Nieuwe tegenslag voor Coucke, KBVB kan hele constructie opblazen

Nieuwe tegenslag voor Coucke, KBVB kan hele constructie opblazen

dinsdag 13 februari 2018 om 07:30

Marc Coucke krijgt zijn overname niet zomaar cadeau. Na een fraudeclaim van Perrigo – zij vinden dat Coucke Omega Pharma veel te duur verkocht – treedt er nieuw probleem op. Zo zou de overname van KV Oostende toch nog niet meteen in kannen en kruiken zijn.

Coucke kondigde vorige week met trots aan dat hij eindelijk een overnemer had gevonden voor zijn 'weireldploegsje', maar dat plezier zou wel eens van korte duur kunnen zijn. Het Nieuwsblad meldt dat de verkoop aan Peter Callant pas over vijf jaar effectief afgerond is. Pas dan krijgt Coucke geld voor de aandelen van de club. 

Dan zijn er ook nog de schulden die KVO heeft openstaan bij de miljardair. Dat blijkt om zo’n 27 miljoen euro te gaan, maar ook daar heeft men een 'oplossing' voor gevonden, namelijk bankleningen. Bovendien is en blijft Coucke ook nog eens de eigenaar van het stadion van KVO, hij zal het enkel verhuren voor bedrag van 800.000 euro per jaar. 

Tegenwerking KBVB?
De Belgische voetbalbond kan hier echter nog een serieus stokje voorsteken. Zij eisen dat Coucke als toekomstig voorzitter van de Brusselaars alle banden met KVO overboord gooit. Het valt af te wachten of zij akkoord zullen gaan met de huidige gang van zaken. Ook de Licentiecommissie kan nog roet in het eten gaan gooien.

Plaats een reactie

dinsdag 13 februari 2018 om 07:49
Kan kan kan. Zou zou zou. Waar is de tijd dat er artikels waren over wat is. En niet over wat misschien zou kunnen.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 08:46
Terwijl de oplossing zo simpel is: gewoon licenties van beide clubs intrekken en dat ze hun plan trekken. Geen enkele club in 1e klasse zal dan nog klagen. Bij andere clubs als er nog maar 1 euro verkeerd ingeboekt word, word licentie al ingehouden. Hier spreken we over miljoenen en over zogezegd grootste club vh land en ze durven niks. Zoals ze in het voetbal altijd zeggen: geen woorden maar daden.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 13 februari 2018 om 08:48]
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 08:58
waar gaat het over ? hij verkoopt en heeft een manier wanneer er betaald wordt, net zoals bij Standard het geval is... Mevrouw RD was toen nog eigenaar van STVV en geen haan die ernaar kraaide .

dat hij eigenaar is van het stadion, is dit uniek in België ? anders pak je de licentie af van iedereen die zelf geen eigenaar is...
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 09:01
Mvr Duchatelet is niet Mr Duchatelet of hij/zij moet een vanspilbeekske gedaan hebben. Als Brugge of Standard zon constructie zouden doen, waren ze in Brussel al persoonlijk naar de bond gegaan om licenties te verscheuren.
Vind ik leuk
buck +1469
dinsdag 13 februari 2018 om 09:41
Ken jij de boekhouding van standard en Brugge?
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 11:36
Alles (jaarrekeningen van alle profclubs) staat open en bloot op internet: zie de balanscentrale van de Nationale Bank van België.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 09:55
Bij Coucke is direct gezegd hij moet niet aan zijn vrouw verkopen... Ik stel alleen maar vast é
Vind ik leuk
Brubru +906
dinsdag 13 februari 2018 om 10:01
Correctie : Marc Coucke heeft gezegd dat hij niet aan zijn vrouw zou verkopen.
Hij had tenslotte tientallen kandidaat kopers.
Vind ik leuk
SD +3261
dinsdag 13 februari 2018 om 10:20
1. Callant heeft niet en zal nooit het geld hebben om KVO over te nemen
2. R. Duchatelet is single en zijn partner heeft wel geld
Vind ik leuk
Dirk H +1315
dinsdag 13 februari 2018 om 09:15
Hoe slechter Anderlecht speelt hoe meer schrik Bartje krijgt
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 09:31
Inderdaad

Gans brugge en de brugse fans hebben zo'n schrik dat dit het laatste seizoen gaat zijn dat brugge nog kampioen kan gemaakt worden door de blauwzwarte voetbalbond.

