Overname door Marc Coucke gaat niet voor beter voetbal zorgen

    "Overname door Marc Coucke gaat niet voor beter voetbal zorgen"

    zondag 18 februari 2018 om 12:15

    Bij Anderlecht kijkt iedereen reikhalzend uit naar de komst van Marc Coucke. Die wordt binnen een paar weken officieel de nieuwe eigenaar. Jacques Sys beseft echter dat alleen Coucke niet voldoende gaat zijn om het tij te keren.

    De hoofdredacteur van Sport/Voetbalmagazine zegt dat in De Zondag. "Het wordt hoog tijd voor de al bijna twee maanden aangekondigde machtsovername die de club in vele geledingen heeft verlamd. Maar het zou naïef zijn om te denken dat de komst van Marc Coucke en de duidelijkheid die er komt in de invulling van andere posities, plots tot beter voetbal leidt. Daarvoor is er veel meer nodig."

    Het zullen toch nieuwe spelers moeten zijn die Anderlecht kunnen herstellen. "Een beter uitgebalanceerde selectiegroep bijvoorbeeld, meer leiderschap en meer mentale veerkracht. Anderlecht dient zich de komende maanden te bezinnen over een duidelijk plan die de club zijn grandeur moet teruggeven. Over en weer gepraat is er intussen genoeg."

    Plaats een reactie

    SD +7961
    zondag 18 februari 2018 om 12:23
    Sys is voorzichtig; hij spreekt enkel over neiuwe spelers.
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 12:23
    Hé beetje journalist jij vergist u ge zult wel zien; je zou beter kritiek uiten op de oude eigenaars die met een hoop centen weg zijn
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 12:38
    En wat zegt hij dan verkeerd?
    Vind ik leuk
    Brubru +3772
    zondag 18 februari 2018 om 12:38
    Dus ze spelen slecht omdat het oude bestuur er nog zit en vanaf Coucke winnen ze iedere match met 5-0 ?
    Dan moeten ze alle spelers hun loon terugeisen toch ?
    Vind ik leuk
    Toca +30466
    zondag 18 februari 2018 om 12:25
    Dat wisten we nog niet. Sys weet ons altijd te verrassen met zijn nieuws.
    Vind ik leuk
    Dirk H +2784
    zondag 18 februari 2018 om 12:45
    Slechter kan niet toch? Dus het kan alleen maar beter. Is er nog een job als hoofdredacteur bij sport voetbalmagazine?
    Vind ik leuk
    Leupas +12
    zondag 18 februari 2018 om 14:15
    Net als bij de komst van heintje wordt er teveel verwacht nu van de komst van Coucke
    Vind ik leuk
    Mckenzie +3500
    zondag 18 februari 2018 om 14:38
    En toch gaat er een eind komen aan dit machtsvacuüm. En het zal wel beteren. Het kan niet anders dan beter. Er kan vanaf maart aan volgend seizoen worden gewerkt. Zo kan Anderlecht rustig verder gaan met zijn gemiddelde van één titel op twee. Het mag ook een beetje meer zijn. Vanaf seizoen 18-19.
    Vind ik leuk
    Diego A M +3187
    zondag 18 februari 2018 om 14:49
    Gaat misschien niet direct voor beter voetbal zorgen maar ik hoop en verwacht dat toch voor volgend seizoen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    "Overname door Marc Coucke gaat niet voor beter voetbal zorgen"