Hommeles bij Anderlecht: 'Nieuwe spelers schrikken van de zwakke groepsgeest'

Hommeles bij Anderlecht: 'Nieuwe spelers schrikken van de zwakke groepsgeest'

Gepubliceerd: dinsdag 13 februari 2018 om 08:00di 13-02-2018 om 08:00

Hein Vanhaezebrouck maakt zich niet populair bij RSC Anderlecht. In de pers is hij vaak keihard voor zijn spelersgroep, dat terwijl er na het slaan gerust eens mag gezalfd worden ook, aldus Het Nieuwsblad. De kleedkamer wordt zo stilaan opgesplitst in twee groepen.

Na de nederlaag in Oostende kon Vanhaezebrouck het niet laten om zijn team de grond in te boren. "Jullie zijn maar een heel gemiddeld team." En: "Jullie werken niet zoals het hoort", klonk het toen. Volgens het dagblad voelen de spelers zich hierdoor gekelderd, waardoor het hen stilaan ontbreekt aan motivatie. 

Meer nog: de spelerskern geraakt verdeeld door de huidige situatie. 'Maar nog meer dan ooit is het in de vestiaire van Anderlecht ieder voor zich. Verschillende nieuwe spelers zijn dit seizoen - ook vóór de intrede van Vanhaezebrouck was dat al zo - geschrokken van de zwakke groepsgeest', aldus de krant. 

'Nergens denken de spelers meer aan hun eigen hachje dan op Neerpede, klinkt het. En in moeilijke periodes zoals nu wordt dat alleen maar versterkt. Anderlecht zit in een situatie waarvan niemand nog goed weet hoe het er moet uitgeraken.'

Poll

Kan Vanhaezebrouck het tij doen keren?

(393 stemmen)

Plaats een reactie

Toca +47327
dinsdag 13 februari 2018 om 08:11
De zwakke groepsgeest en de mentaliteit van de spelers is de grote schuldige van de malaise..
En dan kunnen ze 100 honderd meningen publiceren over Hein.
Begin er maar aan ..
Vind ik leuk
VeeDeeVee +18437
dinsdag 13 februari 2018 om 08:17
Zijn manier van 'motiveren' werkt duidelijk averechts, waarom hij het dan blijft doen, is me een raadsel.
Vind ik leuk
Toca +47327
dinsdag 13 februari 2018 om 08:38
Omdat veel van onze spelers geen enkele vorm van zelfrespect hebben. Als je met zo'n mentaliteit op het veld staat, verdien je niet beter. Vraag me af waarom die mannen ballen aan hun lijf hebben gekregen, om naar de wc te gaan denk ik.
Vind ik leuk
CobraX +601
dinsdag 13 februari 2018 om 12:39
Een bende verwende nesten moet je niet extra pamperen als ze hun job niet deftig uitvoeren. Die moet je keihard aanpakken. Wie niet volgen wil, mag volgend seizoen vertrekken.

't Is al jaren hetzelfde liedje. Dan ligt het echt niet aan Hein...
Vind ik leuk
vanhimst +1117
dinsdag 13 februari 2018 om 17:38
Toca de spelers hebben niet de juiste mentaliteit ,ze gaan voor hun eigen succes en denken niet aan de ploeg maar Hein moet dat niet van de hoge toren blazen op tv en in de kranten , zulke zaken moeten opgelost worden in de kleedkamer
Vind ik leuk
Boerken +7932
dinsdag 13 februari 2018 om 08:35
Je ziet ze toch op training plezier maken!
Vind ik leuk
Garland +5372
dinsdag 13 februari 2018 om 08:43
Heeft Oli weer geklaagd bij Geril?
Vind ik leuk
Freddyploiks +13998
dinsdag 13 februari 2018 om 08:53
Vanavond allemaal naar de Comme Chez Soi en daarna naar de Pussycat.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 16:39
En een aflevering van FC De Kampioenen kijken.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 09:00
deze sfeer was der ook al onder René W.
Vind ik leuk
Toca +47327
dinsdag 13 februari 2018 om 09:03
Maar natuurlijk.. het zijn effectief dode mussen.. dat kan je niet veranderen. Mensen die denken dat je dat met nog maar is een andere trainer oplost, zijn naief op het achterlijke af...
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 16:39
En onder Hasi...en Van den Brom
Vind ik leuk
ickx22 +423
dinsdag 13 februari 2018 om 11:58
Het beste zou zijn dat het bestuur Hein tot het einde van het seizoen op non-actief zet, Karim Belhocine kan dan enkele maanden depanneren en onze Hein kan dan vanaf volgend seizoen met een nieuwe spelersgroep opnieuw vanaf 0 starten bij paars-wit. Goed idee of bulshit?
[Reactie gewijzigd op dinsdag 13 februari 2018 om 12:00]
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 14:01
Hein #OUT
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 16:37
Tiens, zei een zekere Antony Vanden Borre dat ook al eens niet... Hij zag het, hij had het lef om het te zeggen.... en hij kon vertrekken. Maar Vanden Borre had wel gelijk. Zie hoe het nu van kwaad naar erger gegaan is. En met trainers als Hasi en Weiler wordt uw kern niet beter.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws