Wat daar nu allemaal gebeurt, is Anderlecht-onwaardig

"Wat daar nu allemaal gebeurt, is Anderlecht-onwaardig"

zaterdag 20 januari 2018 om 10:21

RSC Anderlecht heeft zich momenteel nog niet echt laten zien op de transfermarkt. Het blijft wachten op versterkingen bij de Brusselaars. Johan Boskamp begrijpt er helemaal niets van.

"Wat daar nu gebeurt, is Anderlecht-onwaardig", zegt hij in Het Belang van Limburg. Door de overname is het echter moeilijk om spelers te halen. "Als ik Herman Van Holsbeeck was, zou ik ermee stoppen. Door de overname kan hij niks doen, alleen maar een beetje huren", aldus de Nederlandse analist.

Daarnaast is er ook de inmenging van makelaars zoals Mogi Bayat. Zijn ze te machtig geworden? "Het zijn de clubs die toestaan dat ze machtig worden. Kijk naar Anderlecht", merkt Boskamp op.

"Je kunt je op voorhand toch al afvragen of het wel interessant is om een reserve te halen bij een klein ploegje uit Frankrijk (Beric van Saint-Etienne, nvdr.). En of Saief een meerwaarde is, betwijfel ik", besluit Boskamp.

Poll

Heeft Boskamp gelijk?

(302 stemmen)

Plaats een reactie

Mckenzie +2364
zaterdag 20 januari 2018 om 10:27
Eigen jeugd en scouten in 'kleinere' competities ipv 't grof huisvuil van de grote landen.
Vind ik leuk
Wolf1986 +1086
zaterdag 20 januari 2018 om 12:19
Dat loopt ook wel niet altijd goed. Zoals jij het beschrijft is voor 90% de werkwijze van Genk. Maar dan heb je ook soms veel geluk nodig.
Vind ik leuk
Mckenzie +2364
zaterdag 20 januari 2018 om 15:08
Met Anderlecht-jeugd in het buitenland kan je een sterke ploeg opstellen, hoor. Met gescoute spelers heel wat minder. Tenzij gasten als Mbemba, Najar en Acheampong die ook de jeugd zijn gepasseerd. En de Argentijnen.
Vind ik leuk
zaterdag 20 januari 2018 om 10:28
Gelukkig is er altijd nog Boskamp,
een man met een mening.
RSCA mag in Crisis zijn, Herman mag vrezen voor z'n job en Teo mag de netten niet meer vinden.
Maar op Boskamp kan je gelukkig nog altijd rekenen!

