij dat meisje bij de keel pakte.Kijk he ketje,als zoiets mij overkomt ,ga ik door tot hij gestraft wordt.Dus vraag ik me af,waarom hier niet?En begin niet met te zeggen van dreigen of een geldsom geven.Fout is fout.Maar als dat in ter minne wordt geregeld ,zal het zo wel niet gegaan zijn.Anders regel je dat zo niet.Wat ik niet gezien heb,probeer ik niet te veroordelen.Nergens een bewijs,alleen vage beschuldigingen.
    Vind ik leuk
    calimeros +1895
    maandag 19 februari 2018 om 21:20
    toegeven is toch moeilijk hé

    met geld koopt men de boter hé

    hoe denk je dat brugge 2 seizoenen geleden kampioen werd

    en dit jaar doen ze er weer alles aan om het mogelijk te maken
    Vind ik leuk
    TheRolle +617
    maandag 19 februari 2018 om 15:19
    Maar jongens toch..dat mag allemaal...in Brugge...
    Kijk...Bartje Verhaege in de kleedkamer van de ref aan den time (twas voor uitleg te geven over een blessure...mo ja ventje)
    Kijk Bartje in de neutrale zone op Lokeren...geweld tegen een steward...mo nee...niet erg...we laten dat Blauw..blauwzwart...
    De Brugse Boeren die gooien met ijs op de spelers van RSCA ...mo ventje tware alleen sneeuwballetje...
    Zou Sergke Gumieny....nee allemaal uitgevonden...
    Vind ik leuk
    blondel +2796
    maandag 19 februari 2018 om 19:31
    Nog zo ne zeveraar.OK,wij gaan hier ook elke keer herhalen dat Anderlecht de ENIGE belgische ploeg is die effektief iemand heeft omgekocht.Waar bewijzen van zijn.En wat Gumieny betreft,hebben wij 2 weken geleden een andere belgische ploeg niet horen verklaren na hun wedstrijd om de ref van dienst te wraken.Dus toch niet alleen Club Brugge.Gumieny AUB als je A zegt ,moet je ook B zeggen en die andere ploegen ook in een slecht daglicht stellen.
    Vind ik leuk
    Hyperdrive +422
    maandag 19 februari 2018 om 16:16
    Het betreft hier toch "volwassen" mannen die zich geprovoceerd voelen door een mascotte he? In een berenpak.

    Dit zegt genoeg over het niveau van de gemiddelde voetbalfan.
    Doe toch eens gewoon normaal...
    Vind ik leuk
    blondel +2796
    maandag 19 februari 2018 om 16:18
    Dus,alleen ENKELE fans,al die andere fans keken juist de andere kant op.Dit is gewoon Club in een slecht daglicht zetten.Zoals oerwoudgeluiden,2x 4 man,en juist alleen N Ganga En Mpoku hebben dat gehoord.Daar stel ik me meer vragen over.Niemand hoort of ziet iets ,alleen enkelingen.
    Vind ik leuk
    calimeros +1895
    maandag 19 februari 2018 om 21:21
    de ref heeft het zelfs laten omroepen dat het moest stoppen met die oerwoudgeluiden
    Vind ik leuk
    Basil +702
    dinsdag 20 februari 2018 om 11:27
    Net zoals de ref ook in Sint Truiden de wedstrijd heeft stilgelegd omdat de marginaaltjes met vuurwerk aan het spelen waren. Hypocriete dwaas...
    Vind ik leuk
    calimeros +1895
    dinsdag 20 februari 2018 om 12:32
    oen
    wat heeft dat ermee te zien????

    DE MATCH WERD STILLGELEGD DOOR DE ROOK DAARVAN
    en ja Anderlecht zal daarvoor de voorziene boete van 25000 euro krijgen.

    Maar dat was geen racisme of vijandigheden tegen tegenstander of hun fans

    Je geeft gewoon uw eigen naam weg manneke
    je bent zo lomp als het achterste van een koe
    Vind ik leuk
    Basil +702
    dinsdag 20 februari 2018 om 13:07
    De aller-lompste op VP ben jij met je profiel van Genk-supporter. Geen toeval dat er - OS in jouw naam staat achteraan.
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +15611
    maandag 19 februari 2018 om 16:31
    Die mens vroeg gewoon of er iemand in het publiek was die een berenpoot in zijn poepenholleke wil. Mensen lopen met de gekste fetisjen rond, dus je weet maar nooit dat je iemand zijn droom waarmaakt.
    Vind ik leuk
    Zetterberg +10842
    maandag 19 februari 2018 om 17:13
    Ik zag twee beren, provoceren, oh dat was een wonder...
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +15611
    maandag 19 februari 2018 om 17:40
    Beire wih!
    Vind ik leuk
    Lodecol13 +2312
    maandag 19 februari 2018 om 17:56
    De paarse zijn hun herinneringen hier nu aan het neerschrijven wat ze de laatste jaren allen op de velden van de concurenten hebben geroepen en gezongen ,meer sup van andere ploegen moet ge daar niet achter zoeken
    Vind ik leuk
    TheRolle +617
    maandag 19 februari 2018 om 20:07
    Heh Blondel de zeveraar...
    Jij vergeet ook zeker de corruptie van uw strontploeg met Marseille en Papin...Sommige hebben een kort geheugen
    Vind ik leuk
    Sweatisglory +1020
    maandag 19 februari 2018 om 20:44
    Tegen de persoon in het berenpak. De beren hebben namen, die staan op hun outfit. Wanneer je de naam van de beer niet weet, hoe in godsnaam zag je dat hij zijn middelvinger naar jullie opstak?
    Zotter moet het echt niet worden ....
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 februari 2018 om 20:44]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws