Deal geen ABC'tje: 'Kink in de kabel duikt op tussen Preud'homme en Bordeaux'

    Deal geen ABC'tje: 'Kink in de kabel duikt op tussen Preud'homme en Bordeaux'

    donderdag 18 januari 2018 om 16:01

    Michel Preud'homme is momenteel in Bordeaux om met de Franse eersteklasser te onderhandelen over een contract. Het is nog geen uitgemaakte zaak dat beide partijen met elkaar een akkoord overeenkomen.

    De onderhandelingen lopen nog volop, maar volgens L'Equipe duikt er mogelijk een kink in de kabel op tussen Preud'homme en Bordeaux. Zo zouden de looneisen van onze landgenoot niet van de poes zijn, want hij zou maar liefst 250.000 euro per maand willen gaan verdienen. Bovendien wil MPH nog eens twee of drie assistenten meenemen.

    Pittige eisen dus, waardoor ze bij Bordeaux toch maar enkele andere pistes warm houden. Zo zouden ook Elie Baup en een niet nader genoemde buitenlandse coach nog in beeld zijn. Bordeaux, dat teleurstellend dertiende staat in de Ligue 1, is op zoek naar een opvolger voor Jocelyn Gourvennec. Bordeaux zette de hoofdtrainer donderdagochtend op straat, waarmee de weg helemaal open kwam te liggen voor Preud'homme.

    Mocht Preud'homme daadwerkelijk aan de slag gaan bij Bordeaux, dan begint hij aan zijn derde buitenlandse avontuur. Eerder was hij werkzaam bij het Nederlandse FC Twente en het Saoedi-Arabische Al Shabab. In ons land was de ex-Rode Duivel met veel succes eindverantwoordelijke bij Standard Luik, AA Gent en Club Brugge.

    Plaats een reactie

    Lord Wenger +15150
    donderdag 18 januari 2018 om 16:15
    Michel is het onderste uit de wijnfles aan het halen.
    Vind ik leuk
    Mckenzie +3875
    donderdag 18 januari 2018 om 16:15
    Bwah, met veel succes. Leko lijkt toch een stuk beter te doen. En met Fellaini, Witsel, Defour, Jovanovic, Mbokani, Dante, die Amerikaanse centrale verdediger(naam kwijt) zou Bob Peeters ook kampioen zijn geworden. Maar soit. Ik heb het er niet voor. Vind hem nogal overroepen.
    Vind ik leuk
    firedwarf +3171
    donderdag 18 januari 2018 om 16:18
    onyewu en toch niet heel correct want tenslotte is het boskamp NIET gelukt met diezelfde spelers iets te forceren terwijl boskamp toch meer ervaring als trainer had...
    Vind ik leuk
    Dirk H +3109
    donderdag 18 januari 2018 om 17:13
    Omdat Boskamp geen woord frans sprak
    Vind ik leuk
    Mckenzie +3875
    donderdag 18 januari 2018 om 17:58
    Boskamp was het seizoen ervoor. Witsel was er nog niet en Fellaini debuteerde onder Boskamp.
    Vind ik leuk
    firedwarf +3171
    donderdag 18 januari 2018 om 18:03
    Mckenzie klopt niet, witsel was er wel toen boskamp trainer was dus niet het seizoen ervoor boskamp was trainer tot 30 augustus 2006 witsel zat in de kern vanaf 27 juli 2006... Dus witsel was er wel al , of hij kansen kreeg van boskamp maakt niet uit, hij behoorde wel al tot de A kern...
    Vind ik leuk
    Mckenzie +3875
    donderdag 18 januari 2018 om 18:39
    Tja. Hij was er technisch gezien wel al, ja.
    Vind ik leuk
    firedwarf +3171
    donderdag 18 januari 2018 om 16:17
    kwaliteit betaal je, heeft bij elke ploeg waar hij trainer was wel ne beker of een titel gehaald dusja...
    Vind ik leuk
    SD +9465
    donderdag 18 januari 2018 om 16:33
    Mag het niet met een doctoraat in de voetbalkunde, behaald aan de universiteit van de KBVB ? Met dergelijke eisen wordt hij alvast nooit bondscoach, tenzij Bartje doordrukt.
    Vind ik leuk
    AzEz86 +6315
    donderdag 18 januari 2018 om 17:54
    Mss is het zoals bij aannemers? Hij wil het eigenlijk ni doen dus smijt hij er maar een belachelijk hoge prijs tegenaan, zeggen ze dan toch ja kan hij het maar gehad hebben...
    Vind ik leuk
    donderdag 18 januari 2018 om 18:24
    250 000 euro per maand? Hopelijk worden die exhuberante lonen in het voetbal ooit eens doorprikt. Dit is niet meer normaal. Een normale werkmens moet daar 10 jaar zijn nikkel voor afdraaien...
    Vind ik leuk
    Lunam +1485
    donderdag 18 januari 2018 om 21:12
    Eén ding is jammer dat de KBVB weer heeft liggen slapen, tedjuu toch. 'k Weet dat er pro's en contra's zijn maar mijn insziens was dit de betere keuze van een Belgische bondscoach geweest die zowel bij de Vlamingen als Walen geapprecieerd ging worden en waar volgens mij de spelers ook respect zouden voor gehad hebben. Opnieuw kans verkeken , opnieuw goe bezig KBVB.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws