Ik zie spelers die in mijn tijd nooit het truitje van RSCA hadden mogen dragen

    "Ik zie spelers die in mijn tijd nooit het truitje van RSCA hadden mogen dragen"

    vrijdag 16 februari 2018 om 16:53

    RSC Anderlecht kent de laatste weken een bijzonder moeilijk periode. Op het veld zijn de resultaten niet al te best en ook extrasportief zijn er onder andere met de affaire-Deschacht wat problemen. Danny Boffin hekelt de gang van zaken bij zijn ex-club.

    "Wat ik momenteel zie, dat is Anderlecht onwaardig. Ik zie spelers die in mijn tijd nooit het truitje van RSCA hadden mogen dragen. Ik herken Anderlecht niet meer", vertelt hij aan La Dernière Heure.

    De Brusselaars nemen het vrijdagavond op tegen een andere ex-club van hem, STVV. Maar hij vreest toch voor Anderlecht. "Als ze spelen zoals tegen KV Oostende, dan geef ik ze nog geen 5 euro kans."

    "Ik zie niemand met een versnelling of een individuele actie. Trebel, Kums, Gerkens, ze komen allemaal naar de bal toe. Als iemand als Gerkens de ploeg moet dragen", aldus Boffin.

    Plaats een reactie

    Reagens +1891
    vrijdag 16 februari 2018 om 17:08
    Ik herinner mij als gisteren wat voor een stylist en prachtige voetballer die Danny wel niet was. En met zo een geweldig parcours als coach heeft hij nog veel meer recht van spreken.
    Vind ik leuk
    Brubru +3823
    vrijdag 16 februari 2018 om 17:19
    Was wel een goede speler. Ook meer dan 50 caps met de RD.
    De rest heeft er niets mee te maken toch ?
    Het is toch niet omdat Pfaff, Millecamps, Vandenbergh en tientallen anderen mislukten als trainer dat het geen goede spelers waren.
    Vind ik leuk
    Reagens +1891
    vrijdag 16 februari 2018 om 17:24
    Het is m.i. goedkope kritiek van mensen die niet meer weten als u en ik. En ik vind het getuigen van arrogantie om te zeggen dat 20 jaar nadat ge zelf het truitje hebt gedragen anderen het niet 'verdienen' om voor Anderlecht te spelen.
    Hij was in zijn tijd een verdienstelijke speler. Maar het was ook geen Maradona. Ik kan mij voorstellen dat Polle Gazon op ne zatten avond zoveel jaar terug zal gemompeld hebben dat diene Boffin het truitje van Anderlecht niet waard was.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 februari 2018 om 17:25]
    Vind ik leuk
    Patfey +4905
    vrijdag 16 februari 2018 om 18:43
    Dat denk ik juist niet, die kent immers voetbal
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 februari 2018 om 02:14
    Dat is geen goedkope kritiek. Het is de harde waarheid en die kwets soms en mag niet gezegd worden (zeker niet van het bestuur van Anderlecht). Danny heeft gelijk en hij was een certitude toen. Toen speelden er nog echte spelers die het wel waard waren om het truitje van Anderlecht te dragen: De Wilde, Crasson, Albert, Rutjes, Boffin, Walem, Musonda, Degryse, Zetterberg, Nilis, Bosman. En ook Versavel, De Wolf, Emmers, Van Vissen, Lamptey, Van Vossen. Zet de namen van nu er eens naast.... en vergelijk.... Wie kies je Appiah of Emmers? Albert of Dendoncker, Deschacht of Lamptey, Morioka of Zetterberg, Teo of Nilis, Gerkens of Degryse, Ganvoula of Bosman, Amuzu of Versavel, Walem of Trebel, Musonda of Kums,...? bij Anderlecht kon je toen bijna twee evenwaardige basisploegen opstellen, nu lukt het niet om 1 volwaardige ploeg op te stellen.
    Vind ik leuk
    Bonanza +597
    vrijdag 16 februari 2018 om 17:26
    Groot gelijk. Van Gerkens zal 't niet komen maar blijkbaar ben ik de enige niet-fan.
    Vind ik leuk
    usaboy +721
    vrijdag 16 februari 2018 om 17:35
    Dit heb ik maanden geleden al gezegd. Boffin heeft groot gelijk. En het gaat elk jaar van kwaad naar erger.
    Vind ik leuk
    firedwarf +2939
    vrijdag 16 februari 2018 om 23:09
    Och danny nie klagen, met u als financieel adviseur zat ik nu waarschijnlijk op het astridpark de chauffageleidingen terug af te breken gelijk in uw villa indertijd :D Maar dan had het astridpark wel op de middencirkel een binnenzwembad gehad hahahahaha
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    "Ik zie spelers die in mijn tijd nooit het truitje van RSCA hadden mogen dragen"