'Donkere wolken bij Anderlecht, Coucke kan zijn fortuin kwijtspelen'

    'Donkere wolken bij Anderlecht, Coucke kan zijn fortuin kwijtspelen'

    maandag 12 februari 2018 om 07:37

    Marc Coucke wordt eind februari de nieuwe eigenaar van Anderlecht. Financieel gaat Anderlecht er zo zeker niet op achteruit, want Coucke is sinds de verkoop van Omega Pharma miljardair. Nu komen er echter onheilspellende berichten...

    Het Nieuwsblad weet namelijk dat Coucke mogelijk heel veel geld zal verliezen. Perrigo, het Amerikaanse bedrijf dat Omega Pharma heeft overgenomen, klaagt hem namelijk aan. Via verschillende boekhoudkundige zou het bedrijf verkocht zijn voor veel meer geld dan het eigenlijk waard is. Een minnelijke schikking werd al geweigerd.

    De speurders gaan nu grondig te werk: personeelsleden van het voormalige Omega Pharma werden al ondervraagd en ook verwijderde mailtjes worden terug opgevist. Als blijkt dat Omega Pharma inderdaad schuldig is, betekent dat een ramp voor Coucke. De Amerikaanse gigant eist niet minder dan 1,9 miljard euro van hem. Of dit gevolgen kan hebben voor Anderlecht is evenwel niet bekend.

    Plaats een reactie

    Freddyploiks +10956
    maandag 12 februari 2018 om 07:45

    The show must go on!
    Vind ik leuk
    Boerken +6841
    maandag 12 februari 2018 om 07:53
    Ook dat nog!
    Vind ik leuk
    AzEz86 +6165
    maandag 12 februari 2018 om 08:04
    Amaai, mooi bedrijf die Perrigo. Normaal bekijk je de boekhouding vóór een overname, dit getuigt eigenlijk van amateurisme van hun kant uit...
    Vind ik leuk
    ROBSON +2596
    maandag 12 februari 2018 om 10:36
    Nee hoor er zijn dossiers vervalst wat achteraf is uitgekomen en daarvoor zal coucke boeten simpel en niet meer dan normaal.250.000.000 zal de minste schadvergoeding zijn.Byebye coucke wij op club zullen de polonaise wel dansen.
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 17:26
    Om eventuele klachten ivm met de verkoop op te vangen heeft Coucke en Waterland al 248 miljoen moeten opzij zetten. Dat zal bij deze klacht, wanneer hij aanvaard wordt, niet genoeg zijn voor de aandeelhouders van Perrigo.
    Perrigo zelf is niet over één nacht ijs gegaan: Perrigo heeft maandenlang forensische speurders ingeschakeld die personeelsleden van Omega Pharma hebben ondervraagd en die gedeletete mails van het werk maar ook gewiste privémails opnieuw opgevist hebben,de verschillende getuigenissen moeten de stellingen inzake fraude hard maken
    Ergens rond 2021 is er uitspraak ... tegen dan heeft Club Brugge nog stadion. .
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 februari 2018 om 00:52]
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 08:08
    Doet een beetje aan Lernhout en Hauspie denken. Ik dacht dat de Amerikanen daar ook de beste aandelen van binnen gehaald hadden. Soit, een wereld van vampiers, the big business. Ik hoop eigenlijk dat Coucke dit wint, het zou een serieuze klap zijn voor het land moest het niet zo zijn. Ook in het voetbal: de stadiondossiers van Club en Anderlecht zouden wel eens verwant kunnen zijn.
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 08:12]
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 08:14
    Zijn spelletjes... Zal zover ni komen.
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 08:54
    Hoe zalig zou dat zijn, dat die oplichter eindelijk gepakt word.
    Bye bye Oostende en RSCA. Kunnen dan zoals Beerschot terug vanuit provinciaal beginnen, alleen zullen ze niet zo snel als Beerschot opklimmen.
    Vind ik leuk
    GBAU +1665
    maandag 12 februari 2018 om 09:49
    Marc Coucke is veel dingen, maar een oplichter lijkt me vergezocht.
    Zeker als jij, net als ik, de details van die deal niet weet.

    Als iemand morgen jouw huis komt bekijken, toegang krijgt om álle kamers te bezichtigen en die persoon geeft je het dubbel van de eigenlijke waarde van uw huis.
    Dan verkoop jij toch ook?

    Lijkt me raar dat die persoon je dan een jaar later voor de rechter zou dagen voor het dubbel van het bedrag dat hij zelf geboden heeft, nee?
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 00:54
    Laten we de verkoop van een bedrijf nu niet gaan vergelijken met de verkoop van een huis.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 15:54
    Hoe zalig zou het zijn,als ge stopt met domme comentaar te geven met uwe fusieploeske ( leve po 2 )
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 februari 2018 om 15:55]
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 17:05
    Voor alle duidelijkheid, Genk staat 5e en dus PO1
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 20:53
    Voor alle duidelijkheid ,bedoelde ik da ze de laatste jaren der zelden bij waren ,en ja nu 5de maar als ik u zou zijn zou ik ni te vlug juichen alles kan nog veranderen in deze competie .WE ARE ANDERLECHT
    Vind ik leuk
    Makke53 +270
    maandag 12 februari 2018 om 09:25
    Wa gaan we nog vertellen!
    Vind ik leuk
    Wolf1986 +1597
    maandag 12 februari 2018 om 09:57
    Dat word dus koekenbak voor centjes bijeen te krijgen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 04:57
    En dan lezen we in de krant dat KVO in feite nog niet verkocht is maar wel in bruikleen is geven aan Callant voor vijf jaar en die het dan moet zien te verkopen. Het is een soap zonder voorgaande .....
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Donkere wolken bij Anderlecht, Coucke kan zijn fortuin kwijtspelen'