Bedreigde Vandewalle twijfelt over herkansing: ''Zal zeker niet in Gent zijn''

    Bedreigde Vandewalle twijfelt over herkansing: ''Zal zeker niet in Gent zijn''

    Gepubliceerd: zondag 14 januari 2018 om 13:11zo 14-01-2018 om 13:11

    VoetbalPrimeur.be wist u eerder deze zondag te melden dat de presentatie van het boek 'De Illegale Ghelamco Arena' is afgelast. Auteur Ignace Vandewalle kwam tot deze beslissing nadat er serieuze dreigementen richting zijn persoon werden geuit. Vandewalle geeft in een persbericht meer uitleg op zijn besluit.

    ''Uit respect voor Standaard Boekhandel en omdat ik onder de huidige omstandigheden de veiligheid van mezelf en de bezoekers van de boekvoorstelling niet kan garanderen, lijkt mij dit de beste en meest menselijke oplossing'', licht hij toe. Vandewalle ging verder niet concreet in op de aard van de bedreigingen en is voorlopig ook niet van plan om een klacht in te dienen.

    Het is onzeker of er op een andere moment nog wel een officiële presentatie komt. "Moest ik er nog eentje doen, zal het zijn wanneer het stof wat gaan liggen is. Maar dat zal zeker niet in Gent zijn", liet hij in een verdere reactie aan VTM Nieuws weten.

    Vandewalle kon wel alvast bevestigen dat er veel animo is voor zijn boek. Er komt zelfs met zekerheid een tweede druk vanwege de vele bestellingen die er al geplaatst zijn. 

    Lees ook: 'Illegale bouw, aandelen en gratis loge': stadsbestuur Gent raakt in opspraak
    Lees ook: Stad Gent bijt van zich af: ''Het idee is van de pot gerukt''

    Plaats een reactie

    Toca +40026
    zondag 14 januari 2018 om 13:39
    Gaat een eindeloos welles nietes spelletje worden... waar de supporters in feite heel weinig boodschap aan hebben.
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +15589
    zondag 14 januari 2018 om 13:50
    Slimme man, alles in het lang en breed uitsmeren om zo maar meer zieltjes te winnen die zijn boek kopen of bestellen. Dat er fysieke bedreigingen zullen geweest zijn, wil ik hiermee niet ontkrachten en keur het ook verre van goed. Van mijn part mogen die mensen hard aangepakt worden. Maar om daar nu de boekenvoorstelling voor af te gelasten, lijkt mij er een schepje overdrijving bovenop doen.

    Over de inhoud van het boek laat ik me verder niet uit. Allemaal praat na de vaak. Het stadion staat er en het heeft veel goede en mooie dingen opgeleverd (niet alleen voor KAA Gent). Jobs door de bedrijven die erin zitten, binnenkort nog meer door het hotel die er nog bij komt, meer mensen die uit de boot vallen die naar Gent kunnen komen kijken om toch nog iets van sociaal contact te hebben, heel veel evenementen die mensen samenbrengt, meer meetings en contacten leggen met buitenlandse bedrijven tijdens matchen van Gent (dus meer werk & goed voor de economie) en makkelijk bereikbaar voor heel veel mensen die gebruik kunnen maken van de faciliteiten in het stadion(crèche, Albert Hein, Fitnesscenter, etc..).
    Vind ik leuk
    Mckenzie +4016
    zondag 14 januari 2018 om 14:06
    Het ergste is dat de commotie ervoor zorgt dat het boek blijkbaar goed verkoopt. De inhoud doet er al niet meer toe.
    Vind ik leuk
    Verne +437
    zondag 14 januari 2018 om 14:28
    Ik kan mij niet voorstellen dat een wijze man zoals voorzitter De Witte aan iets frauduleus zou meewerken. PS: de auteur van het boek behoort tot de liberale familie.
    Vind ik leuk
    Polleken 77 +1972
    zondag 14 januari 2018 om 14:34
    En is supporter van FCB
    Vind ik leuk
    Boerken +7047
    zondag 14 januari 2018 om 15:12
    Wat heeft club daar nu mee te maken, altijd betrek jij daar club bij!
    Vind ik leuk
    Mckenzie +4016
    zondag 14 januari 2018 om 16:09
    Niet omdat die blaaskaak een Club-supporter is dat Club ermee te maken heeft.
    Vind ik leuk
    Mckenzie +4016
    zondag 14 januari 2018 om 16:06
    Vooral.
    Vind ik leuk
    Reagens +2309
    zondag 14 januari 2018 om 15:48
    Niet van plan om klacht in te dienen?
    Het is verdorie zijn plicht om het wél te doen.
    Als die bedreigingen echt serieus waren moet daar toch gevolg aan gegeven worden?
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +15994
    zondag 14 januari 2018 om 19:24
    Wat een bullshit zeg! Bewijs dan gewoon dat alles eerlijk verliep, opgelost.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws