Krijgt Club Brugge nieuwe titelconcurrent? Dat lapt AA Gent mij niet meer

Krijgt Club Brugge nieuwe titelconcurrent? "Dat lapt AA Gent mij niet meer"

dinsdag 13 februari 2018 om 10:45

Club Brugge heeft de laatste weken bitter weinig te vrezen van Anderlecht en Charleroi. Beide ploegen komen geen centimeter dichter bij de leider. AA Gent echter wél. Zijn zij de grootste concurrent?

AA Gent-watcher Michaël Van Damme vertelt in Het Nieuwsblad van wel. "In april 2015 twijfelde ik aan een titel voor AA Gent. Dat lappen ze mij niet meer. Als het gevaar niet van Gent komt, dan van niemand", klinkt er straffe taal.

Gent is volgens hem nog lang niet uitgeteld. "Het enige tegenargument is de bonus van Club Brugge - zestien punten - maar als Gent op koers blijft, moet het gezien het lichtere programma er voor de Play-Offs nog iets van kunnen afpitsen. Club mag op Antwerp aan de eerste nederlaag sinds oktober ontsnapt zijn, sindsdien zit er zand in de machine. Drie competitiematchen op rij niet gewonnen, een kansloze nederlaag in Gent en een magere 6 op 15."

"Terwijl Club al negen wedstrijden op rij de nul niet kon houden, staat AA Gent als een huis. Niemand heeft de code weten te kraken. Maar vooral: Gent heeft het meeste honger. En Vanderhaeghe aast op het ultieme bewijs dat zijn ontslag in Oostende onterecht was. In de 'klas van 2014-2015' - zoals de anciens de kam­pioenenploeg noemen - zag ik diezelfde drive. Hen heb ik onderschat, maar ik ben geen ezel."

Poll

Heeft Gent een waterkansje op de titel?

(920 stemmen)

Plaats een reactie

Toca +17196
dinsdag 13 februari 2018 om 11:00
Denk na het gelijkspel van Charleroi zondag dat ik Leko nog is gelijk ga moeten geven. De enige concurrent van Club is Club zelf.
En omdat als mauve te schrijven.. en nuchter hé. !! ;-)
[Reactie gewijzigd op dinsdag 13 februari 2018 om 11:00]
Vind ik leuk
GBAU +1428
dinsdag 13 februari 2018 om 11:13
Het is wat het is...
Wij, als nobele Anderlechtsupporters, moeten dit seizoen gewoon onze mond, oren en ogen gesloten houden. :)
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 11:18
Rustig jongens. We zijn efficiënt en pakken de punten wel, maar het voetbal is ook nog bij momenten niet dat wat 't moet zijn. Gewoon kijken waar we na die 30 speeldagen staan en dan zien we wel.

Op dit moment zouden we vol op die 2de plaats moeten gokken.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 11:45
Uiteindelijk zijn jullie sinds de aanstelling van VDH in oktober tot op nu slechts 2 pntn ingelopen en iedere ploeg zal nog punten laten tegen de PO's.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 13 februari 2018 om 11:46]
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 13:39
Goh dat vind ik nu niet meteen een argument. We komen van een gedeelde laatste plaats en toen waren we al +- tien speeldagen ver. Dus het is wel een enorm knappe prestatie. Dus in dat opzicht kunnen de marges snel weer uit- of dichtgelopen worden.

Maar laten we die dip van Club nu ook niet over dramatiseren. Een punt op Antwerp, een punt op WB, thuis gelijk tegen Charelroi en verliezen op Gent. Dat kan gewoon zomaar gebeuren voor elk team in deze competitie.

En ik denk dat ze het liever nu hebben dat in de Play-offs.

Qua resultaten en kern moeten wij nu vol op die 2de plaats proberen mikken. Dat hebben we nu zelf in de hand.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 13:56
Ik dacht dat Gent nog uitmatchen had op Beveren en Genk, toch ook niet bepaald een sinecure. Club moet uit naar Standard (uiterst moeilijk op dit moment) en STVV (dat op dat ogenblik allicht niet meer voor de prijzen speelt). Thuis tegen Genk en Kortrijk kan ook moeilijk worden, maar ik zie Club zich daar wel herpakken. Club moet gewoon voluit gaan om die kloof te behouden. Als je dan in één van de twee onderlinge duels een resultaat haalt, dan zou het toch moeten lukken.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Krijgt Club Brugge nieuwe titelconcurrent? "Dat lapt AA Gent mij niet meer"