OFFICIEEL: Belgische topscheidsrechter is uitgefloten in de Jupiler Pro League

OFFICIEEL: Belgische topscheidsrechter is uitgefloten in de Jupiler Pro League

maandag 15 januari 2018 om 16:12

Deze week hervat de Jupiler Pro League, maar dat zal zonder Luc Wouters zijn. De scheidsrechter heeft immers beslist om zijn fluitje aan de haak te hangen. Dat maakte de Belgische voetbalbond maandag bekend.

'De combinatie van zijn job en de alsmaar hogere eisen die gesteld worden aan onze scheidsrechters maakten het voor hem niet meer mogelijk om op een professionele wijze wedstrijden voor te bereiden en te leiden. Na een carrière van 15 jaar als scheidsrechter in de Jupiler Pro League waaronder 7 jaar als internationaal scheidsrechter heeft Luc, in samenspraak met Coördinator Arbitrage Betaald Voetbal Johan Verbist, besloten om een punt te zetten achter zijn carrière', laat de KBVB weten.

Nieuw begin
Wouters neemt niet helemaal afscheid van de scheidsrechterswereld. Luc heeft wel de intentie om in de scheidsrechterswereld te blijven. In de nabije toekomst zullen daaromtrent afspraken gemaakt worden met Johan Verbist. Wij bedanken Luc voor zijn jarenlange inzet en wensen hem, in ieder geval, veel succes in zijn professionele loopbaan.'

Poll

Wat vond je van Wouters als scheidsrechter?

(482 stemmen)

Plaats een reactie

Toca +16485
maandag 15 januari 2018 om 16:18
Denk niet dat iemand daar echt rouwig om kan zijn.
Vind ik leuk
Reagens +609
maandag 15 januari 2018 om 17:26
Kan je pas zeggen als je het alternatief hebt gezien m.i.
Vind ik leuk
Rimka96 +316
maandag 15 januari 2018 om 16:18
Toch één die beseft dat er geen kwaliteit was bij zijn arbitrage, dat hij maar terug in de politiek stapt, daar trekt het ook op niets.
Vind ik leuk
Drekovic +5561
maandag 15 januari 2018 om 16:34
De beste beslissing dit seizoen van hem , ik heb hem dit seizoen 2 wedstrijden bezig gezien en ik denk dat hij zijn spaarboekje nog flink wat heeft gespekt , als scheidsrechter soms redelijk arrogant.
[Reactie gewijzigd op maandag 15 januari 2018 om 17:53]
Vind ik leuk
t757498 +270
maandag 15 januari 2018 om 17:03
Ben het volledig met jou eens ,arrogant maar ook partijdig
Vind ik leuk
Drekovic +5561
maandag 15 januari 2018 om 17:54
Dat wou ik bedoelen met die 2 wedstrijden die ik gezien dit seizoen
Vind ik leuk
VeeDeeVee +7088
maandag 15 januari 2018 om 16:44
'Top' is in het geval van scheidsrechters zeer relatief..
Vind ik leuk
t757498 +270
maandag 15 januari 2018 om 16:59

Het zal zeker geen groot gemis zijn dat hij stopt heb meerdere wedstrijden gezien waar hij scheids was .Op10 krijgt hij van mij een 3.Zeer slechte arbiter ,maar ja spijtig genoeg hij is niet alleen .Wouters heeft Anderlecht ook benadeeld in de beker van Belgie tegen Standard .Wouters had voor de rust ook altijd een penalty moeten toekennen aan Hamdi Harbaoui
[Reactie gewijzigd op maandag 15 januari 2018 om 17:00]
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 17:36
Kon het serieus uit hangen die gast maar ja zo kan ik er nog wel enkele opnoemen.
Vind ik leuk
Brubru +831
maandag 15 januari 2018 om 17:42
De zoveelste die er de brui aan geeft. Ik geef hem geen ongelijk. Iedere week wordt in de media iedere fout uitvergroot en wordt met hen de draak gestoken. Trainers en spelers daarentegen mogen de fouten opstapelen.
Vind ik leuk
User251 +1103
maandag 15 januari 2018 om 19:20
Tja, je hebt dan ook een van de belangrijkste rollen in het spel niet?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

OFFICIEEL: Belgische topscheidsrechter is uitgefloten in de Jupiler Pro League