Anderlechtman bewierookt: Heeft alles om de nieuwe Kompany te worden

    Anderlechtman bewierookt: "Heeft alles om de nieuwe Kompany te worden"

    dinsdag 13 februari 2018 om 11:00

    Bij Extra Time klonk er maandagavond veel kritiek op Anderlecht, maar dat neemt niet weg dat er wel wat talent zit bij paars-wit. Glen De Boeck gelooft nog altijd rotsvast in Leander Dendoncker, ook al speelde die een zwakke match tegen KV Oostende.

    Dendoncker maakte een own-goal én kreeg rood, maar De Boeck geeft hem niet op. "Je kunt niet alle zonden op Dendoncker afschuiven. Hij is nog jong en je mag niet te veel druk op zijn schouders leggen."

    "Ik vind hem een geweldig goeie voetballer: intelligent, met vista. Ik zie een enorm goeie centrale verdediger in hem, maar daar moet hij zelf ook wel van overtuigd zijn. Veel hangt af of hij in zijn hoofd geen centrale middenvelder wil zijn", benadrukt hij.

    Hij kan volgens De Boeck een wereldtopper worden. "Dendoncker heeft alles om de nieuwe Kompany te zijn. Misschien heeft hij iets minder snelheid. Maar ik was zelf ook niet snel en ik heb toch twaalf jaar centraal in de defensie gespeeld bij Anderlecht."

    Kompany of Beckenbauer?
    Jan Mulder hoorde van zijn ex-ploegmaat nog een andere vergelijking. "Ik sprak er onlangs over met Jef Jurion en hij zei exact hetzelfde als jij: ik maak er een nieuwe Beckenbauer van."

    Plaats een reactie

    Dirk H +3109
    dinsdag 13 februari 2018 om 11:15
    Als ge hem gisteren bezich hoorde ... moet ge bijna gaan denken dat hij de enige is die dit Anderlecht kan helpen
    Vind ik leuk
    Toca +37072
    dinsdag 13 februari 2018 om 11:46
    Wie De Boeck?
    Vind ik leuk
    Dirk H +3109
    dinsdag 13 februari 2018 om 11:52
    Idd hij heeft het niet met die woorden gezegd, maar als je ts de lijnen kon lezen :)
    Vind ik leuk
    Toca +37072
    dinsdag 13 februari 2018 om 11:54
    Daar verschiet ik niet van. De Boeck twijfelt ook nooit aan zijn kwaliteiten hé..
    Vind ik leuk
    Zetterberg +10037
    dinsdag 13 februari 2018 om 12:09
    Idd, was weer pr-time voor Deboeck, zelfs Sonck kon soms met moeite een glimlach onderdrukken
    Vind ik leuk
    Toca +37072
    dinsdag 13 februari 2018 om 12:22
    T gaat nu weer is goed bij Kortrijk, en dan heeft hij weer het gevoel dat hij de Belgische Guardiola is..
    Vind ik leuk
    Zetterberg +10037
    dinsdag 13 februari 2018 om 12:32
    Op een moment moest ik wel denken, misschien is hij de oplossing voor Anderlecht! Hij had mij beet met zijn verkoopspraatjes. Is ook een kwaliteit, zelfs voor een trainer niet onbelangrijk!
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 14:00
    Waarom zou hij geen opvolger kunnen worden? Sonck lacht graag met iedereen maar zal zelf nooit trainer worden! De Boeck komt er nog, zeker weten.
    Vind ik leuk
    Zetterberg +10037
    dinsdag 13 februari 2018 om 14:14
    Ik denk ook dat hij Anderlecht zou kunnen trainen, hij zou het ook niet slecht doen. Het gaat gewoon over de manier waarop hij zichzelf soms etaleert, laten we zeggen dat hij zeker geen minderwaardigheidscomplex heeft. Maar daar is absoluut niets mis mee!
    Maar of hij nu, met deze puinhoop, de beste oplossing zou zijn...dat durf ik niet zeggen
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 februari 2018 om 14:15]
    Vind ik leuk
    Wolf1986 +1680
    dinsdag 13 februari 2018 om 13:03
    Hij was zichzelf al aan het indekken voor wanneer het lastiger word. Alles gaat goed zolang ze het maar op zijn manier doen. Als het fout loopt, is het omdat de anderen zijn visie niet steunen.
    Vind ik leuk
    freeman +11567
    dinsdag 13 februari 2018 om 11:17
    Nieuwe Kompany ? ...... hopelijk dan liefst niet zo blessuregevoelig ?
    Vind ik leuk
    Brubru +3809
    dinsdag 13 februari 2018 om 11:19
    Het zijn natuurlijk andere tijden maar Beckenbauer ??
    Vind ik leuk
    Bart1999 +1449
    dinsdag 13 februari 2018 om 12:51
    Volgens mij liggen die mannen na de uitzending plat van het lachen. Dit kan je toch moeilijk nog serieus nemen. Het ene fossiel ( Mulder ) citeert een ander fossiel ( Jurion ) en De Boeck had wat veel amfetamines op. Als zelfs Sonck al moet lachen, begin je dan zorgen te maken. Allen naar het station Kurt !
    Vind ik leuk
    Makke53 +279
    dinsdag 13 februari 2018 om 13:20
    Jongens,kijk naar de essentie. Als mijn inziens Leander goesting krijgt voor die plaats, dan hebben we inderdaad ne nieuwe Franz! De basis heeft hij.
    Vind ik leuk
    Mckenzie +3875
    dinsdag 13 februari 2018 om 14:23
    Zo gaat het altijd. Één of twee goede wedstrijden en je bent de nieuwe Kompany, één of twee slechte en je bent geen kloten waard. Ik denk ook dat Dendoncker een heel goede centrale verdediger kan worden. Maar met de huidige Spajic en Ollie naast zich zou ook Beckenbauer afzien.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws