Kindje van vijf stak zijn middenvinger op en zei: lafaard!

    "Kindje van vijf stak zijn middenvinger op en zei: lafaard!"

    Gepubliceerd: zondag 14 januari 2018 om 09:00zo 14-01-2018 om 09:00

    Lorenzo Staelens verraste in 1998 vriend en vijand door Club Brugge in te ruilen voor Anderlecht. Een beslissing waar hij tot vandaag de dag mee wordt geconfronteerd. In De Zondag geeft hij toe dat hij de impact totaal heeft onderschat.

    Staelens had niet gedacht dat dit zoveel kwaad bloed zou zetten. "Ik had dat verkeerd ingeschat. Ik tekende in april voor Anderlecht, en zei dat ook publiek. De resterende matchen werd ik voortdurend uitgefloten. Na een training kwam een jongen van vijf mij een hand geven. Dacht ik. Hij stak zijn middenvinger op, en zei 'lafaard'. Wat verderop stonden enkele volwassenen hartelijk te lachen. Wellicht zijn ouders. Dat heeft mij echt geraakt. Welke opvoeding is dat?"

    Staelens blijft sindsdien wijselijk weg uit het Jan Breydelstadion, toch zeker als supporter. "Ik zou dat kunnen, maar ik doe dat niet meer. Je krijgt voortdurend verwijten over je heen. Nu, ik kan wel wat hebben. Ik denk dat niemand zoveel is uitgefloten als ik. Je moet rationeel blijven. Al is dat niet altijd makkelijk. En ik weet ook: dat gaat om een minderheid. Ik heb met de meeste supporters van Club wel een goede band."

    De ex-Rode Duivel geeft ook aan dat het niet per se zijn schuld was. "Ik vernam jaren later dat Club veel grote ploegen heeft wandelen gestuurd. Als speler had je in die tijd geen enkele macht. Maar ik weet liever niet om welke ploegen dat gaat. Ik heb bij Anderlecht prachtige jaren beleefd. De ploeg van Anthuenis met Koller en Radzinski was de beste waarin ik ooit speelde:  kampioen worden, een onvergetelijk Champions League-avontuur."

    Plaats een reactie

    BS90 +4582
    zondag 14 januari 2018 om 09:32
    FCB en opvoeding, geen goeie combinatie
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 10:04
    Jouw comment getuigt niet van een slechte, maar gewoon van géén opvoeding.
    Vind ik leuk
    vanhimst +1059
    zondag 14 januari 2018 om 13:21
    ben het eens met het commentaar van BS90 als een kind van 5 jaar dat doet wel dat noem ik geen opvoeding
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 14:08
    daar kan je inkomen, maar dat is niet wat BS90 zegt, mijn beste.
    Hoe link je dat aan de club?
    Vind ik leuk
    blondel +2796
    zondag 14 januari 2018 om 17:31
    Ja,maar als uw spelers(teo) zijn middelvinger toont.Waar zit die opvoeding dan?Of moeten wij ook zeggen,RSCA en opvoeding,is een combinatie die niet bestaat.
    Vind ik leuk
    vanhimst +1059
    zondag 14 januari 2018 om 23:58
    er is geen link met de club gaat over de opvoeding
    Vind ik leuk
    azerty +1409
    zondag 14 januari 2018 om 13:44
    en waarschijnlijk ben je ondertussen bezig met auteurs te bedreigen.........of krakers af te kloppen. Aan dat 5 jarig kind kan nog iets gedaan worden .......bij u heb ik mijn twijfels.
    Vind ik leuk
    Boerken +7085
    zondag 14 januari 2018 om 15:23
    Hij heeft dan ook club verraden !
    Vind ik leuk
    Vlaming +1536
    zondag 14 januari 2018 om 15:45
    aan nek bs90 : Dat kind heeft meer dan gelijk om die valse matennaaier een lafaard te noemen. het is staelens die geen opvoeding heeft gehad.
    Vind ik leuk
    t757498 +623
    zondag 14 januari 2018 om 18:13