Clement baalt in Jan Breydelstadion: Eerder twee verloren punten

    Clement baalt in Jan Breydelstadion: "Eerder twee verloren punten"

    Gepubliceerd: zondag 18 februari 2018 om 09:45zo 18-02-2018 om 09:45

    Club Brugge - Racing Genk eindigde zaterdag op 2-2, en dat was voor geen van beide partijen echt een mooie uitslag. Ook voor Genk niet, waar Philippe Clement teleurgesteld klonk.

    Clement had op nog meer gehoopt, zo vertelt hij in Het Laatste Nieuws. "Er zijn omstandigheden waarin je altijd tevreden moet zijn wanneer je één punt pakt op Club Brugge. Maar nu vind ik het eerder twee verloren punten dan één gewonnen punt. We hebben nagelaten om een statement af te leveren als je weet hoelang het geleden is dat een ploeg hier nog komen winnen is."

    Clement vond Genk de betere ploeg. "Tot die gemiste strafschop van Karelis waren wij gewoon baas en creëerden we de beste kansen. We vatten de partij ook prima aan, we kregen de juiste mensen vrij in de juiste zone en dat leverde een knappe 0-1 op."

    Genk zet hoe dan ook grote stappen vooruit. "Zeven weken geleden was deze groep één hoopje ellende. Ondertussen staan we in de top zes en zitten we in de bekerfinale. We zijn op de positieve weg, maar die twee punten meer hadden natuurlijk een wereld van verschil kunnen maken."

    Plaats een reactie

    Verne +437
    zondag 18 februari 2018 om 10:07
    Sterk Genk gezien. Deze club verdient zeker een PlayOff 1 ticket.
    Vind ik leuk
    Dgango +41
    zondag 18 februari 2018 om 10:12
    Het ziet er al heel wat beter uit. Nu nog bevestigen.
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 11:50
    Helemaal niet Clement. Brugge miste zoveel kansen! Waarvan zelfs 1 open kans en Wesley nog een tweede die ook altijd goal moest zijn. Genk had zeker ook mooie kansen, maar moest Club winnen was dat de normaalste zaak van de avond. Genk kon nooit aanspraak op de 3 punten gemaakt hebben. Toegegeven een mooie match van beiden, maar Club blijft met kansen morsen
    Vind ik leuk
    THOR4ever +2045
    zondag 18 februari 2018 om 12:08
    Dan heb je toch alleen de 2de helft onthouden. Jullie hebben niet 1 uitgespeelde kans gehad de hele eerste helft, tenzij je die voorzet net voor rust wil meetellen. Brugge had meer balbezit, en Brugge heeft enkele prima kansen gemist in de 2de helft, maar als Karelis zijn penalty niet mist twijfel ik eraan of jullie nog kunnen terugkomen. Nu komt de bal ongelukkig voor de voet van Vanaken die mooi binnen trapt, wat bij Genk als een mokerslag aan kwam. Genk had wel degelijk kunnen winnen, al is het heel terecht om te stellen dat Brugge het na de 2-1 had moeten afmaken.
    Vind ik leuk
    freejazz +1368
    zondag 18 februari 2018 om 12:25
    Er waren 2 ploegen bereid om te voetballen, en dan krijg je een mooie wedstrijd.
    Vind ik leuk
    zondag 18 februari 2018 om 12:31
    Idd een groot verschil aan kansen. Maar als en wat zijn we beiden niets. Wat zou club in eigen huis niet kunnen terugkomen na een penalty met nog zoveel tijd. Dat hebben ze al zo dikwijls gedaan
    Vind ik leuk
    THOR4ever +2045
    zondag 18 februari 2018 om 15:16
    Ge hebt gelijk, maar kijk naar de thuiswedstrijd tegen jullie. Het is niet zo dat jullie daar zo zwaar onderlagen, maar terugkomen lukte niet. Dit Genk -dat me dit seizoen al vaak ontgoocheld heeft- is een vreemde ploeg. Mentaal kwetsbaar -kijk maar naar de flauwe reactie na de 2-1, maar als het mee zit kunnen ze plots op water lopen. Dat is waarop ik mijn gevoel baseer. Is ook maar dat; wil niet stellen dat terugkomen voor Club totaal ondenkbaar zou zijn geweest.
    Vind ik leuk
    vampire81 +1193
    maandag 19 februari 2018 om 14:26
    na deze match verdient genk wel een draw, meer toch zeker niet

    maar toch het was een match die brugge altijd had moeten winnen, weeral 2 punten weggegooid zoals in de vorig match

    de misser van diaby was al vrij erg maar die van wesley was er gewoon zwaar over, had in de 1e helft volledig vrij aan de 2e paal ook al een goede kans verziekt door gewoon naast ipv op de bal te trappen, het lag gewoon zonder meer aan wesley dat hier 2 punten zijn weggegooid, dat kan men geen tegenslag noemen maar wel onkunde
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws