Tweede boete voor Anderlecht in één week tijd

    Tweede boete voor Anderlecht in één week tijd

    zaterdag 17 februari 2018 om 08:39

    RSC Anderlecht begon de week met een boete en … eindigt de week met een boete. Daar zorgden de fans van paars-wit vrijdag voor.

    De fans van Anderlecht lieten zich vrijdag gaan op Stayen. In de eerste helft tegen STVV vonden enkele supporters het nodig om bommetjes op het veld te gooien. Dat zorgde voor heel wat rook. Scheidsrechter Nathan Verboomen legde het spel stil na twintig minuten spelen.

    Uiteindelijk werd de match uitgespeeld en verloor Anderlecht met 1-0. Het rookincident krijgt wel nog een staartje. Onlangs werd het reglement immers aangepast. Ploegen die voor overlast zorgen, krijgen automatisch een boete van 25.000 euro. Anderlecht heeft het dus vlaggen.

    In het begin van de week kreeg Anderlecht nog een boete van de UEFA. Paars-wit moet ongeveer 27.000 terugbetalen aan de fans van Bayern München.

    Poll

    Is de boete terecht?

    (325 stemmen)

    Plaats een reactie

    dethklok28 +4340
    zaterdag 17 februari 2018 om 08:56
    52000 euro in 1 week... ok dan. Nieuwe regel 25000 euro. Ok geen probleem mee. Maar dan ook voor iedereen vanaf nu... en geen zever zoals ze werden uitgedaagd of dergelijke
    Vind ik leuk
    freeman +10184
    zaterdag 17 februari 2018 om 09:32
    En dan zijn er die steen en been klagen dat er op Club eens een plastiek bierbekertje gegooid werd ? Daarvoor werd er nog geen match minutenlang stilgelegd !
    Vind ik leuk
    buck +2422
    zaterdag 17 februari 2018 om 10:24
    Als ik het gisteren zag dacht ik na-apen maar dan der los over.Wouden ze wakker maken maar...moesten weeral rood gekregen hebben en sommige spelers zijn klaar voor amateurploegen....
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4340
    zaterdag 17 februari 2018 om 10:32
    Freeman
    "Onlangs werd het reglement immers aangepast. Ploegen die voor overlast zorgen, krijgen automatisch een boete van 25.000 euro. Anderlecht heeft het dus vlaggen." Als Brugge nu voor overlast zorgt mogen ze zich aan iets gelijkaardig verwachten. Als dit paar weken eerder gebeurt dan was de straf ook heel wat minder.
    Vind ik leuk
    freeman +10184
    zaterdag 17 februari 2018 om 11:04
    Niet meer dan logisch dat ze zo'n straffen uitdelen ! Eens voor goed komaf maken met al dat gedoe ..... en dit voor ALLE ploegen !
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4340
    zaterdag 17 februari 2018 om 17:16
    100 procent akkoord
    Vind ik leuk
    Stvv373 +0
    zondag 18 februari 2018 om 00:36
    Als STVV-fan zag ik gisteren 2 gewonden naar de hulppost van het Rode Kruis wandelen. 2 supporters van Anderlecht die brandwonden opgelopen hadden door die vuurpijlen en rookbommen in hun eigen vak. 1 van de gewonden was een meisje van pakweg 15 jaar met een brandwonde in de nek... Proficiat aan de Anderlecht-"fans" die dit veroorzaakt hebben. Dat kleine meisje haar beeld over het voetbal is na gisteren wellicht grondig gewijzigd. Bedankt om de avond van sommige echte fans te verkloten, en proficiat met de nederlaag!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Tweede boete voor Anderlecht in één week tijd