Dan zal Vanhaezebrouck de clubleiding vragen voor zijn ontslag

    "Dan zal Vanhaezebrouck de clubleiding vragen voor zijn ontslag"

    zondag 18 februari 2018 om 07:15

    Anderlecht krijgt de trein de laatste weken niet meer op de rails. Tegen STVV verloor het weer, deze keer met 1-0. Nico Dijkshoorn schrijft in Het Nieuwsblad dat Hein Vanhaezebrouck het niet meer gaat kunnen rechttrekken.

    Dijkshoorn is duidelijk geen fan van de Anderlecht-coach. "Vanhaezebrouck - de nu al groots mislukte trainer van Anderlecht - vroeg aan zijn  spelers of ze hem te negatief vinden. Hein vroeg dat aan een spelersgroep die zijn trainer als een waanzinnig geworden bromtol van verkeerde beslissing naar beslissing ziet stuiteren. Hein Vanhaezebrouck doet maar wat. Vanop een kilometer ruik je zijn doodsangst."

    "In zijn onvermogen om echt, werkelijk contact met zijn team te maken, grijpt Vanhaezebrouck naar bekende, treurige psychologische trucs die al tientallen jaren zijn verouderd. Hein kiest niet één strategie om zijn team weer te laten presteren. Nee, hij probeert ze gewoon allemaal dwars door elkaar. De ene week acteert hij wanhoop, de week daarna prijst hij zijn team. Weer een paar dagen later brandt hij zijn spelers vlak na de wedstrijd genadeloos af in een interview. Als dat niet helpt, kiest hij voor de klassiek-feodale oplossing: een clubicoon vernederen."

    Dijkshoorn kan al raden wat zijn volgende move gaat zijn. "Als dit niet werkt en Anderlecht blijft verliezen, kunnen we wachten op de volgende voorspelbare move van Hein. Hij zal de clubleiding gaan vragen om zijn ontslag. Hij zal de bewogen jongen gaan spelen, die zich op­offert voor de club, als dat moet."

