Wij hebben bij Anderlecht meer kwaliteiten dan Club Brugge

"Wij hebben bij Anderlecht meer kwaliteiten dan Club Brugge"

vrijdag 19 januari 2018 om 07:30

Kan Anderlecht na de winterstop nog voorbij Club Brugge gaan? Het wordt een lastige opdracht, want paars-wit heeft stilaan een straat achterstand. Pieter Gerkens gelooft er echter nog voluit in.

Gerkens droomt nog volop van de titel. "De coach zegt dan wel dat we niet meer over de titel spreken en hij heeft gelijk als hij zegt dat we nu eerst naar onszelf moeten kijken. Maar in de spelersgroep heeft niemand die titel al opgegeven, hoor. Door het play-offsysteem is alles mogelijk. Als Club twee matchen verliest, staan we alweer bijna samen", vertelt hij in Het Nieuwsblad.

Anderlecht maakt duidelijk vorderingen, zo beweert Gerkens. "Op training, heel vaak tactisch met veel looplijnen, merk ik dat we progressie maken. Iedereen weet nu wat te doen in om het even welke situatie. We gaan er ook vanuit dat het bestuur bezig is met nog enkele versterkingen, maar ik vind nog steeds dat er nu al voldoende kwaliteit is. Als je de namen bekijkt: in overvloed zelfs. Meer dan bij Club Brugge."

Plaats een reactie

BS90 +3452
vrijdag 19 januari 2018 om 07:36
We hebben 1 spits en dat is Teo. Als die geblesseerd is stellen we Ganvoula op. Meer kwaliteit...
Vind ik leuk
ElPimpi +791
vrijdag 19 januari 2018 om 07:45
Tuurlijk jongen tuurlijk, ga nog maar e wa boterhammetjes me gekapt eten bij uw nomma ofzo
Vind ik leuk
BVDS +980
vrijdag 19 januari 2018 om 08:07
Ik zou de commentaren eens willen zien, mocht een FCB-speler dit zeggen wanneer ze 13 punten zouden achterstaan.
FCB wordt al van hoogmoed beschuldigd wanneer een buitenstaander beweert dat ze een grote kans op de dubbel hebben.
Dat hij nog in de titel gelooft, dat mag, het po-systeem laat dat toe, maar meer kwaliteit? Als je alleen al de laatste match bekijkt tegen Charleroi, daar gaat zelfs een Anderlecht in topvorm het zeer moeilijk hebben.
Vind ik leuk
Toca +26160
vrijdag 19 januari 2018 om 08:13
Nu sla je de nagel op de kop. Dan krijg je van de Anderlecht fans net dezelfde reacties als wat jullie nu gaan schrijven. Daarom zijn wij supporters. Heb je een Anderlecht speler horen reageren als een speler van brugge dat zegt... ;-) daarom is dit een supporters forum ;-)
Vind ik leuk
Vlaming +711
vrijdag 19 januari 2018 om 08:25
ik wist niet dat die gerkens een komiek was
Vind ik leuk
vrijdag 19 januari 2018 om 08:38
Wow, de heren "club-supporters" staan al op hun achterste poten bij een enkele reactie van Pieter Gerkens,... Gerkens dan nog he, de meest bescheiden en sobere jongen die rondloopt op de Belgische velden!?
Het moet toch zijn dat er onzekerheid in de rangen sluipt, of hoe moeten we deze reacties kaderen?
Als hij zegt dat met de play-offs in aantocht alles nog mogelijk is dan klopt dit gewoon he...
En met de uitspraak dat er "voldoende kwaliteit is" spreekt hij gewoon het geloof in eigen kunnen uit, ook niets mis mee! Enkel de uitspraak dat er meer kwaliteit aanwezig is dan bij Brugge is er misschien wat over, zeker gezien de huidige situatie en stand... Maar dit lijkt eerder gezien te worden als loyaliteit aan de ploeg, geloof in eigen kunnen dan aan hoogmoed he! Nogmaals, we hebben het over Gerkens he!
Vind ik leuk
vrijdag 19 januari 2018 om 10:21
Het gaat net om die 'enkel' natuurlijk. Die jij dan 'er misschien wat over noemt', terwijl het natuurlijk totaal maar dan ook totaal op niets slaat. Zo moet je die reacties kaderen, das toch niet moeilijk.Heeft niks met onzekerheid te maken, tis gewoon lachwekkend wat die immer bescheiden Gerkens komt beweren.
Vind ik leuk
Boerken +5659
vrijdag 19 januari 2018 om 13:06
Als hij zo bescheiden is, heeft hij toch wel rap de paars-wit arrogante ziekte gekregen !
Vind ik leuk
freeman +7157
vrijdag 19 januari 2018 om 10:17
Meer kwaliteit bij Anderlecht en betere ploeg dan Club ? Wie kan dan het ongeduld bij Hein verklaren ...? Hij blijft er voortdurend op hameren dat er heel wat versterking moet bij komen ! Begrijpe wie het kan .....???
Vind ik leuk
Mckenzie +2364
vrijdag 19 januari 2018 om 10:18
That 's the spirit, Pieter. Of het zo is of niet. Maakt niet uit.
Vind ik leuk
VeeDeeVee +11191
vrijdag 19 januari 2018 om 11:53
Gerkens is de ontdekking bij RSCA, chapeau hoe die jongen de criticasters de mond snoert.
Vind ik leuk
Boerken +5659
vrijdag 19 januari 2018 om 13:08
Ik denk niet dat de criticasters hun mond gesnoerd zijn, eerder ver opengesperd van het lachen !
Vind ik leuk
calimeros +1974
zaterdag 20 januari 2018 om 13:24
grapjas
Vind ik leuk
zaterdag 20 januari 2018 om 19:06
Boerken, reactie die ik niet echt begrijp...ben ik niet van je gewoon. De jongen zegt toch gewoon dat hij gelooft in de groep, je moet ergens beginnen en dat begint met geloof in eigen kunnen..ook al spreken de prestaties je voorlopig tegen!
Vind ik leuk
Boerken +5659
zondag 21 januari 2018 om 12:51
Ik doe niets af van wat gerkens is , een goede voetballer en een bescheiden jongen, daarom vind ik juist net dat de criticasters hun mond niet gesnoerd kan zijn. Het komt niet geloofwaardig over dat is mijn punt.
Vind ik leuk
blondel +1207
vrijdag 19 januari 2018 om 19:39
Ik geloof Gerkens helemaal,Anderlecht heeft inderdaad meer kwaliteit in zijn kern.Alleen 1 minpuntje:Als het niet lukt met die kwaliteit ,dan scheelt er iets aan de trainer.Mischien beetje overroepen omdat het anderhalf seizoen meezat bij die andere ploeg.Daar zit mischien het verschil tussen club en Anderlecht,de trainer.
Vind ik leuk
calimeros +1974
zaterdag 20 januari 2018 om 13:36
Hij zegt gewoon de waarheid

