Scheidsrechtersbaas Verbist verrast: ''Refs momenteel aan goed seizoen bezig''

    Scheidsrechtersbaas Verbist verrast: ''Refs momenteel aan goed seizoen bezig''

    zondag 14 januari 2018 om 12:15

    Waar de eersteklassers de zon opzochten voor een winterstage, bleven de scheidsrechters achter in ons land. Voor de ref stond er zaterdag in Tubeke een stage voor één dag op het menu. Scheidsrechtersbaas Johan Verbist nam daar ook de tijd om het eerste deel van het seizoen te evalueren.

    Hoewel er weer veel foute en discutabele beslissingen te noteren vielen, is Verbist tevreden over het niveau van de arbitrage. "De eerste helft van het seizoen is over het algemeen zeer positief geweest. Er zijn uiteraard negatieve zaken geweest, maar dat komt elk seizoen terug. Al bij al zijn we momenteel aan een goed seizoen bezig'', luidt zijn oordeel bij Sporza.

    De videoscheidsrechter werd dit seizoen ingevoerd in de Jupiler Pro League en dat ging niet zonder problemen, met veel commotie tot gevolg. Verbist erkent dat de start moeilijk was, maar ziet nu een stijgende lijn. "Het begin was moeilijk, maar de VAR is toch positief geëvolueerd. Er zijn de laatste maanden absoluut minder fouten gemaakt."

    Verbist blijft dan ook achter het VAR-systeem staan. "Er waren in het begin iets te veel fouten, maar ik denk dat we er in die eerste maanden ook iets te veel van verwacht hadden. Alles valt nu in zijn plooi en komt in orde'', belooft hij de clubs.

    Lees ook: Groot nieuws: Pro League wil videoref bij alle matchen in de Jupiler Pro League

    Lees meer over:Jupiler Pro League

    Plaats een reactie

    zondag 14 januari 2018 om 12:21
    Vooruit, beste cynici.
    Laat jullie maar volledig gaan!
    Beste mensen voor wie de scheidsrechters, wat ze ook beslissen of doen, àltijd kop van jut zullen blijven: give it your best shot! een mooiere voorzit dan dit om nog eens goed op de referee te kakken zal je echt niet meer krijgen hoor!
    Of je zou ook die hersenpan van je kunnen gebruiken en je voor één keer realiseren dat arbiters ook maar mensen zijn. en dat er misschien wel een kern van waarheid in het artikel schuilt.
    Aan u de keus!
    Ik dank u.
    Met-de-pet, J.
    Vind ik leuk
    dethklok28 +3721
    zondag 14 januari 2018 om 13:01
    Ik ben de eerste om te zeggen dat scheidsrechters maar mensen zijn. Ik spreek veel fouten goed en begrijp sommige denkwijzes in beslissingen zelfs als ze fout zijn.
    MAAR als je dit seizoen al tot twee maal een scheidsrechter schorst na een wedstrijd, dat er scheidsrechters niet door hun fysieke proeven geraken, dat er een supporter moet invallen om een wedstrijd af te werken als lijnrechter, dat geen enkele scheids in aanmerking komt om internationale wedstrijden te fluiten en dergelijke dan vind ik het toch redelijk met de haren getrokken om te spreken over een GOED seizoen. (Het is mss zo erg niet als deze tekst doet lijken en zoals velen erover praten maar er is een verschil tussen dat en goed)
    Vind ik leuk
    Markske +245
    zondag 14 januari 2018 om 17:18
    7 internationale scheidsrechters (UEFA) waaronder enkelen die ook interlands (FIFA) fluiten. Het is niet omdat er geen Belgische refs naar het WK gaan er geen internationale refs zijn. Er zijn 10 UEFA scheidsrechters geselecteerd, voor het WK, terwijl er vijfentwintig Elite scheidsrechters zijn (zonder Belgen). Er zijn dan nog 256 UEFA scheidsrechters die onderverdeeld zijn in 3 reeksen. Volg de link.

    http://law5-theref.blogspot.be/2017/12/uefa-referee-categories-for-second-half.html
    Vind ik leuk
    Brubru +2624
    zondag 14 januari 2018 om 13:30
    We moeten als supporter ook durven toegeven dat de media veel te veel de focus legt op scheidsrechterlijke beslissingen of andere zaken die in feite maar randzaken zijn.
    Onlangs zag ik op TV de match KV Kortrijk- Standard. In feite zat alles in die match, spanning, leuk voetbal en een onverwacht slot door een late goal. Wat haalde het verslag op TV, de heisa met de rode kaart en de clash met de thuissupporters (onvermijdelijk als je ziet waar de spelerstunnel is) en bijna niets over de match zelf.
    Idem iedere week moet zogezegd fouten van de arbitrage.
    Zet het voetbal in de kijker ipv de randzaken en er zal al veel veranderen aan de perceptie.
    Vind ik leuk
    ketje55 +2099
    zondag 14 januari 2018 om 14:50
    De strontboeren krijgen hun wekelijkse penalty, dan is het in orde voor strontboer Verbist.
    Vind ik leuk
    Brubru +2624
    zondag 14 januari 2018 om 15:37
    Ik hoop dat je beseft dat je door in iedere reactie hetzelfde scheldwoord te gebruiken je je eigen onsterfelijk belachelijk maakt en de ploeg waar je voor staat ook. Van een niet Brugge of Anderlecht supporter.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    TheRolle +537
    zondag 14 januari 2018 om 17:56
    Allee...nog ene die aan de Coke zit...!!!
    Vind ik leuk
    deket +152
    zondag 14 januari 2018 om 18:58
    laat me niet lachen;nog nooit zulke laag niveau.
    indien men ze zou bezig zien in het buitenland denken ze daar dat die allemaal in loondienst van Club Brugge fluiten,zo erg valt het op.
    niet moeilijk dat ze niet worden opgeroepen voor een internationaal tornooi of CL
    Vind ik leuk
    Brubru +2624
    zondag 14 januari 2018 om 19:22
    Ik zag dit jaar in het stadion 4 EL matchen van ZW, wel die refs waren nog veel slechter dan wat we hier in onze competitie zien hoor.