Als zij erin slagen om Preud'homme te halen, is het binnen twee jaar kampioen

"Als zij erin slagen om Preud'homme te halen, is het binnen twee jaar kampioen"

maandag 12 februari 2018 om 22:38

Standard heeft in 2018 het niveau opgepakt en lijkt weer stilaan over Play-Off 1 te mogen dromen. Ricardo Sa Pinto kreeg heel wat lof, maar lijkt het roer helemaal omgegooid te hebben. Toch kan het nog beter, zo oordeelt men in La Tribune.

Sa Pinto blijft ondanks de goede prestatie kritiek slikken. Vooral dan voor zijn gedrag, maar ook voor enkele tactische keuzes. Volgens Philippe Albert komen de goede prestaties er dan ook niet dankzij de Portugese coach. De analist vindt dat Standard zelfs moet denken aan een nieuwe coach, meer bepaald Michel Preud'homme.

"Als Venanzi erin slaagt Michel Preud'homme aan te trekken, is Standard binnen de twee jaar kampioen. Met deze kern", klinkt het in La Tribune. "Het zou echt een meesterzet zijn als Venanzi erin slaagt Preud'homme naar Standard te loodsen."

Plaats een reactie

dinsdag 13 februari 2018 om 00:21
Eerst zien en dan geloven...
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 05:48
MPH wordt bondscoach na het WK, dat is enige reden waarom hij nog nergens getekend heeft. Dat contract ligt al lang ergens klaar.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 08:51
en Brugge gaat dit zomaar laten gebeuren?
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 15:01
Toegegeven dat mijnidee over MPH vaak ingegeven wordt door het ogenblik. Dat hij een fenomenale voetbalkennis bezit, wordt bewezen door de transfers. Vormer, Nakamba.... En toch vind ik de resultaten niet altijd wereldschokkend, ondanks zijn palmares. Garrido haalde ook resultaten, en Leko doet dat ook. Mijn idee is dat MPH zich te vaak laat afleiden van het voetbal, en wel eens de pedalen verliest. Als hij dat onder controle krijgt, dan is hij allicht wereldtop, net zoals hij het als keeper was.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 15:06
Als keeper werd MPH ook geviseerd, maar hij had toen zoiets alsof het zijn kouwe kleren niet raakte. Hij bleef focussen op het spel, en na de match waren zijn interviews sereen in telkens beter Nederlands. Als trainer ging hij bij een achterstand wel eens volledig door het dak bij "allez Michel". Uiteraard roept men zoiets met die intentie. Sterker zijn dan de provocatie en antwoorden met resultaten. Ik vond het zijn sterk punt als keeper.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 15:09
Op die manier zie ik hem wel als geschikt bondscoach. Die job is louter en puur voetbal, met minder lokaal getreiter. Minder randgebeuren dat hem uit zijn schulp kan lokken, meer focus op voetbal pur sang. En allicht ook meer respect van collega's.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 13 februari 2018 om 15:10]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

"Als zij erin slagen om Preud'homme te halen, is het binnen twee jaar kampioen"