'Clasie staat niet meteen te springen om langer in Brugge te blijven'

    'Clasie staat niet meteen te springen om langer in Brugge te blijven'

    dinsdag 13 februari 2018 om 11:59

    Jordy Clasie maakte al heel wat indruk bij Club Brugge. Tegen Waasland-Beveren was de Nederlander ongelukkig, maar toch hopen heel wat fans dat Clasie ook volgend seizoen nog voor Club Brugge speelt. Bij Sport/Voetbalmagazine praat de middenvelder over zijn toekomst. 

    Club Brugge huurt Clasie tot het einde van het seizoen van Southampton. De Belgische competitie ligt de Nederlander wel. "Ik vind het leuk voetballen hier. Heel veel fysiek wel. In Nederland is het tactisch sterk, met opbouw van achteruit, hier gaat het vaak snel heen en weer, schieten ze de bal naar voor en vliegen ze erachter aan."

    "Een soort passie die me doet denken aan het Championship in Engeland. Sommige teams willen wel echt voetballen, maar vaak is het toch gooien. Wij voetballen goed, vind ik. We spelen aanvallend en zetten snel druk vooruit. Fysiek zijn we top, ik ben véél fitter dan in Engeland, echt waar", stelt Clasie.

    Toekomst
    Maar wil Clasie ook langer blijven bij Club Brugge? "Dat is nu heel moeilijk te zeggen. Veel te vroeg. Ik sta hier nog een paar maanden onder huurcontract en ik ga proberen zoveel mogelijk te spelen en een prijs te winnen. Daarna zien we wel wat er komt."

    Poll

    Moet Clasie langer bij Club Brugge blijven?

    (972 stemmen)

    Plaats een reactie

    Boerken +5710
    dinsdag 13 februari 2018 om 12:12
    Hij staat ook niet te springende weg te gaan ook!
    Vind ik leuk
    SD +4733
    dinsdag 13 februari 2018 om 12:21
    Nederland is taktisch zo sterk dat zij zich niet plaatsen voor de grote tornooien.
    Vind ik leuk
    Zetterberg +5980
    dinsdag 13 februari 2018 om 12:33
    Nederlandse competitie tactisch, da5 vind een lachertje! Koster, Been, Ron Janssen en Stuyvenberg werden hier allen bewierookt voor hun tactisch capaciteiten! De laatste die dat wel was, was waarschijnlijk SEF Vergoossen
    Vind ik leuk
    krulle74 +32
    dinsdag 13 februari 2018 om 12:44
    veel van voetbal kan jij volgens mij dan ook niet deze trainers waren voetbal technisch toch zeker top in België of was Hasi en Weiler beter nog te zwijgen van hein
    Vind ik leuk
    12a34b +444
    dinsdag 13 februari 2018 om 13:09
    Er bestaat ook nog zoiets wat men leestekens noemt.
    Vind ik leuk
    krulle74 +32
    dinsdag 13 februari 2018 om 15:15
    we zitten niet op school he
    Vind ik leuk
    12a34b +444
    dinsdag 13 februari 2018 om 16:24
    Weet ik, maar het zou je reactie wat vlotter leesbaar kunnen maken. Ik heb er 3 keer moeten lezen voor ik het begreep
    ☺.
    Vind ik leuk
    Drekovic +7622
    dinsdag 13 februari 2018 om 13:09
    Heel kort geheugen vermoed ik , kampioenenjaar AA Gent was het beste voetbal wat de laatste 5 jaar in Belgie werd vertoond . In de CL was het méér dan 10 jaar geleden dat men dat soort voetbal zag van een Belgische ploeg en dat was met Hein
    Voor een mens die denkt dat hij een kenner is is de uitleg zéér zwak
    Vind ik leuk
    Toca +26792
    dinsdag 13 februari 2018 om 13:45
    Dus zelfs een bericht over Clasie en Brugge moet eindigen over Hein. Maar ze hebben geen Hein trauma zene ;-)
    Vind ik leuk
    Zetterberg +5980
    dinsdag 13 februari 2018 om 14:12
    Sorry, KENNER!
    Vind ik leuk
    blondel +1226
    dinsdag 13 februari 2018 om 15:34
    ik denk ,Krulle,dat je niet goed begrijpt wat Zetterberg schrijft.Jouw antwoordt is er volledig naast,en dat voor een "kenner".
    Vind ik leuk
    vampire81 +782
    dinsdag 13 februari 2018 om 16:16
    voor mij hoeft die hier niet te blijven noch eigenlijk hier nu maar gewoon te zijn

    hij hoeft voor mij niet (meer) opgesteld te worden (dat zeg ik al enkele weken) en eigenlijk ook geen speelminuten te verzamelen als invaller

    het ging club brugge heel veel beter af eerder in het seizoen toen hij nog compleet naast de ploeg viel en dat was absoluut zeker geen toeval en het zeer goede van dan kan nog terug komen als ze weer gewoon compleet naast hem kijken, een voorwaarde die echt zeer nodig is maar waarvan ik vrees dat het niet zal gebeuren, het kan hun nog zeer duur te staan komen, de beker is al weg en het gaat nog maar om 1 ander ding dat alleen door hem nog eens totaal onnodig moeilijk zou kunnen gemaakt worden, als het misloopt ligt het voor mij aan hem en aan leko die wat zeer duidelijk is gewoon niet ziet, zijnde dat clasie het grote probleem is

    hij past totaal niet in de opstelling waarin gespeeld wordt, zorgt voor een veel en veel te groot onevenwicht en maakt het geheel dus zwakker en zijn kwaliteiten en prestaties wegen absoluut helemaal niet op tegen het onevenwicht en de algemene verzwakking die hij veroorzaakt

    dat er in nederland tactischer zou gespeeld worden dan in belgie, laat mij niet lachen, dat er bij het spel van (in) nederland al over enige tactiek zou kunnen gesproken, is al heel veel, ik zie of vind er toch niks van terug, zelfs met de ogen dicht kan men zeer eenvoudig zien dat er veel meer tactiek in de belgische competitie is
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Clasie staat niet meteen te springen om langer in Brugge te blijven'