    Plaats een reactie

    dethklok28 +4353
    zondag 18 februari 2018 om 07:33
    Elke nitwit moet zijn mening weer geven... ik begin echt een degout te krijgen van dit.
    Vind ik leuk
    Popeye296 +18
    maandag 19 februari 2018 om 01:18
    Daar dient dan ook een forum voor hé...
    Vind ik leuk
    Regaal +1087
    zondag 18 februari 2018 om 07:33
    Nog zo een simpele ziel die denkt dat het aan de trainer ligt.... pfffff .... Bekijk die kern eens zonder de geblesseerden en verkochte spelers dan zie je 1 vd zwakste kernen uit 1ste klasse. Daar kan Hein niks mee aanvangen maar ook andere trainers niet.
    Vind ik leuk
    ketje55 +2092
    zondag 18 februari 2018 om 08:16
    Den Hollandse Brusselmans, kan je niks goeds van verwachten.
    Vind ik leuk
    Riddlin +2178
    zondag 18 februari 2018 om 08:47
    Hij heeft gelijk
    Vind ik leuk
    Dgango +34
    zondag 18 februari 2018 om 09:17
    Nico is top !!!!!
    Vind ik leuk
    Regis +18
    zondag 18 februari 2018 om 09:19
    De grote mannen van Anderlecht hebben Hein een loer gedraaid Wie verkoopt er nu zijn club midden het seizoen hun aandelen hebben ze verkocht en het sportieve kan barsten ik zou beschaamd zijn om nog te pronken in de tribune maar ze hebben een slachtoffer gevonden Hein
    Laat nu gelijk wie trainer zijn je kan maar spelen of opstellen wie er beschikbaar is
    En ook beste Vlamingen wees fier op onze trainers die zijn even goed als buitenlanders
    Vind ik leuk
    CedricVDE +1063
    zondag 18 februari 2018 om 12:32
    Het is inderdaad zeer debiel van het bestuur om in het midden van het seizoen hun club te verkopen. Dit is zeer dom doordat we nu geen spelers konden kopen. Anders had Anderlecht Club nog het vuur aan de schenen kunnen leggen.
    Vind ik leuk
    blondel +2215
    maandag 19 februari 2018 om 21:10
    Wa voor zever verkoopt gij toch,eens opsommen.Sels,keeper v/h jaar bij Gent,Kums gouden schoen,Teo,topschutter,Hanni meeste assists + nog doelpuntenDendoncker 2é gouden schoen, Trebel speler die er 90 min voor gaat,Onyekuru mede topschutter, Spajic beste verdediger vorig seizoen,Kara idem,Obradovic beste linksback.En jullie komen klagen dat je geen goede spelers hebben.Eender welke trainer haalt daarmee goede uitslagen,behalve Hein.Denk dat ze bij Mechelen,St Truiden ,Eupen ,Moeskroen en nog andere ploegen blij zullen zijn met zo een selectie.Alleen bij Anderlecht niet .Nochthans werd gezegd in het begin v/h seizoen dat dit de sterkste kern sinds jaren was.En nu zijn het precies sukkelaars als ik jullie hoor praten.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 februari 2018 om 21:13]
    Vind ik leuk
    CedricVDE +1063
    maandag 19 februari 2018 om 21:18
    Ook maar de verandering is wel groot eh. Een ander systeem een andere manier van spelen. Kums moet wennen aan de spelers en andersom. Sels neemt nog altijd op een zeer hoog niveau. De helft van uw argumenten is geblesseerd dus kan niet worden ingezet. De verdediging heeft nu andere opdrachten eh moet veel meer meevoetballen dan vroeger. Ik heb nooit gezegd da onze kern niet kwalitatief sterk is. Ik ben de eerste om te zeggen da onze kern sterk is. We hebben alleen mal chanche gehad met blessures en de overname. Of denk je dat ze anders geen nieuwe spits hebt gehad. Toen voetbalkennis werd uitgedeeld stond jij toch ook niet vooraan ze.
    Vind ik leuk
    blondel +2215
    maandag 19 februari 2018 om 21:29
    Geblesseerden zijn er pas na nieuwjaar gekomen ,buiten Onyekuru.Awel dan is uw voetbalkennis ook heel miniem,als je denkt dat het komt door de overname,het kind moet een naam hebben he.Kijk he,had Anderlecht niet zoveel schulden gehad ,zouden ze wel een spits gekocht hebben.Maar zonder geld met of zonder overname hadden ze nooit iets kunnen doen.Ben er 100 procent zeker van met een andere trainer stonden jullie al veel verder ,zelfs met dezelfde spelers.En daarvoor moet ik geen voetbalverstand hebben.Dat ziet het kleinste kind.Maar alles wat Hein zegt wordt gelooft,gewoon om zijn eigen onkunde te maskeren.
    Vind ik leuk
    CedricVDE +1063
    maandag 19 februari 2018 om 21:35
    Dan moet je mij eens zeggen welke trainer er verder had gestaan. Peeters, Janklvic, Sa Pinto, Boloni. Die schulden van Anderlecht daar geloof ik just niks van. Dat geld is zeker beschikbaar. Hein heeft bewezen bij Kortrijk en Gent dat hij indien tijd wel een goede ploeg kan vormen. Je moet hem alleen tijd geven.
    Vind ik leuk
    SD +8058
    zondag 18 februari 2018 om 10:10
    Hoe kunnen de RSCA-fans kwaad worden als de waarheid wordt verteld
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +13659
    zondag 18 februari 2018 om 11:02
    Daar zit veel waarheid in.
    Vind ik leuk
    reality +330
    zondag 18 februari 2018 om 12:13
    Anderlecht is niet meer het Anderlecht van weleer, net zoals Ajax niet meer het Ajax is van toen met oa. Johan Cruyf maar blijkbaar is dat voor supporters moeilijk te aanvaarden.
    Vind ik leuk
    CedricVDE +1063
    maandag 19 februari 2018 om 21:41
    Vrij logisch eh. Alle Belgische ploegen leiden hieronder eh. Het geld in landen als Engeland, Duitsland, Spanje en Italië is veel te aantrekkelijk. Anders hadden er enkele Belgische ploegen Europese topploegen geweest.
    Vind ik leuk
    Intel +1119
    zondag 18 februari 2018 om 14:01
    Ze kunne zeggen wa ze willen zelfs me die blessures en verkochte spelers , hebben ze toch nog een goeie ploeg , als Kortrijk en w Beveren beter voetbal kunnen brengen me mindere spelers hoe komt da dan, kijk naar gent nu Heintje had ook van allerlei redenen zoveel nieuwe spelers zijn er niet en kijk waar ze nu staan , bij Genk lukte het ook niet en bij gent 1 seizoen jaah en da lag ni aan hem da waren de spelers die boven hun kunnen speelden , maarjah 1 goed seizoen en ze denken dat ze top zijn egotrippers hier die coaches
    Vind ik leuk
    Regaal +1087
    zondag 18 februari 2018 om 15:51
    RSCA toch nog een goeie ploeg? Heb jij de laatste 2 matchen gezien? Heb je gezien met wie ze speelden? Daar kan je Hein niet op afrekenen. Diegenen die het verschil kunnen of konden maken waren er niet bij.
    Vind ik leuk
    Intel +1119
    zondag 18 februari 2018 om 16:01
    Ja zo een slechte spelers zijn da nu ook ni eh toch ni om zo te voetballen , en dan speelt ge toch in functie van de spelers dat ge hebt nee u spelers afbreken dat ga helpen , als ge het alleen kunt als ge u beste spelers hebt is het ook ni moeilijk om coach te spelen.
    Vind ik leuk
    Regaal +1087
    zondag 18 februari 2018 om 20:45
    Er is geen enkele coach die het kan met de ploeg van de laatste wedstrijden hoor, geloof mij. ;-) Als je moet spelen in functie van de spelers die nu nog overblijven tja dan denk ik dat die functie nog moet uitgevonden worden.

