Anderlechtman bewierookt: Heeft alles om de nieuwe Kompany te worden

Anderlechtman bewierookt: "Heeft alles om de nieuwe Kompany te worden"

dinsdag 13 februari 2018 om 11:00

Bij Extra Time klonk er maandagavond veel kritiek op Anderlecht, maar dat neemt niet weg dat er wel wat talent zit bij paars-wit. Glen De Boeck gelooft nog altijd rotsvast in Leander Dendoncker, ook al speelde die een zwakke match tegen KV Oostende.

Dendoncker maakte een own-goal én kreeg rood, maar De Boeck geeft hem niet op. "Je kunt niet alle zonden op Dendoncker afschuiven. Hij is nog jong en je mag niet te veel druk op zijn schouders leggen."

"Ik vind hem een geweldig goeie voetballer: intelligent, met vista. Ik zie een enorm goeie centrale verdediger in hem, maar daar moet hij zelf ook wel van overtuigd zijn. Veel hangt af of hij in zijn hoofd geen centrale middenvelder wil zijn", benadrukt hij.

Hij kan volgens De Boeck een wereldtopper worden. "Dendoncker heeft alles om de nieuwe Kompany te zijn. Misschien heeft hij iets minder snelheid. Maar ik was zelf ook niet snel en ik heb toch twaalf jaar centraal in de defensie gespeeld bij Anderlecht."

Kompany of Beckenbauer?
Jan Mulder hoorde van zijn ex-ploegmaat nog een andere vergelijking. "Ik sprak er onlangs over met Jef Jurion en hij zei exact hetzelfde als jij: ik maak er een nieuwe Beckenbauer van."