Want vanaf Coucke voorzitter is van Anderlecht, de rest niet meer op de foto gaat staan.

Al verkoopt Coucke zijn KV Oostende voor 1 euro aan Callant, dat is niemand zijn rekening en probleem.
Dat Callant dat wilt betalen door een lening? Wat is het probleem?

IK wil de personen geen eten geven, die een auto en /of huis hebben via een lening. Sommige lenen zelfs om op reis te gaan. Maar ja, onder de brugse boeren zijn veel doppers, die krijgen allicht weinig leningen.

En een stadion verhuren? Wat is daar verkeerd aan?
VAN WIE IS HET STADION IN BRUGGE ??
Vind ik leuk
Brubru +906
dinsdag 13 februari 2018 om 09:52
Ik weet echt niet waarom je Club Brugge daar weer bij betrekt. Die hebben daar niets mee te zien.
Je ziet spoken. Het gaat om KVO en Coucke die geen twee clubs tegelijk mag bezitten.
Mocht het stadion van Club verhuurd worden aan Club en Cercle door bv Marc Coucke of Ghelamco dan
mag dat ook niet.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 09:57
nu ist door de gemeenschap, is dit geen competitie vervalsing ? in Brussel mag er geen stadion komen op kap van den burger, maar in Brugge wél
Vind ik leuk
Brubru +906
dinsdag 13 februari 2018 om 10:13
Je slaat alles door mekaar.
Het stadion in Brussel komt er niet omdat er geen vergunningen zijn om dit project te bouwen.
Dit heeft NIETS met de financiering te zien.
Sommige mensen zijn echt ziende blind of doen er om als het om hun club gaat.
Het reglement in verband met belangenvermenging is wat het is. Ik heb dat niet uitgevonden.
In een sport die nu al op de rand van het eerlijke verloopt kunnen we het toch wel missen als
tandpijn denk ik dat er binnen een of twee jaar vragen moeten gesteld worden over punten geven/krijgen tussen ploegen die in de praktijk van dezelfde persoon blijken te zijn. Veronderstel maar even dat er op de 30ste speeldag KVO-Anderlecht op de agenda staat en KVO moet winnen om niet te degraderen. En winnen dan bv van Anderlecht.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 10:21
Daar heb je 100% gelijk in, maar oneerlijke concurentie dmv overheidssteun zou ook per direct aan banden gelegd moeten worden é...

