Genk krijgt flinke opsteker met het oog op de bekerfinale

    Genk krijgt flinke opsteker met het oog op de bekerfinale

    dinsdag 13 februari 2018 om 08:50

    Racing Genk lijkt de draad weer opgepikt te hebben. Afgelopen weekend wonnen de Limburgers van Zulte Waregem, waardoor ze nu op de zesde plaats staan in de klassering. Vorige week nog plaatste Genk zich ook voor de bekerfinale. Met het oog op die finale kwam er goed nieuws vanuit de ziekenboeg.

    Op 17 maart neemt Genk het in het Koning Boudewijnstadion op tegen Standard. Mogelijk kunnen de Limburgers voor deze uiterst belangrijke partij weer beroep doen op Leandro Trossard. Het Belang van Limburg schat de kans vrij hoog in dat de flankspeler fit geraakt voor de bekerfinale. De sterkhouder van vorig seizoen sukkelt al een hele tijd met een vervelende spierblessure.

    Even leek Trossard weer de oude te zijn, maar na één wedstrijd was het terug naar af voor de nog altijd maar 23-jarige flankaanvaller. Momenteel traint hij apart, weliswaar zonder hoge intensiteit. Langzamerhand zal Trossard de trainingsarbeid opvoeren, waardoor hij binnen vier of vijf weken terug inzetbaar moet zijn.

    Plaats een reactie

    dinsdag 13 februari 2018 om 08:56
    Zoals gewoonlijk staat Genk weer op zijn sterkst tegen het einde vh seizoen, wanneer het er echt om gaat. Bekerfinale en PO1 worden nog mooi dit seizoen. Lachen als bestuur toch nog hun gelijk haalt en Genk 3e word met bekerwinst. Ideale top 6 na PO1: Charleroi - Brugge - Genk - Gent - Standard - RSCA.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 februari 2018 om 08:58]
    Vind ik leuk
    Toca +33082
    dinsdag 13 februari 2018 om 09:04
    En op 6 december komt sinterklaas..
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 09:21
    Nee, dan is hij jarig en gaat hij terug naar Spanje. Leer uw feiten. Zoals het feit dat RSCA niets haalt in het seizoen 2017-2018. En het feit dat RSCA na dat seizoen ook geen licentie meer heeft, na sjoemelpraktijken van hun nieuwe voorzitter.
    Vind ik leuk
    Toca +33082
    dinsdag 13 februari 2018 om 09:26
    Ik weet dat jij een rijke fantasie hebt, dat Anderlecht geen europees voetbal haalt, dat zou zomaar kunnen.
    Anderlecht zal u altijd blijven frustreren manneke.
    Je zal heel snel wakker worden uit uw dromen.
    En vooral het feit dat Charleroi volgens u kampioen gaat worden, is te belachelijk voor woorden.
    Maar geniet maar van uw spannende dromen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 09:38
    We spreken elkaar na PO hier opnieuw.
    Vind ik leuk
    Toca +33082
    dinsdag 13 februari 2018 om 09:41
    Van mij mag charleroi kampioen worden, zeker en vast.
    Maar ze laten teveel punten, Brugge heeft zijn dip nu gehad en zijn geen punt dichter gekomen.
    Vind ik leuk
    Bart Thijs +3295
    dinsdag 13 februari 2018 om 09:43
    Brugge is er nog lang niet. Stel dat Genk wat raapt in Brugge en Charleroi wint zijn match...halveer die punten en bedenk u dat er in PO1 elke match punten verloren kunnen worden. Denk dat ze in Brugge toch eens naar de stand gekeken hebben. Ik zeg niet dat Charleroi kampioen wordt maar Brugge gaat er toch hard voor moeten knokken.
    Denk dat Gent Anderlecht nog inhaalt..moest Genk PO1 halen zullen ze hun best moeten doen om Anderlecht nog te pakken maar vrees ervoor..dus Genk 5e en de beker gewonnen :-)
    Vind ik leuk
    THOR4ever +1422
    dinsdag 13 februari 2018 om 10:47
    Er volgt nog een loodzwaar programma. PO1 halen zou daarom voor mij al een half mirakel zijn na zo een seizoen...
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +14313
    dinsdag 13 februari 2018 om 09:02
    Als die fit geraakt.. een absolute topper!
    Vind ik leuk
    Siculiana +96
    dinsdag 13 februari 2018 om 09:23
    Die match waar hij zich terug geblesseerd had was hij zeer goed bezig. Laten we hopen dat hij dit weer kan brengen in de finale!

    #Rouches de Limbourg, des traitres pour toujours!
    Vind ik leuk
    Bart1999 +1450
    dinsdag 13 februari 2018 om 12:43
    Geweldig nieuws voor Standard, binnen 5 tot 6 weken inzetbaar na maanden blessure. Genk zet hoog in op een speler die drie maanden niet speelde en nog nooit twee matchen na mekaar een hoog niveau haalde. Ze zijn weer euforisch, twee keer punten gepakt en ze worden al derde met bekerwinst. Misschien dat ze nu terug een tribune gevuld krijgen want zelfs de gratis abonnees komen niet meer opdagen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Genk krijgt flinke opsteker met het oog op de bekerfinale