    Zo slecht zijn ze niet? KV Mechelen heeft momenteel meer bepalende spelers dan RSCA. Dat zegt genoeg denk ik.

    Een coach kan het inderdaad alleen als hij kwaliteit in zijn ploeg heeft, er moeten een paar dragende spelers zijn met een meerwaarde. En die heeft RSCA momenteel niet gehad in de laatste wedstrijden.
    Daarom vind ik een coach ook overroepen. Hij kan een meerwaarde zijn maar alles hangt toch voor 95 procent af van de kwaliteit van je spelers.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 februari 2018 om 20:09]
    Vind ik leuk
    Intel +1119
    maandag 19 februari 2018 om 13:27
    Ja wie dan bij kv ? Rsca heeft mss geen ploeg om kampioen te spelen, maar zo slecht en bij gent had hij net hetzelfde, loopt het wa minder hij kan er niet mee om .
    Vind ik leuk
    Regaal +1087
    maandag 19 februari 2018 om 20:08
    Ik denk dat je als KVM supporter wel beter weet dan ik wie een meerwaarde is voor RSCA tegenover de ploeg die de laatste 2 wedstrijden gespeeld heeft.
    Ganvoula en Teo zijn op zijn minst gezegd toch geen meerwaarde voor KVM denk ik? Of zat hij op de bank bij KVM omdat hij zo goed was?
    Vind ik leuk
    CedricVDE +1063
    maandag 19 februari 2018 om 21:43
    Een trainer kan niet op 1,2,3 niet een ploeg naar zijn hand zetten eh. Dat kost tijd. Ik ben er van overtuigd dat hij ten laatste volgend seizoen Anderlecht weer op de rails krijgt. Met goed voetbal.
    Vind ik leuk
    herwig +2
    zondag 18 februari 2018 om 19:47
    Dennis van wijck
    Vind ik leuk
    Popeye296 +18
    maandag 19 februari 2018 om 01:30
    Nog even in Mechelen zijn werk laten doen aub... :-)
    Vind ik leuk
    Popeye296 +18
    maandag 19 februari 2018 om 01:28
    Hein alleen de schuld geven zou wel heel makkelijk zijn! Het is gewoon het moeras dat Anderlecht zelf gecreëerd heeft waar ze nu volop in aan't wegzakken zijn. Club verkopen in het midden van een seizoen, beste speler verkocht, geen enkele deftige transfer voor elkaar gekregen en financieel lijkt het daar ook geen rozengeur en maneschijn. Probeer op deze manier de neuzen maar is allemaal in dezelfde richting te krijgen...
    Vind ik leuk
    Elise +309