Vind ik leuk
buck +1817
zaterdag 20 januari 2018 om 10:41
Op zijn Feyenoord ook!
Vind ik leuk
buck +1817
zaterdag 20 januari 2018 om 10:40
Wat er bij Feyenoord gebeurd dit seizoen is zeker normaal Bossie!Beter eerst kijken naar zijn ploegsken.Vermeer laten vertrekken naar Brugge(hoe zot zijn ze daar bij Feyenoord wel niet!)
Vind ik leuk
valere +68
zaterdag 20 januari 2018 om 10:42
Anderlecht is gewoon aan het afglijden naar de middenmoot.
Vind ik leuk
zaterdag 20 januari 2018 om 11:19
Valère is aan het afglijden naar dementie.
Vind ik leuk
Toca +26161
zaterdag 20 januari 2018 om 11:47
3e plaats is echt de middenmoot natuurlijk;-)
Vind ik leuk
Brubru +2362
zaterdag 20 januari 2018 om 11:57
Dat is een intikker. Voor een groot deel van de successupporters wel natuurlijk:-):-)
Vind ik leuk
Toca +26161
zaterdag 20 januari 2018 om 12:23
Dit seizoen ligt ook zwaar op mijn.maag maar er wordt toch ook een pak overdreven vind ik.
Vind ik leuk
zaterdag 20 januari 2018 om 14:06
En terecht. Dit is een ploeg als Anderlecht onwaardig. Overname of niet, dit is gewoon schandalig. Vroeger konden ze nog grotere namen binnenhalen. De laatste jaren kwamen nobele onbekenden die veelal bankzitters waren bij hun club. En nu kunnen ze dat (gelukkig maar want die tweede garnituur is het meestal ook niet )niet eens meer binnenhalen.
Vind ik leuk
Mckenzie +2364
zaterdag 20 januari 2018 om 15:16
We komen er wel boven, hoor. Uiteindelijk zijn we regerend kampioen, he. Vier van de zes laatste titels, acht van de laatste vijftien. Dit seizoen is om snel te vergeten. We zijn nog altijd de grootste ploeg van 't land. Laat de boeren hun moment de gloire.
Vind ik leuk
Toca +26161
zaterdag 20 januari 2018 om 15:21
Dat denk ik er ook van , nu moeten we gewoon doorbijten.
Vind ik leuk
Boerken +5659
zaterdag 20 januari 2018 om 12:55
Toch van de play-offs he!
Vind ik leuk
zaterdag 20 januari 2018 om 14:04
Valere heeft gelijk. Ik volg Anderlecht al sinds jonge knaap. Toen was het haast onmogelijk om in Anderlecht een punt te gaan halen, laat staan te winnen. Misschien dat het 1 keer gebeurde dat er een iemand op Anderlecht kwam winnen. En ook uit was Anderlecht sterk. De laatste jaren is Anderlecht steeds zwakker geworden vind ik persoonlijk. Nu kijkt niemand er meer van op als ze thuis punten verliezen, vroeger was dat een stunt van de tegenpartij. Vroeger was er altijd ook een speler voor wie je naar het stadion kwam. Een Nilis, een Degryse, een Oliveira, een Scifo, een Zetterberg, Vercauteren, Mbokani, Stoica, Aruna, Hassan, Wilhelmson, Lukaku, .... Noem mij nu 1 vedette op? Chipciu? Bruno? Appiah? Hanni? Gerkens? Teo? ... tja. Armoe troef. Pas op, ik zeg dat met spijt in het hart.
Vind ik leuk
zaterdag 20 januari 2018 om 15:12
Een mauve die de waarheid onder ogen kan zien, respect.
Vind ik leuk
Mckenzie +2364
zaterdag 20 januari 2018 om 16:18
De tijd dat toppers als Lozano en Vercauteren of daarvóór Rensenbrink en Van Himst jaren bleven is voorgoed voorbij. Dat is ook in Nederland, zelfs Frankrijk. We moeten het gewoon doen met eigen jeugd en vroeg gescoute spelers. Als die echte toppers blijken te zijn, zijn ze ook weg. De realiteit. Tenzij een absolute revolutie is er niets aan te doen. Tielemans was een vedette. Misschien ontpopt één van de huidige nieuwe jongeren zich tot vedette. Het klopt dat Anderlecht een beetje nood heeft eraan.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 20 januari 2018 om 16:26]
Vind ik leuk
zaterdag 20 januari 2018 om 10:45
Anderlecht heeft geen financiele problemen, maar zit door de overname 3 maand gebetonneerd qua uitgaven... mijns inziens beschouwen ze dit seizoen best als een transitie-jaar en organiseren de zich nu voor de komende jaren...
Vind ik leuk
Brubru +2362
zaterdag 20 januari 2018 om 12:00
Er is een verschil tussen financiele problemen en financiele beperkingen uiteraard.
Ik denk wel dat Coucke eens baas een einde zal maken aan de buitensporige loonkosten die al die verhuurde spelers met zich mee brengen.
Vind ik leuk
Toca +26161
zaterdag 20 januari 2018 om 13:03
Denk dat je daar de nagel op de kop slaat. Die overdreven lonen die uitbetaald worden nu oa aan Teo die moeten er echt uit. Want daarmee geraakt je al club in een financiële strop.
Vind ik leuk
zaterdag 20 januari 2018 om 11:28
In een zinnetje heeft ie gelijk, en dat is "Anderlecht-onwaardig" ... Ik vraag mij eigenlijk af waar de fierheid van onze huidige bestuursleden is..??? En van die flauwe van overname is dikke zever, want Dhr Coucke heeft pas op 1maart de volledige zeggenschap over onze mooie club.
Vind ik leuk
Mckenzie +2364
zaterdag 20 januari 2018 om 16:28
Alles onder de eerste plaats is Anderlecht-onwaardig.
Vind ik leuk
Verne +357
zaterdag 20 januari 2018 om 12:10
Scouting is een zero bij Anderlecht. Enkel videofilmkes geleverd door Bayat tellen aldaar.
Vind ik leuk
Mckenzie +2364
zaterdag 20 januari 2018 om 16:29
Waarom met die Argentijnen gestopt, vraag ik me soms af.
Vind ik leuk
Lunam +908
zaterdag 20 januari 2018 om 12:54
Elk nadeel hebt zijn voordeel. De jonkies zullen nu waarschijnlijk pak meer kansen krijgen dan voorzien. Is een aangename revolutie in die zin en de portemonnee blijft zoals het is.
Vind ik leuk
t757498 +498
zaterdag 20 januari 2018 om 16:47
We zullen het wel moeten doen met de jonkies want van inkomende transfers zal niets meer komen ,Zelf moest er nog iets uit de bus vallen is het reeds te laat. Geen enkele speler buiten Saief heeft de stage meegemaakt .Als er nu nog iemand komt waar staat die dan, Qua het systeem dat Hein gebruikt. Tegen dat deze wat renderen is het seizoen voorbij, of het moet iemand zijn die de Belgische competitie kent en dan nog Tielemans en Dendoncker waren ook jong in het elftal gedropt .Wie weet valt het allemaal niet mee met die jonkies ,We kunnen enkel maar hopen
Vind ik leuk