ik kom dan terug op MR en MVR Duchatelet is hier toch exact hetzelfde en dat mocht....
Vind ik leuk
Brubru +906
dinsdag 13 februari 2018 om 10:31
Ik ken niet alle reglementen natuurlijk. Bij mijn club is de grond van de stad maar zijn de gebouwen bv eigendom van de club.
Nu als er een probleem is zal het voor KVO zijn en niet voor Anderlecht.
Wat betreft Duchatelet, ik meen dat het zijn partner is, niet zijn vrouw maar ben dat niet zeker.
Is wel een belangrijke nuance natuurlijk.
Vind ik leuk
dakcota +2275
dinsdag 13 februari 2018 om 15:17
* foutieve post verwijderd *
[Reactie gewijzigd op dinsdag 13 februari 2018 om 15:22]
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 11:40
Laten we AUB stoppen met hier andere mensen te beledigen. Ik ben geen supporter van Anderlecht of Brugge, maar vind wel dat een eigenaar van een profclub GEEN ENKELE financiële band mag hebben met een andere profclub, noch via een lening, noch via een schuld, en al zeker niet via 9 % aandelen!
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 13:43
van wie is de grond waarop RSCA speelt? Wat met het stadion van Genk, Gent, .... Indien de overheid niet op de kar springt, is er geen enkel stadion nog mogelijk. Kijk naar de lagere (provinciale) niveau's. Indien daar de gemeente (gemeenschap) niet bijspringt, is geen voetbal meer mogelijk.
Vind ik leuk
Jawadde +148
woensdag 14 februari 2018 om 11:25
Het probleem is dat jij je profiel dringend eens moet aanpassen en Genk vervangen door Anderlecht, hypocriet geval ! Als "Genk-fan" zo de kaart van het mauve trekken kan er bij mij niet in. Je naam van Calimer-OS is je perfect op je dwaze profiel gegoten. Zelfs als Club er niets mee te maken heeft spuw jij je stupide commentaar uit. Sukkelaar !
Vind ik leuk
SD +3261
dinsdag 13 februari 2018 om 10:19
Bedrog van de bovenste plank !
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 11:58
Hoe het nu precies ook zit : dit is geen geen ideale manier om de heropbouw van anderlecht te starten.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 12:37
calimeros wat heeft Brugge te maken met die vermenging tussen Coucke Oostende en Coucke Brussel in totaal niets het is toch normaal dat er vragen gesteld worden i.v.m. die verkopen en overnames laat het eerlijk verlopen en niemand zal je nog horen klagen en stadions laat iedereen die wil en kan toch bouwen
Vind ik leuk
dakcota +2275
dinsdag 13 februari 2018 om 15:31
het is toch eerlijk, coucke benut gewoon zijn mogelijkheden, als deze constructie nergens word verboden, wat houdt hem dan tegen?
net zoals brugge spelers verbied te spelen tegen hunzelf.als niets het verbied, mag het, ook al is het anti-voetbal zoals ze daar gewoon zijn.

Als de reglementen zeggen dat coucke nog 9% van oostende mag behouden, waarom zou het het dan niet doen?
Als de wet zou zeggen, coucke, je mag die 9% niet houden, dan zal hij het niet doen he
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 00:17
Voor zover ik kan lezen is er hier een probleem met de licentiecommissie, niet met Club Brugge. Ik dacht dat Club Brugge hieromtrent zich tot nu toe wijselijk aan de oppervlakte gehouden heeft, en ook geen officiële mededeling naar buiten gebracht heeft. Maar het Belgisch voetballandschap is uitgebreider dan Brugge alleen, en er zijn nog stemmen die niet uit Brugge komen. Ikzelf ga hierover ook geen boompje opzetten, er zijn vermoedelijk wel argumenten waarvan we niet op de hoogte zijn. Het lijkt me sowieso complex en een kluwen, en als niet-ingewijde lijkt het me moeilijk om daar een oordeel over te vellen. Zelfde verhaal met hun zogenaamde schulden, die een dag later weer niet bestaand blijken omdat er geen transfers ingeboekt waren. Het zou nogal naïef zijn om hier een stelling in te nemen, die mogelijk al achterhaald is door de feiten. Als boer houden we ons ook wel eens aan het recht op zwijgen, wel zie ik hier bepaalde beschuldigingen in de omgekeerde richting. Toch even lichtzinnig als nu een oordeel vellen over de situatie bij RSCA?
[Reactie gewijzigd op woensdag 14 februari 2018 om 00:18]
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 00:23
Zelfs met die boekhouding zijn er nog argumenten die niet ingecalculeerd staan. Mogelijke inkomsten van verhuurde en transfereerbare spelers. Constructies van Coucke die kapitaal inbrengen. Transfervrije spelers genre Milic. Nu een oordeel vellen, is een beetje stellen dat een renner die in de eerste rit van de ronde 2 minuten pakt favoriet is voor de eindzege, enkel en alleen omdat hij virtueel in het geel rijdt.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Nieuwe tegenslag voor Coucke, KBVB kan hele constructie opblazen