Mannaert schat Belgische middenvelder hoger in dan Vormer: Exceptioneel goed

Mannaert schat Belgische middenvelder hoger in dan Vormer: "Exceptioneel goed"

dinsdag 16 januari 2018 om 15:00

Club Brugge raasde in de eerste seizoenshelft voorbij de tegenstand. Blauw-Zwart heeft dan ook een riante voorsprong van tien punten op naaste achtervolger Sporting Charleroi. Ruud Vormer maakte veel indruk, maar volgens Vincent Mannaert loopt er iemand rond met nog meer kwaliteiten.

Vormer maakte dit seizoen veel furore, hij was al goed voor vijftien assists. Niemand lijkt hem dan ook van de Gouden Schoen te kunnen houden. "Eigenlijk kan ik me niet voorstellen dat Vormer de Gouden Schoen niét wint. Omdat hij ook vorig jaar al echt goed was en nu is hij exceptioneel goed", reageert de manager van Blauw-Zwart in Het Laatste Nieuws.

Toch schat Mannaert één van zijn sleutelspelers nog hoger in dan de Nederlander. "Hans Vanaken is intrinsiek de beste middenvelder in deze competitie. Ik ben ervan overtuigd dat die beste Vanaken er zit aan te komen. Hij zit er op dit moment dicht tegen, maar hij zal alleen nog maar verbeteren", besluit hij.

Poll

Wie schat jij het hoogst in op langere termijn?

(362 stemmen)

Plaats een reactie

VeeDeeVee +11267
dinsdag 16 januari 2018 om 15:08
Vanaken is een heel ander type hé, maar qua spelinzicht en passing is er volgens mij geen betere in België. Maar ik snap dat velen fan zijn van Vormer, die gaat altijd voorop in de strijd.
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 15:09
Vormer is meer waterdrager dan spelbepaler. Ondanks de mooie cijfers die hij kan voorleggen is Vormer een speler die het voor anderen makkelijker maakt hun spel te spelen.
Vanaken daarentegen is de man met de fluwelen baltoets en Vista. Hij weet als geen ander hoe je het spel kan vertragen en versnellen.
Daarom ben ik er ook van overtuigd dat Vanaken in een topploeg echt zijn waarde kan hebben. Ik ben er trouwens van overtuigd dat Vanaken een selectie voor de Rode Duivels verdient. Er zijn weinig spelers die zo perfect een speler in de diepte kunnen aanspelen. Vanaken is de perfecte man om samen te spelen met een type Lukaku. (Maar waarschijnlijk is mijn mening gekleurd wegens mijn blauwzwart hart.)
Vind ik leuk
User251 +1389
dinsdag 16 januari 2018 om 15:27
Nee klopt wat je zegt, alleen is het wel zo dat we bij de rode duivels een pak goede middenvelders hebben lopen.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 januari 2018 om 15:35]
Vind ik leuk
Drekovic +7595
dinsdag 16 januari 2018 om 15:14
Als Van Aken regelmaat in zijn spel kan krijgen en Europees kan uitblinken dan speelt hij niet lang meer in Belgie vrees ik .
Vind ik leuk
Toca +26726
dinsdag 16 januari 2018 om 15:17
In Belgie en waarschijnlijk ook wel Nederland, maar verder heb ik toch mijn twijfels, kan fout zijn, maar zoals je zegt denk ik dat hij nog regelmaat mist.. Wat niet is kan uiteraard nog wel komen.
Vind ik leuk
Drekovic +7595
dinsdag 16 januari 2018 om 15:47
Voor het buitenland iets te traag in startsnelheid maar compenseert dit door een hoge handelingssnelheid mijn gedacht
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 januari 2018 om 18:11]
Vind ik leuk
Toca +26726
dinsdag 16 januari 2018 om 15:52
Tja, hij is nu wel aan zijn beste seizoen ooit bezig bij Club heb ik de indruk, al zie ik te weinig matchen van hen om een deftig oordeel te vormen.
Vind ik leuk
Boerken +5696
dinsdag 16 januari 2018 om 16:55
Meer naar brugge komen he toca! Maar de laatste keer ligt nog zwaar op de maag zeker? Grapje !
Vind ik leuk
Toca +26726
dinsdag 16 januari 2018 om 16:58
2 keer per jaar is voor mij al meer dan genoeg..
En de laatste keer heb ik verdrongen.. :-)
Vind ik leuk
Patfey +3880
dinsdag 16 januari 2018 om 16:51
Als, Vanaken is voor mij een speler die vooral door de pers opgeklopt wordt (en dat schrijf ik niet omdat hij bij Brugge speelt, ik heb hem altijd overroepen gevonden, te traag en te veel non-matchen).
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 15:18
Vanaken heeft een uniek profiel. Heeft alles wat een goeie 10 moet hebben en heeft veel duelkracht. De perfecte man om in de zestien te duiken en de eerste om druk te zetten op de tegenstander
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 15:22
Vanaken is meer een speler die de aanval verder draagt. Die inzicht heeft en weet: ok nu kan ik gaan. nu moet de bal die of naar die.
Vormer is een man die kàn gaan, maar niet de beslissende bal hoéft te versturen. Hij kan het, maar zijn positie op het veld vereist dat niet. Vormer is wel meer een stofzuiger dan Vanaken.
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 15:41
onbegrijpelijk dat Vormer nog in Belgie rondloopt !!!
Vind ik leuk
woensdag 17 januari 2018 om 10:47
Vanaken? Is het al 1 april Mannaars? Die maakt verdorie meer ups en downs dan een jojo!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Mannaert schat Belgische middenvelder hoger in dan Vormer: "Exceptioneel goed"