'Vanhaezebrouck is de mist ingegaan, zijn harde aanpak heeft niet gewerkt'

    'Vanhaezebrouck is de mist ingegaan, zijn harde aanpak heeft niet gewerkt'

    zaterdag 17 februari 2018 om 17:50

    Hein Vanhaezebrouck heeft het de laatste weken bijzonder moeilijk bij RSC Anderlecht. Hij gaf zijn eigen ploeg openlijk kritiek, wat hem niet in denk werd aangenomen. Volgens Ludo Vandewalle, chef voetbal van Het Nieuwsblad, ging de coach daarmee stevig in de fout.

    'Wat vaststaat, is dat Vanhaezebrouck op communicatief vlak de mist is ingegaan. De publiekelijk harde aanpak van zijn spelersgroep heeft op geen enkel moment gewerkt en dat was met een groep vol fletse persoonlijkheden te voorspellen', klinkt het.

    'Zijn verhaal rond de verwijzing naar de B-kern van Olivier Deschacht was ook al bij de haren getrokken', schrijft hij in zijn column in Het Nieuwsblad.

    Geen lijn in het spel
    Daarnaast krijgt de coach ook kritiek voor het spel van Anderlecht. 'Het is eveneens teleurstellend dat Vanhaezebrouck, toch een uitstekend tacticus die zijn ploegen altijd perfect kon neerzetten, er nog niet in geslaagd is lijn in het paars-witte spel te krijgen.'

    'Maar hier zijn verzachtende omstandigheden. De verkoop van de club en de daarmee gepaard gaande knip op de portefeuille hebben hem niet geholpen. Die versmalde kern en ook de vele geblesseerden hebben het Vanhaezebrouck heel moeilijk gemaakt', krijgt hij toch nog wat respijt

    Plaats een reactie

    Toca +30898
    zaterdag 17 februari 2018 om 17:53
    Ja als hier geen enkele verzachtende omstandigheid was lag hij binnen 2 weken zeker buiten.
    Vind ik leuk
    Zetterberg +8840
    zaterdag 17 februari 2018 om 18:00
    Niet alleen Hein is de mist in gegaan, het hele veld! ;)
    Vind ik leuk
    Toca +30898
    zaterdag 17 februari 2018 om 18:03
    Klopt.... we liggen al weken op de bodem te spartelen.
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +13488
    zaterdag 17 februari 2018 om 18:16
    Beter eerst een door de bodem spartelen dan ter plekke blijven drijven.
    Vind ik leuk
    Toca +30898
    zaterdag 17 februari 2018 om 18:25
    Heb toch al een paar keer gedacht dat het zover was. Wat een miserie.
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +13488
    zaterdag 17 februari 2018 om 18:32
    Misschien voor in de Plays offs ;) Het kan snel keren in de voetbalwereld.
    Vind ik leuk
    Toca +30898
    zaterdag 17 februari 2018 om 18:34
    Momenteel is mijn hoop zo klein als die van Hein... mooi rijmpje haha
    Vind ik leuk
    Leupas +12
    zaterdag 17 februari 2018 om 18:38
    Als je nog hoopt op verbetering dit seizoen ben je echt wel blind vo onze tekortkomingen, spelers EN coach
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +13488
    zaterdag 17 februari 2018 om 18:47
    Ik ben geen Anderlechtsupporter ten eerste. Ten tweede heb ik meerdere malen diezelfde zaken aangekaart op dit forum.

    Mijn vorige comment is niet gebaseerd op hoop, eerder op geloof. Hoe kut en uitzichtloos sommige situaties er ook mogen uitzien, moet je er altijd in blijven geloven dat het beter kan, moet. Misschien niet meteen, maar in de toekomst. Geloven in iets heb je zelf in de hand, hoop niet.

    Anderlechtsupporters dienen te geloven dat de club weer op het niveau (nationaal weliswaar) komt waar het dient te staan. Zij zijn de steen en tevens ook de sleutel. Want zonder supporters geen RSCA.

    En met geloven bedoel ik verder niks religieus. Want ik ben het type die buitengegooid wordt in de bibliotheek omdat ik de Bijbel bij de fictie of sprookjesboeken ben gaan zetten.
    Vind ik leuk
    Diego A M +3217
    zaterdag 17 februari 2018 om 17:58
    Altijd hetzelfde nieuws onder een andere titel. Mag nu eindelijk eens stoppen of is er nergens anders nieuws?
    Vind ik leuk
    Dany RSCA +172
    zaterdag 17 februari 2018 om 20:11
    Het is zo gemakkelijk op HVH te schieten. Hij vroeg niet veel, een verdediger een aanvaller en een flankspeler en wat krijgt hij NIKS + de verkoop van zijn beste speler. Komt daarbovenop de blessures van Kara en Henri, de commotie rond Dendoncker en ga zo maar door.
    De schuld ligt bij het oude bestuur (die mensen zijn van de aardbol verdwenen) en de overnemer die blijkbaar niet wisten wat een overname tijdens het seizoen zou teweeg brengen.
    Hein VH is over de laatste 5 jaar met een straatlengte voorsprong de beste trainer in de Belgische competitie als je de Europese resultaten meetelt.
    Evalueer hem als hij eindelijk met een volwaardige groep zal kunnen werken.
    En tot slot: de idioten die gisteren ons clubblazoen hebben bezoedeld door als Standardfanaten tekeer te gaan met rook en andere bommetjes mogen van mij een 10 jarig stadion verbod krijgen!
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 februari 2018 om 22:54
    De nagel op de kop ...
    Helemaal mee eens!
    Vind ik leuk
    Regaal +1087
    zondag 18 februari 2018 om 04:10
    Inderdaad! Telkens op Hein schieten in de media.
    Het ligt gwn aan het tekort aan kwaliteit door verkoop en kwetsuren van de beste spelers zonder vervanging aan te trekken.
    Wanneer gaan ze dit nu toegeven? RSCA heeft momenteel de zwakste kern uit 1ste klasse zonder Hanni, Kara en Onyekuru.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Vanhaezebrouck is de mist ingegaan, zijn harde aanpak heeft niet gewerkt'