Bayat komt niet meer binnen bij Belgische topclub: Weten zelf wie we willen

    Bayat komt niet meer binnen bij Belgische topclub: "Weten zelf wie we willen"

    Gepubliceerd: zondag 18 februari 2018 om 11:03zo 18-02-2018 om 11:03

    Mogi Bayat is zonder twijfel de belangrijkste makelaar in ons land. De zakenman heeft een grote invloed bij onder meer AA Gent, RSC Anderlecht en Charleroi. Bij één topclub moet hij echter niet proberen: KRC Genk.

    Zo vertelt ex-CEO Patrick Janssens dat Bayat amper nog betrokken wordt bij deals van Genk. "De grootste makelaar van het moment, Mogi Bayat, is me komen zeggen dat hij bij KRC Genk niet meer moet aankloppen met zijn catalogus vol spelers. Want wij weten zelf wie we willen. En als we een speler van hem willen, zullen we zelf wel bellen", zegt de ex-CEO van Genk aan Het Belang van Limburg.

    Janssens ziet bij andere clubs echter dat makelaars wel belangrijk zijn. "En er zijn zeker nog enkele clubs waar makelaars het sportieve beleid uitmaken. Daarom is het belangrijk dat je als club sterk investeert in de scouting en sportieve leiding. Zo ben je minder afhankelijk van makelaars", klinkt het.

    "Het feit op zichzelf dat makelaars geld verdienen in voetbal vind ik niet meer dan normaal. Dat is ook zo als je een huis gaat kopen. Maar als je een huis koopt, moet je een alternatief achter de hand hebben en niet al je eieren bij één makelaar in het mandje leggen", aldus Janssens.

    Plaats een reactie

    Lupo +515
    zondag 18 februari 2018 om 11:11
    Heeft Janssens een bijverdienste bij Voetbalprimeur ?
    Vind ik leuk
    Toca +40754
    zondag 18 februari 2018 om 11:15
    Moet ik hier nu een sos gelijk geven ?? Waar gaan we naartoe
    Vind ik leuk
    Dirk H +3116
    zondag 18 februari 2018 om 11:34
    Nee ge moet ts de regels lezen. Janssens kon zelf geen zwart geld in zijn zakken steken
    Vind ik leuk
    Toca +40754
    zondag 18 februari 2018 om 11:41
    Dan trek ik mijn woorden terug ;-)
    Vind ik leuk
    Prpldynmt +5845
    zondag 18 februari 2018 om 11:48
    Ongelooflijk ... sinds wanneer is Genk een topploeg?
    Vind ik leuk
    freejazz +1424
    zondag 18 februari 2018 om 12:22
    Sinds we de laatste maanden Anderlecht bezig hebben gezien
    Vind ik leuk
    Prpldynmt +5845
    zondag 18 februari 2018 om 13:03
    Inderdaad, het gaat van kwaad naar erger en de bodem is nog niet bereikt. Achja, het kan niet elk jaar prijs zijn he. Anderen moeten er 11 jaar op wachten of mogen al blij zijn dat ze play-off 1 halen.
    Vind ik leuk
    firedwarf +3226
    zondag 18 februari 2018 om 19:44
    bayat komt er bij genk niet meer in! ndongola en mata lachen hun tanden bloot...
    Vind ik leuk
    JODES +637