Plaats een reactie

Dirk H +1942
dinsdag 13 februari 2018 om 11:15
Als ge hem gisteren bezich hoorde ... moet ge bijna gaan denken dat hij de enige is die dit Anderlecht kan helpen
Vind ik leuk
Toca +25893
dinsdag 13 februari 2018 om 11:46
Wie De Boeck?
Vind ik leuk
Dirk H +1942
dinsdag 13 februari 2018 om 11:52
Idd hij heeft het niet met die woorden gezegd, maar als je ts de lijnen kon lezen :)
Vind ik leuk
Toca +25893
dinsdag 13 februari 2018 om 11:54
Daar verschiet ik niet van. De Boeck twijfelt ook nooit aan zijn kwaliteiten hé..
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 12:09
Idd, was weer pr-time voor Deboeck, zelfs Sonck kon soms met moeite een glimlach onderdrukken
Vind ik leuk
Toca +25893
dinsdag 13 februari 2018 om 12:22
T gaat nu weer is goed bij Kortrijk, en dan heeft hij weer het gevoel dat hij de Belgische Guardiola is..
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 12:32
Op een moment moest ik wel denken, misschien is hij de oplossing voor Anderlecht! Hij had mij beet met zijn verkoopspraatjes. Is ook een kwaliteit, zelfs voor een trainer niet onbelangrijk!
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 14:00
Waarom zou hij geen opvolger kunnen worden? Sonck lacht graag met iedereen maar zal zelf nooit trainer worden! De Boeck komt er nog, zeker weten.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 14:14
Ik denk ook dat hij Anderlecht zou kunnen trainen, hij zou het ook niet slecht doen. Het gaat gewoon over de manier waarop hij zichzelf soms etaleert, laten we zeggen dat hij zeker geen minderwaardigheidscomplex heeft. Maar daar is absoluut niets mis mee!
Maar of hij nu, met deze puinhoop, de beste oplossing zou zijn...dat durf ik niet zeggen
[Reactie gewijzigd op dinsdag 13 februari 2018 om 14:15]
Vind ik leuk
Wolf1986 +1086
dinsdag 13 februari 2018 om 13:03
Hij was zichzelf al aan het indekken voor wanneer het lastiger word. Alles gaat goed zolang ze het maar op zijn manier doen. Als het fout loopt, is het omdat de anderen zijn visie niet steunen.
Vind ik leuk
freeman +7145
dinsdag 13 februari 2018 om 11:17
Nieuwe Kompany ? ...... hopelijk dan liefst niet zo blessuregevoelig ?
Vind ik leuk
Brubru +2287
dinsdag 13 februari 2018 om 11:19
Het zijn natuurlijk andere tijden maar Beckenbauer ??
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 12:05
Glen De Boeck heeft groot gelijk. Dedoncker heeft het potieel om een heel grote te worden. Weiler zag het talent en speelde het goed uit, uitmuntend is het correcte woord. Iemand met zoveel talent aan Dikke Hein geven, ja dat is parabels voor de zwijnen gooien. Dikke Hein kan niet werken met talent. Daarom is hij alles aan het verpesten. Dan heb je ook nog Vanholsbeke , die, omdat zijn percentage niet groot genoeg was Dedoncker niet liet gaan. Brayat kon ook geen commissie opstrijken. Zo krijg je zulke situaties. Ik vind dit verschrikkelijk jammer.
Glen De Boeck zou misschien nog een ideale vervanger zijn voor Dikke Hein want Glen De Boeck is één van de meest onderschatte coaches. Prachtig werk geleverd bij Cercle brugge dan een foutje gemaakt om te gaan werken voor de pipo van Beerschot (intussen al tweemaal FAILLIET) en vervolgens steeds bij degradatieploegen terechtkomen die hij keer op keer wist te redden. Vervolgens deden die clubs uitverkoop met als gevolg dat Glen De Boeck het galag mocht betalen maar als coach eigenlijk enorm veel potieel geeft
Vind ik leuk
Drekovic +7433
dinsdag 13 februari 2018 om 12:57
Voor Beerschot-Wilrijk , het zijn de sterken die terug keren . Als we nog een derde keer failliet gaan staan we er binnen 5 jaar weer terug en dan kunt ge zoals gewoonlijk met dichtgeknepen billen naar het Kiel komen ( dit is een voorbeeld voor U hoe het ook kan zonder U boer , jannet , dikke of lompe te noemen en het is ludiek bedoelt moest ge het niet snappen )
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 13:32
Ha ha ha
Beerschot
Germinal Beerschot
Beerschot Wilrijk
Straks Beerschot Lierse misschien als je voor de derde keer failliet gaat.
Antwerp blijft toch voor eeuwig de ploeg van 't stad
Vind ik leuk
Drekovic +7433
dinsdag 13 februari 2018 om 13:56
Lierse niet he want die gaan altijd failliet maar dan word het Beerschot-Hoboken en daarna Beerschot-Hemiksem nog een mogelijkheid is Beerschot- Schelle maar wij zullen altijd blijven bestaan en daar ben ik fier op . Ik had ook de gemakkelijkste weg kunnen kiezen zoals jij en vandaag Anderlecht, als het terug goed gaat KV Mechelen , in geval van nood AA Gent supporter worden.
Hierbij wil ik alleen de hopeloze gevallen zoals U aanhalen en niet de echte toffe Anderlecht-supporters die ik zeer waardeer en waar ik mee meeleef
[Reactie gewijzigd op dinsdag 13 februari 2018 om 13:59]
Vind ik leuk
Brubru +2287
dinsdag 13 februari 2018 om 13:19
Parabels voor de zwijnen ? Je moet komiek worden (ben je al -:)), kan je in een station Brayat en Vanholsbeke uitnodigen en hen het galag laten betalen. -:)
Vind ik leuk
Drekovic +7433
dinsdag 13 februari 2018 om 13:59
Ik wil beleefd blijven tegen KURTBOECKEERT maar eigenlijk hebt U gelijk ,tof
Vind ik leuk
Jawadde +145
dinsdag 13 februari 2018 om 14:19
Is Kurtje nu echt representatief voor het niveau van de modale Anderlechtsupporter of is hij eerder een parodie op de schitterende "Raymundo" (Goethals)? Die kon er in zijn tijd ook nog eens naast kloppen wat namen van spelers betrof. Het is iedere keer billenklets als Kurtje hier verschijnt. Samen met Kakje55 is hij de créme van de créme hier op dit forum.
Vind ik leuk
Bart1999 +1468
dinsdag 13 februari 2018 om 12:51
Volgens mij liggen die mannen na de uitzending plat van het lachen. Dit kan je toch moeilijk nog serieus nemen. Het ene fossiel ( Mulder ) citeert een ander fossiel ( Jurion ) en De Boeck had wat veel amfetamines op. Als zelfs Sonck al moet lachen, begin je dan zorgen te maken. Allen naar het station Kurt !
Vind ik leuk
Makke53 +242
dinsdag 13 februari 2018 om 13:20
Jongens,kijk naar de essentie. Als mijn inziens Leander goesting krijgt voor die plaats, dan hebben we inderdaad ne nieuwe Franz! De basis heeft hij.
Vind ik leuk
Mckenzie +2353
dinsdag 13 februari 2018 om 14:23
Zo gaat het altijd. Één of twee goede wedstrijden en je bent de nieuwe Kompany, één of twee slechte en je bent geen kloten waard. Ik denk ook dat Dendoncker een heel goede centrale verdediger kan worden. Maar met de huidige Spajic en Ollie naast zich zou ook Beckenbauer afzien.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Anderlechtman bewierookt: "Heeft alles om de nieuwe Kompany te worden"