Stad Gent bijt van zich af: ''Het idee is van de pot gerukt''

    Stad Gent bijt van zich af: ''Het idee is van de pot gerukt''

    zondag 14 januari 2018 om 10:11

    Het stadsbestuur van Gent kwam zaterdag flink onder vuur te liggen door onthullingen van Ignace Vandewalle, die het boek 'De Illegale Ghelamco Arena' schreef. De Ghelamco Arena zou illegaal gebouwd zou en volgens de auteur is de band tussen club en stadsbestuur te nauw. Alles wordt echter ontkent.

    ''De realisatie van het stadion verliep volgens de regels. Een goeie vertrouwensrelatie tussen stad en club is trouwens overal in Europa een sleutelvoorwaarde om tot de bouw van een nieuw stadion te komen. Bovendien betaalt AA Gent in dit geval alles terug aan de Stad, die op het eind van de rit eigenaar blijft. Om alle twijfels weg te nemen mogen journalisten volgende week vrijdag het volledige dossier inkijken'', reageert Stad Gent in een persverklaring.

    Het derde punt van kritiek van Vandewalle was de gratis skybox waartoe iedereen die een schepenambt uitoefent elke thuismatch gratis toegang tot heeft. Volgens burgermeester Daniël Termont is er niks aan de hand. ''Als ik vanuit mijn functie bij Fluxys die loge gebruik om gasten uit te nodigen, betaalt het gasbedrijf de rekening van het eten en drinken. De loge en de kaarten zijn voor 50 jaar gratis, dat heeft de stad afgedwongen bij de bouw van het stadion. Het idee dat het volledige stadsbestuur zich in die skybox bij elke thuismatch tegoed doet aan champagne en kaviaar is van de pot gerukt'', klinkt het scherp.

    Plaats een reactie

    Mckenzie +2609
    zondag 14 januari 2018 om 10:21
    Wordt ontkend, met een 'd', alsjeblieft.
    Vind ik leuk
    Zetterberg +6200
    zondag 14 januari 2018 om 10:31
    Hihi, de nieuwe die ze hebben aangenomen bij VP?
    Zonder dt-fouten schrijven stond niet bij de vereisten :)
    Vind ik leuk
    Kingambo +743
    zondag 14 januari 2018 om 10:28
    Termont & Co hebben uitleg voor alles...bende hypocriete zakkenvullers, daarmee is alles gezegd !
    Vind ik leuk
    ROBSON +1406
    zondag 14 januari 2018 om 10:47
    Tja gent................Hypocriete LINKSE zakkenvullers!!Hoogtijd om termont zijn huis eens te kraken.
    Vind ik leuk
    Polleken 77 +1720
    zondag 14 januari 2018 om 11:03
    termont is met een GROTE " T "
    In je vorige post is vertoond met een " T "
    Opmerkingen geven kan je maar zonder fouten liefst. . . . maar ja als FCB-supporter neem ik je dat niet kwalijk, die zijn nu eenmaal zo.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Kingambo +743
    zondag 14 januari 2018 om 11:12
    Zou Robson bij VP op redactie werken ...LOL
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 11:17
    Ja hoor we hebben een skybox maar we gebruiken hem bijna niet en we eten en drinken er niet in.
    Vind ik leuk
    Kingambo +743
    zondag 14 januari 2018 om 11:21
    ...bovendien is hij heel slecht gepositioneerd in het stadion zodat we op eretribune moeten gaan zitten willen we ‘iets’ van het voetbal zien
    Vind ik leuk
    Polleken 77 +1720
    zondag 14 januari 2018 om 13:03
    Ik ben heel blij met je reactie, nu geef je toe dat er in Gent voetbal te zien is wat niet kan gezegd worden van alle ploegen.
    Vind ik leuk
    Kingambo +743
    zondag 14 januari 2018 om 13:15
    Goed lezen wat er staat Polle, ‘iets’ van voetbal , anders vertaald ‘wat daar zou door voor moeten gaan’ ...
    Vind ik leuk
    Polleken 77 +1720
    zondag 14 januari 2018 om 14:31
    iets is nog altijd beter dan niets
    Vind ik leuk
    Kingambo +743
    zondag 14 januari 2018 om 14:32
    Met die niets verwijs je specifiek naar wat ??
    Vind ik leuk
    Polleken 77 +1720
    zondag 14 januari 2018 om 14:35
    Wat er op andere velden te zien is
    Vind ik leuk
    Kingambo +743
    zondag 14 januari 2018 om 15:00
    Als er zo weinig op andere velden te zien is en er enkel in Gent volgens jou voetbal te zien is, waarom staat AAGent dan maar 5de ??
    Vind ik leuk
    Polleken 77 +1720
    zondag 14 januari 2018 om 13:01
    Dat had ik van u wel verwacht.
    Met alle respect is dan ook mijn vraag: Kan ik volgende keer eens gebruik maken van die skybox?
    Vind ik leuk
    SD +5321
    zondag 14 januari 2018 om 12:06
    Termont, de goede vriend van Pikeur !
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Stad Gent bijt van zich af: ''Het idee is van de pot gerukt''