SCHANDALIG! Jan Breydelstadion besmeurd met verf.. door eigen supporters

    SCHANDALIG! Jan Breydelstadion besmeurd met verf.. door eigen supporters

    zaterdag 20 januari 2018 om 14:00

    Club Brugge heeft tijdens de winterstop zijn kans gegrepen en een nieuw veld aangelegd. Op de steun van Cercle Brugge moest het alvast niet rekenen, zij weigerden mee te betalen voor de nieuwe grasmat. De fans van 'De Vereniging' doen er nog een schepje bovenop. Dat meldt Sportwereld.

    Vrijdagavond won Cercle de topper in 1B tegen Lierse SK met 4-1. Toch was het voor de fans van groen-zwart geen reden om enkel en alleen feest te vieren. Enkele van hen vonden nodig om na de wedstrijd de noordtribune te besmeuren met groene verf. Ook verschillende stoeltjes werden afgebroken.

    "We hebben 'Club' zijn stadion kapot gemaakt", klonk als bijschrift mij één van de foto’s. Deze vandalistische actie is duidelijk gericht tegen Club Brugge. Dit kwam er als reactie op de vele frustraties van Blauw-Zwart, zij vonden het niet kunnen dat Cercle niet mee betaalde voor een nieuwe grasmat.

    Poll

    Moet dit zwaar bestraft worden?

    (978 stemmen)

    Plaats een reactie

    Lord Wenger +12719
    zaterdag 20 januari 2018 om 14:10
    Nooit meer in een stadion binnenlaten, die gasten. Ze mogen al blij zijn dat ze een stadion met een deftige grasmat nu hebben daar. Pure normvervaging en haantjesgedrag die nergens op is gebaseerd.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 20 januari 2018 om 14:16]
    Vind ik leuk
    Mike53 +57
    zaterdag 20 januari 2018 om 14:19
    Dit is gewoon los er over.
    Dat je zoiets doet dan ng in je eigen stadion naar je buren toe die u heel vaak uit de ..... hebben geholpen.
    Maarja dit beseftigd wel het gemiddelde belgisch niveau.
    Vind ik leuk
    Paljaske +140
    zaterdag 20 januari 2018 om 14:22
    Gewoon elders laten spelen prb opgelost bv op het veld van Knokke
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 januari 2018 om 19:23
    Das eerder het probleem verplaatsen.
    Vind ik leuk
    ricky 2 +1011
    zaterdag 20 januari 2018 om 14:53
    FC Knokke zeker niet ,wij zijn aan het onderhandelen met een topploeg
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 januari 2018 om 15:08
    Triestig.
    Zielig.

    En meer woorden wens ik niet aan vuil te maken.
    Vind ik leuk
    zaterdag 20 januari 2018 om 15:25
    Gewoon beschamend en de naam supporter niet waard.
    De eerste om over krapuul van club te praten maar geen haar beter.
    Vind ik leuk
    Kingambo +895
    zaterdag 20 januari 2018 om 15:37
    Tja de Neanderthaler in de West Vlaming komt weer naar boven, dat volkske ginder niet gewoon...en zeg nu niet dat die van blauw zwart engeltjes zijn..wie zou de verf betaald hebben ? LOL
    Vind ik leuk
    Basvyncke +507
    zaterdag 20 januari 2018 om 19:33
    Ze hadden de kostprijs procentueel moeten verdelen volgens het jaarlijkse budget van beide clubs... Dat was eerlijk geweest, ook al was het dan 90% voor club tegen 10% voor cercle, zo had niemand zich moeten ergeren. Eerlijk is (h)eerlijk... Das mijn bescheiden West-Vlaamse Neanderthaler mening ;)
    Vind ik leuk
    zondag 21 januari 2018 om 01:21
    De ideale wereld van vandaag.Met de week is de mens (Het enige onbetrouwbare diersoort op deze aardbol....)alles naar de vaantjes aan het helpen.
    Vind ik leuk
    zondag 21 januari 2018 om 17:43
    Moest het nu ook nog eens waar zijn wat in het artikel staat...

    1) de groene 'verf' is gewoon poeder, is er dus zo af met de eerste regenvlaag. Deze actie met het groene poeder voor de wedstrijd was ook aangevraagd en goedgekeurd.
    2) dat stoeltje is afgebroken omdat iemand er perongeluk op was gevallen, is dan ook aan de stewards gegeven zodat dit gemaakt kon worden. Tijdens de opwarming gebeurd het wel vaker dat stoeltjes afbreken gewoon al door een bal ertegen te krijgen, zegt genoeg over de staat van het stadion.
    3) de jeugdploegen van cercle hebben de restjes groene poeder vanmorgen ook gaan opkuisen dus dat is ook alweer weg
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    SCHANDALIG! Jan Breydelstadion besmeurd met verf.. door eigen supporters