Genks bestuur flink onder vuur: 'Hij moest gewoon mee op stage'

    Genks bestuur flink onder vuur: 'Hij moest gewoon mee op stage'

    Gepubliceerd: zaterdag 13 januari 2018 om 23:08za 13-01-2018 om 23:08

    De supporters van Genk worden bijzonder onrustig. De Limburgers staan niet bij de eerste zes en op de grote aanwinsten blijft het wachten. Bij Het Belang van Limburg is men niet mals voor het bestuur van Genk.

    Volgens clubwatcher Marnik Geukens is men bij Genk veel te laat in gang geschoten. 'Men is het er al lang over eens dat Ibrahima Seck die belangrijke extra schakel moet worden. Dan moet die ook gewoon mee op stage om ingepast te worden op en naast het veld', klinkt het.

    'Het excuus van ‘toch niet speelgerechtigd in Oostende’ of ‘de trainer kent hem toch al goed’ is een drogreden om financieel het onderste uit de kan te halen', schrijft hij.

    Financieel risico
    Dat het bestuur niet lijkt door te drukken voor Seck, begrijpt hij helemaal niet. 'Soms moet je een financieel risico nemen - lees: iets te veel betalen - om sportieve risico’s uit te sluiten. Zeker als het, zoals in dit geval, niet over miljoenen gaat.'

    'Dan moet je begrip opbrengen voor de gevoeligheid van het dossier bij de club waar je net de trainer ging halen en de bluts met de buil nemen. Hetzelfde geldt voor de extra buitenspeler', aldus Geukens.

    Poll

    Is de kritiek op het Genks bestuur terecht?

    (702 stemmen)

    Plaats een reactie

    zaterdag 13 januari 2018 om 23:37
    Eindelijk iemand die de nagel op de kop slaat.
    Staat het bestuur wel stil hoeveel supporters
    er zullen afhaken als er geen play off 1 gehaald word?
    Vind ik leuk
    Brubru +3809
    zondag 14 januari 2018 om 10:51
    Supporters die enkel gaan als het goed gaat daar bestaat een woord voor. Daar ben je niets mee. Degenen die blijven gaan ook in mindere tijden daar kan je op bouwen.
    Vind ik leuk
    Riddlin +2415
    zondag 14 januari 2018 om 14:43
    Die supporters zijn toch al lang weg?
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 00:09
    Wat kan en moet er nog gezegd worden over die lammentabele houding van Genk , dat ze niet goed bezig zijn weet God en klein pierke , maar wie van Genk's bestuur gaat straks de hand in eigen boezem durven steken , rarara wordt vervolgd in de volgende soap !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 05:27
    Zou degradatie een optie zijn om grote kuis te houden? Want gezien het resterende programma, is dit zeker mogelijk
    Vind ik leuk
    willyy +122
    zondag 14 januari 2018 om 06:56
    als je een jansens binne haalt t'ja wat kan je daar van verwachten????
    Vind ik leuk
    zondag 14 januari 2018 om 09:34
    KRC Genk wil PROFESSIONEEL overkomen, maar komt in werkelijkheid ZEER AMATEURISTISCH over !
    [Reactie gewijzigd op zondag 14 januari 2018 om 09:34]
    Vind ik leuk
    Siculiana +129
    zondag 14 januari 2018 om 10:02
    Awel goed verwoord!!! We zijn de trainer al gaan weghalen dan is het toch begrijpelijk dat we niet het onderste uit de kan gaan kunnen halen. En dat moet ook niet, we moeten ook redelijk blijven he...
    Vind ik leuk
    Verne +437
    zondag 14 januari 2018 om 14:42
    Te veel geld uitgeven zoals Anderlecht bij Stanciu, is gemakkelijk, een jonge belofte halen zoals Genk nu al enkele jaren met succes doet, is veel moeilijker. Kijk hoe het is afgelopen bij Anderlecht: nog altijd geen serieuze ploeg en veel schulden. Laat het Genkse bestuur maar rustig verder doen ondanks de vele ongeduldige criticasters die de kern van de zaak amper begrijpen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws