Afrekening met Stuivenberg: Alles is veel duidelijker

Afrekening met Stuivenberg: "Alles is veel duidelijker"

maandag 15 januari 2018 om 17:10

Dinsdagavond spelen KV Oostende en KRC Genk tegen elkaar. Bij de Limburgers wordt opnieuw veel verwacht van Alejandro Pozuelo. Bij Het Laatste Nieuws laat de Spanjaard weten klaar te zijn voor het duel. In één tijd lijkt hij nog even af te rekenen met Albert Stuivenberg.

Volgens Pozuelo is Genk klaar voor het treffen aan de kust. "We zijn met een heel goed gevoel teruggekeerd van de winterstageDe laatste weken onder de vorige coach (Albert Stuivenberg, nvdr) was het vertrouwen helemaal zoek, maar Philippe Clement heeft voor veel positiviteit gezorgd. De wil om te winnen en de wil om te strijden zit terug in de ploeg."

Pozuelo vindt het helemaal niet erg dat Clement nu voor de Genkse groep staat.  "Alles is veel duidelijker en de manier waarop Clement ons wil laten voetballen ligt mij enorm. Hij staat voor verticaal voetbal en spelers zoals Malinovskyi of ik hebben de kwaliteiten om op het juiste moment voor diepgang te zorgen."

Eigen kracht
Stuivenberg ging te weinig uit van de eigen kracht, meent Pozuelo. "De nieuwe coach heeft een duidelijk idee van waar hij met deze ploeg naartoe wil. Ons tactisch plan is niet enkel gebaseerd op wat de tegenstander gaat doen. We passen ons niet meer aan, we focussen ook op onze eigen kwaliteiten. Hopelijk kunnen we die positiviteit tegen Oostende en Anderlecht ook omzetten in zes punten."

Lees ookGenk recupereert, Oostende met 'opvallende' afwezige

Poll

Wie is de beste trainer?

(353 stemmen)

Plaats een reactie

Toca +17178
maandag 15 januari 2018 om 17:28
Hoe kan je clement nu al deftig beoordelen... wacht op zijn minst nog een tijdje af ja.
Vind ik leuk
Drekovic +5790
maandag 15 januari 2018 om 17:48
Stuivenberg is op het einde van vorig seizoen ook bewierookt door zowel spelers als supporters , zo zie je maar hoe snel het kan veranderen
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 17:34
Als Krc Genk fan ben ik toch ontgoocheld in de uitspraak van Pozo !
"De wil om te winnen en de wil om te strijden zit terug in de ploeg."
Als de wil om te winnen weg is, moet je stoppen met voetballen!
Dat ligt simpel aan je eigen als je WIL winnen of niet! Dat ligt niet aan een trainer of andere omstandigheden! Of je bent prof of je bent het niet! Motivatie heb je van je eigen voor 90% ! en de andere 10% zoals de inbreng van trainer, steun van fans enzzz...... dat is EXTRA MOTIVATIE !
[Reactie gewijzigd op maandag 15 januari 2018 om 17:35]
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 17:58
Idd. En dan nog had pozuelo dit eerder moeten aankaarten. Niet nu.
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 19:22
The truth and nothing but the truth, groot gelijk!
Vind ik leuk
Garland +3822
maandag 15 januari 2018 om 17:38
Nu stelt Pozo me zwaar teleur. Dergelijke uitspraken zijn echt om te janken.
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 18:13
Ale dat em het nu maar toont... Erover praten is gemakkelijk nu alleen nog maar doen.
Als er nog enige twijfel bestond dan is die bij deze volledig weg dat de heren pozo en Mali Stuivenberg hebben buitengewerkt.
Vind ik leuk
VeeDeeVee +7293
maandag 15 januari 2018 om 18:43
Pozuelo moet gewoon in die spiegel kijken.. Die heeft dit jaar nog een deuk in een pakske boter gesjot, zo’n opmerkingen zijn voor niks nodig dan.
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 19:45
Ik lees dat Pozuelo op vragen van een journalist heeft geantwoord:
- meer positiviteit : vind ik geen schokkend nieuws na trainers wissel
- meer verticaliteit in voetbal: dat is toch gewoon bevestigen wat veel supporters Genk verweten. Ik kan hieruit geen complottheorie ontdekken..
[Reactie gewijzigd op maandag 15 januari 2018 om 19:45]
Vind ik leuk
stama +458
maandag 15 januari 2018 om 19:52
Speel maar vertikaal als je geen snelheid haebt in de ploeg,.... Toch eerst zien en dan geloven. Dat beide heren nu maar eens uit hun pijp komen. Voetbal is in de eerste plaats grinta, dan pas techniek.
Vind ik leuk
DDT +1397
dinsdag 16 januari 2018 om 09:15
met grinta kom je ver maar zonder techniek bereik je nooit de top.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Afrekening met Stuivenberg: "Alles is veel duidelijker"