NEEM bij brugge ...

De 2 onterechte punten weg van op Zulte-Waregem
Minimum 2 misschien zelfs 3 onterechte punten in de thuismatch tegen Waasland-Beveren (Waasland-Beveren kreeg daar in de eerste helft bij 0-0 stand, 3 terechte penalties NIET)
Het onterecht punt op Anderlecht waar de geldige goal van Anderlecht onterecht werd afgekeurd (1 punt minder voor brugge maar dan ook 2 punten meer voor Anderlecht in die match)
Zonder nog te beginnen van de match tegen STVV, waar Wesley een speler van STVV zijn been breekt in de eerste helft, geen rood kreeg.

Dan zou brugge nog maar 6 punten voorstaan op Anderlecht .

En dan nog het geluk van een ploeg waar alles meezit,
winnen in slotminuut op Charleroi, waar ze evengoed konden verliezen in de laatste minuten
Winnen op Oostende in de laatste minuut.

Het is allesbehalve zo denderend als ze laten uitschijnen bij brugge. Alleen heeft brugge altijd de refs en de pers mee.
Kijk nu terug naar transferperiode, het lijkt alsof brugge alleen toptransfers doet, maar het zijn onbekende of spelers op een zijspoor.

Anderlecht deed nog maar 1 transfer. Saief maar dat is ene waarvan je zijn kwaliteiten al kent.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 20 januari 2018 om 13:38]
Vind ik leuk
freeman +7157
zaterdag 20 januari 2018 om 19:19
Jouw naam is wel niet gelogen .... " Calimero " : Perfekt gekozen !
Vind ik leuk
calimeros +1974
zaterdag 20 januari 2018 om 20:12
Haha

Ik moet van de brugse boeren niet weten.
Het is een arrogante en nijdige club.
Jullie zijn calimero's ten top, vandaar ik Calimero(s) gekozen heb als nickname hier
Vind ik leuk
Boerken +5659
zondag 21 januari 2018 om 12:54
Ach nu snappen we het! Tja we zijn dan ook maar boerkens he
Vind ik leuk
freeman +7157
zaterdag 20 januari 2018 om 19:20
Ook de refs mee met jullie 5-0 op Club ?
Vind ik leuk
calimeros +1974
zaterdag 20 januari 2018 om 20:18
Euh
Wat betreft die 5 -0, was brugge zeker niet beter dan Anderlecht tot de 44e minuut (de 1 -0).
En eigenlijk had Anderlecht toen al moeten op 0-1 staan (het verschrikkelijk missen van huizenhoge en open doelkans van Hanni).
De 2 -0 was een flater van Boeckx ( weinig verdienste van brugge)
De 3-0 (penaltyfout was heel licht), de week daarvoor was de fout op Teo zelfs zwaarder, maar die kreeg toen zijn 2e gele kaart zodat hij geschorst was op brugge.
De 4 - 0 (was helemaal GEEN penaltyfout)
De 5 - 0 werd de voorzet getrapt door een brugse speler die buitenspel stond.

Dus een normale mens, zal zeggen dat Hanni maar had moeten scoren bij 0-0 en dat het dan een ganse andere match zou geworden zijn.
Maar al had brugge ook hier voordelen in deze match via de ref.
Ik heb deze match niet in mijn rijtje gezet waar brugge echt teveel punten heeft gewonnen door het toedoen van de ref of door hoerenchance !!!
[Reactie gewijzigd op zaterdag 20 januari 2018 om 20:20]
Vind ik leuk
Boerken +5659
zondag 21 januari 2018 om 12:52
Erg jammer zo een lange serenade en geen enkele like gekregen daarvoor! Dat zegt heel veel zeker? Je krijgt er 1 van mij uit compassie !
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

"Wij hebben bij Anderlecht meer kwaliteiten dan Club Brugge"