Gent-fans doen boekvoorstelling in rook opgaan door haatmails en dreigementen

    Gent-fans doen boekvoorstelling in rook opgaan door haatmails en dreigementen

    Gepubliceerd: zondag 14 januari 2018 om 11:40zo 14-01-2018 om 11:40

    Ignace Vandewalle deed al veel stof opwaaien met straffe onthullingen uit zijn boek 'De Illegale Ghelamco Arena', dat zondag gepresenteerd zou worden. Vandewalle kreeg echter zo veel haatmails en ernstige dreigementen van Gent-supporters dat de boekvoorstelling in Standaard Boekhandel is afgelast. Dat meldt Het Nieuwsblad.

    ''Na de vele haatmails en haatreacties op sociale media met niet mis te verstane dreigementen naar mijn fysieke integriteit en met verwijzingen naar het gewelddadig bezoeken van de boekvoorstelling, moet ik helaas de boekvoorstelling afgelasten'', tekende Het Nieuwsblad de reactie van Vandewalle op.

    Vandewalle claimt in zijn boek ondere andere dat de Ghelamco Arena illegaal is gebouwd en dat de stad een deel van de aandelen in handen heeft. Verder zouden policiti profiteren van een gratis skybox in de thuishaven van de Buffalo's. Overigens werd alles met klem ontkend door de stad. 

    Lees ook: 'Illegale bouw, aandelen en gratis loge': stadsbestuur Gent raakt in opspraak

    Plaats een reactie

    Patfey +5519
    zondag 14 januari 2018 om 11:46
    Toch wel zielig, de naam ‘fans” niet waard.
    Vind ik leuk
    Shredder +3145
    zondag 14 januari 2018 om 11:51
    De hoeveelste keer is dit nu al dat Gent-"fans" andere mensen zitten te bedreigen?
    Vind ik leuk
    Brubru +3809
    zondag 14 januari 2018 om 11:57
    Het boek stelt de Stad Gent in een slecht daglicht, niet AA Gent.
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 12:01
    Dat hebben die ‘fans’ dan toch niet door...
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 12:03
    waar blijft de persvrijheid
    Vind ik leuk
    Kingambo +1929
    zondag 14 januari 2018 om 12:31
    Polle Botox krijgt nu zijn goesting ...hij wou publicatie boek verbieden, als je niet te verbergen hebt ?
    Vind ik leuk
    ricky 2 +1010
    zondag 14 januari 2018 om 12:09
    Goed van de gentenaars
    Niet plooien voor rommel en roddels verkopers
    Als iemand opzettelijk op je tenen trapt geef je hem een trap op zijn kont
    Vind ik leuk
    Shredder +3145
    zondag 14 januari 2018 om 12:12
    Geweld goedkeuren doe je nooit.
    Vind ik leuk
    Patfey +5519
    zondag 14 januari 2018 om 14:28
    Geweld gebruiken of ermee dreigen om een menig te onderdrukken, is van het laagste dat er is. Voor dergelijke mensen, zero respect.
    Vind ik leuk
    Tornado79 +989
    zondag 14 januari 2018 om 12:24
    Het ergste is dat in de naam van het voetbal AAGent-supporters een corrupte termont op een voetstuk plaatsen en blijven verafgoden.
    Alleen beseffen ze niet dat diezelfde Termont door zijn corruptie hun club in een slecht daglicht plaatst. (En dat niet alleen in België)
    Vind ik leuk
    Kingambo +1929
    zondag 14 januari 2018 om 12:37
    Waarschijnlijk een paar krakers zitten achter deze bedreigingen, krijgen in ruil informatie van enkele panden die ter hunne beschikking staan...maffia, maffio, maffiosi
    Vind ik leuk
    azerty +1408
    zondag 14 januari 2018 om 12:43
    Hmmmm, ff rap dat boek gaan aanschaffen .Kan niet anders dat er heel wat waarheden in staan.
    Vind ik leuk
    ricky 2 +1010
    zondag 14 januari 2018 om 13:06
    Litterair hoogtepunt voor analfabeten
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 januari 2018 om 13:45]
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 13:18
    Het is al goed Daniel, men heeft u al door .
    Kruip maar terug in uw skybox waar je nooit bent en nooit drinkt en nooit eet.
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 januari 2018 om 13:19]
    Vind ik leuk
    Shredder +3145
    zondag 14 januari 2018 om 13:35
    *Literair
    *analfabeten
    Vind ik leuk
    Reagens +2309
    zondag 14 januari 2018 om 13:10
    Bedreigingen zijn nooit goed te praten en hopelijk wordt hier vervolg aan gegeven.
    Vind ik leuk
    azerty +1408
    zondag 14 januari 2018 om 13:40
    Tja Gent fans en verstand........
    Vind ik leuk