Neemt Vanhaezebrouck groot risico? 'Voor zo'n trainer lopen wij niet meer'

Neemt Vanhaezebrouck groot risico? 'Voor zo'n trainer lopen wij niet meer'

maandag 12 februari 2018 om 20:00

Ook Jacques Sys van Sport/Voetbalmagazine zag Anderlecht zaterdagavond kopje onder gaan tegen KV Oostende. Hij ergerde zich duidelijk aan de gebrekkige mentaliteit waar Anderlecht niet van afraakt. Zelfs bij 2-0 achter werd er totaal geen haast gemaakt.

Sys zag een loom, traag Anderlecht, en dat negentig minuten lang. "Je mag toch meer verwachten van die spelersgroep. Het schort aan de mentaliteit van de spelers, een totaal gebrek aan beleving en verbetenheid. Hoe Kenny Saief bij een 2-0 achterstand naar de cornervlag sloft om een bal te trappen: ergerlijk. Het leek alsof hij tijd wilde winnen. Je merkt ook een totaal gebrek aan vertrouwen bij de Brusselaars."

Hein Vanhaezebrouck is match na match kritisch voor de spelers, maar de vraag is of dat de juiste aanpak is. "Vanhaezebrouck heeft dus gelijk als hij spreekt over een dode boel, vraag is natuurlijk of je zoiets publiekelijk moet zeggen. Want je riskeert dat spelers denken: voor zo een trainer lopen we niet meer. Vanhaezebrouck blijft dus zichzelf, maar ik weet niet of zijn aanpak de verstandigste is. 

Poll

Is Hein de juiste man voor Anderlecht?

(1099 stemmen)

Plaats een reactie

DDT +1395
maandag 12 februari 2018 om 20:16
Sys meent ge dit nu, Kenny Saief is de enige op niveau.
Vind ik leuk
Brubru +870
maandag 12 februari 2018 om 21:02
Zegt genoeg. Was dikwijls niet eens basisspeler bij Gent.
Ik denk ook niet dat Sys wil zeggen dat Saief slecht speelde, wel dat hij bij een achterstand totaal ongeinteresseerd een corner ging trappen.
Ploeg heeft totaal geen vertrouwen meer en dat kan enkel veranderen met een paar goede resultaten na elkaar.
[Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 21:04]
Vind ik leuk
Regaal +677
maandag 12 februari 2018 om 21:38
Anderlecht mist gewoon de spelers die het verschil konden maken: Hanni en Onyekuru en acheraan een patron zoals Kara.

Als je dan ook nog geen enkele spits hebt tenzij Teo en een afdankertje van KV Mechelen tja...

Dan ligt het heus niet aan Hein hoor. Welke trainer zou met zo'n groep wel resultaten boeken dan?
Vind ik leuk
Riddlin +377
maandag 12 februari 2018 om 21:58
dat het onder Weiler beter ging als nu zegt toch ook genoeg. En elke keer weer de spelers afbreken, tis nu niet dat hij zelf zo’n fantastische keuzes maakt.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 22:50
Beter ging is weer relatief, bekijk gewoon het middenveld van Weiler zijn kampioens seizoen ... Tielemans - Den Doncker - Hanni en Nu Trebel - Kums - Morioka ... of Morioka Hanni kan vervangen moeten we nog zien

Trebel en kums maken bijna of geen goals ... Kums scoorde in heel zijn carriere maar éénmaal meer dan 2 doelpunten op een seizoen ... Als je dan verwacht dat hij Tielemans gaat vervangen, lijkt me dat vooral een lachertje
[Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 22:52]
Vind ik leuk
Regaal +677
dinsdag 13 februari 2018 om 17:57
@Riddlin - de ploeg van Weiler was een pak sterker dan nu hoor.

Hein kan het niet nee..... maar er is geen enkele trainer die het zou kunnen met wat hij nu voorhanden heeft, ook super Yves Vanderhaeghe niet.

Als je je 3 sterkhouders mist (Hanni, Kara en Onyekuru) dan kan geen enkele ploeg dit opvangen. Dan zwijg ik nog over Trebel die ook niet meedeed.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 22:47
Niet dat ik Saief voordien niet goed vond ... Maar vanaf hij op rechts stond Begon Oostende terug te counteren en was er continu ruimte in zen rug .en kreeg Oostende ineens weer volop om schakel momenten
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Neemt Vanhaezebrouck groot risico? 'Voor zo'n trainer lopen wij niet meer'