Lof voor Club: ''Onrechtvaardig als ze titel verspelen door Play-Off 1''

Lof voor Club: ''Onrechtvaardig als ze titel verspelen door Play-Off 1''

vrijdag 19 januari 2018 om 13:50

Komende zondag staat er met Royal Antwerp FC - Club Brugge direct een pittig en mooi affiche op het programma. Antwerp-coach Laszlo Bölöni blikt vooruit op de confrontatie en is onder de indruk van de soevereine koploper.

Voor Bölöni heeft Blauw-Zwart alle recht op de titel. "Club Brugge heeft dit seizoen laten zien dat ze met voorsprong de beste ploeg zijn. Ze staan ver voor en zijn favoriet om kampioen te spelen. Eerlijk gezegd zou ik het onrechtvaardig vinden als Brugge het kampioenschap zou verspelen door de Play-Offs", zegt de Roemeense oefenmeester in gesprek met Het Laatste Nieuws.

De fans kijken reikhalzend uit naar het duel, maar in de ogen van Bölöni is de match van minder groot belang. "Uiteraard zijn de supporters gefixeerd op die match, want Brugge staat eerst en het is een grote ploeg. Maar ik ben trainer, geen supporter. Voor ons is het misschien wel de minst belangrijke van de komende negen matchen."

Plaats een reactie

vrijdag 19 januari 2018 om 13:55
Wie na het laatste fluitsignaal kampioen is die verdiend de titel al de rest is bijzaak!
Brugge was vorig jaar ook kampioen voor nieuwjaar hè!
Vind ik leuk
Toca +25894
vrijdag 19 januari 2018 om 14:02
Normaal gezien gaat Brugge dit jaar kampioen worden hé.
Met of zonder play offs, het is nu gewoon zo, op dit ogenblik is het systeem zo en heeft Club toch ook met halve punten nog een stevige voorsprong.
Dus dit is in feite een zinsloze discussie.
Vind ik leuk
VeeDeeVee +11119
vrijdag 19 januari 2018 om 14:08
Die Play-Offs zijn bijna ten einde.
Vind ik leuk
vrijdag 19 januari 2018 om 14:30
Niks onrechtvaardig aan als Club de titel zou verspelen door Play-Off I.
Het reglement is wat het is en dient zonodig aangepast te worden indien het onrechtvaardig is.
Persoonlijk ben ik ook voorstander van hoe het vroeger was, namelijk nr 1 is kampioen en de laatste degradeert.
Vind ik leuk
Toca +25894
vrijdag 19 januari 2018 om 14:35
Dat is gesproken André.
Iedereen weet dat je pas kampioen bent na de play offs.
Dat gebleit altijd..
Vind ik leuk
Boerken +5613
vrijdag 19 januari 2018 om 16:03
Play-off is een hulplijn voor ploegen die het minder goed deden !
Vind ik leuk
freeman +7145
vrijdag 19 januari 2018 om 14:40
Hij beseft dan ook wel dat er nog andere belangrijker matchen aankomen om zich verder in de top van de rangschikking te kunnen handhaven !
Vind ik leuk
ROBSON +1117
vrijdag 19 januari 2018 om 17:09
Aan het einde van de rit worden de prijzen uitgedeeld zo simpel is het ongeacht het systeem.
Persoonlijk vind ik de po's prachtig alleen moet de halvering van de punten eruit.
Enkel de leider is in het nadeel maar dat was in het verleden niet enkel club dus nu erover zagen zou hypocriet zijn.
Halveer de punten ok maar geef dan de leider bv.3 bonuspunten wat al een slok van de onrechtvaardigheid zou schillen.
Je kan ook bv het cl ticket aan de winner geven van de reguliere competitie en een po spelen voor de resterende europese tickets ook dat zou de competitie aangenamer maken van bij het begin.
Vind ik leuk
Rebel +369
vrijdag 19 januari 2018 om 21:37
Wat als hij verliest met 0-2 Off Side en een onterechte penalty ?
Dan wil ik hem nog is horen
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Lof voor Club: ''Onrechtvaardig als ze titel verspelen door Play-Off 1''