Heel Charleroi zet zondag alles op alles aan om Standard uit Play-Off 1 te houden

    Heel Charleroi zet zondag alles op alles aan om Standard uit Play-Off 1 te houden

    dinsdag 13 februari 2018 om 12:52

    Zondag staat de voetbalwereld in Wallonië weer even stil. Dan komen Sporting Charleroi en Standard Luik, de twee grootste Waalse teams van het moment, tegen mekaar uit. In Henegouwen leeft de clash als nooit tevoren.

    De troepen van Felice Mazzu beleven een wonderlijk seizoen. Met nog vier speeldagen te gaan in de reguliere competitie prijken ze op een knappe tweede stek. Bij de rivaal uit Luik zijn de cijfers minder rooskleurig, al zit Standard de laatste weken wel in de winning mood. Toch wordt het voor de huidige nummer acht in de klassering nog een helse strijd om Play-Off 1 te halen.

    Als het van Charleroi afhangt, gebeurt dat liever niet. De fans zullen zondag dan ook massaal op post zijn om Charleroi naar de winst te schreeuwen ... En Standard naar het verlies. Nu al is de confrontatie uitverkocht, laten de Carolo's weten via het Twitter-account. In de heenwedstrijd op Sclessin hielden beide partijen mekaar in evenwicht: 0-0.

    Poll

    Wie trekt aan het langste eind in de Waalse clash?

    (242 stemmen)

    Plaats een reactie

    Toca +36593
    dinsdag 13 februari 2018 om 13:28
    Dit is nog is een match waar ik mijn tv nog is ga opzetten.
    Gaat 'vurig' worden daar denk ik .
    Vind ik leuk
    Boerken +6901
    dinsdag 13 februari 2018 om 13:44
    Denk het ook! Hoop dat het voetbal wordt!
    Vind ik leuk
    Toca +36593
    dinsdag 13 februari 2018 om 13:46
    Zou me verwonderen mocht de match effectief om 19.45 gedaan zijn.. :-)
    Vind ik leuk
    Boerken +6901
    dinsdag 13 februari 2018 om 14:12
    Die match is nooit gedaan!
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 14:29
    Ik hoorde bij de invoering van de Play-offs sommige trainers en voorzitters zeggen dat als de beste ploegen van het land spelen, dat we dan het niveau konden opkrikken. Dit terzijde. Maar nadien horde ik ze alleen nog maar zeggen, ik hoop dat b Standard of bv Genk punten verliezen, zo vermijden we tegen een zware tegenstander te moeten in spelen in Play Off I. ... Raar. Maar als supporter van een ploeg dan hoop je toch dat zowel Brugge, Standard, Gent, Genk en Anderlecht meedoen en dan nog een sterke subtopper. Dus van mij mag Standard zeker winnen. Want Standard kan heus wel een potje voetballen... Ik supporter voor Anderlecht en van Standard winnen is geen evidentie en het zal moeilijker worden, maar voor de spanning en de attractiviteit moet Standard bij de eerste zes eindigen...
    Vind ik leuk
    JanB +5975
    dinsdag 13 februari 2018 om 16:42
    Club - Anderlecht - Charlerloi en Gent zijn m.i. de rechtmatige deelnemers aan P.O. I
    Op basis van hun regelmaat; gewonnen matchen; doelpunten voor / tegen.
    Voor de andere twee plaatsen komen enkel Antwerp (sterke 1'ste seizoenshelft); Kortrijk (chapeau vr het werk van Glen De Boeck) en Standard (fantastische remonte de laatste weken) in aanmerking.
    Genk zal m.i. rekenen op de beker + verplaatsing nr Club volgende zaterdag. En plus zijn ze dit jaar toch nooit "waw" geweest (cfr beker van Belgie met geluk door)
    Vind ik leuk
    CedricVDE +1149
    dinsdag 13 februari 2018 om 17:23
    Standard kan inderdaad voetballen, maar tegen de kleinere ploegen. Nu niet dat Anderlecht of Antwerp veel attractiever voetbal spelen eh, maar Sa Pinto in PO I gaat problemen geven. Maar inderdaad voor de intensiteit van een Anderlecht Standard en voor het cachet van deze PO I hoop ik op matchen als Gent- Club en Anderlecht Standard en Anderlecht Club.
    Vind ik leuk
    vampire81 +1094
    dinsdag 13 februari 2018 om 16:33
    ik hoop toch dat charleroi woord kan houden en deze match wint en zo standard uit PO1 kan helpen te houden, die moeten daar voor mij zeker niet bij zijn
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +15000
    dinsdag 13 februari 2018 om 16:53
    Hoeveel keer zou de partij nu stilgelegd worden? Ik gok op 3.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws