Anderlecht en Racing Genk doen aan competitievervalsing

    "Anderlecht en Racing Genk doen aan competitievervalsing"

    zaterdag 13 januari 2018 om 17:50

    Racing Genk heeft in december afscheid genomen van trainer Albert Stuivenberg. Nieuwkomer Philippe Clement werd weggehaald bij Waasland-Beveren om hem op te volgen. Competitievervalsing, zo vindt Jacques Sys. 

    Sys kan niet lachen met het wegpikken van trainers. "Als de trainer, zoals velen beweren, de belangrijkste man in een club is, is een tussentijdse overstap niet meer of minder dan competitievervalsing. Het is overigens ook zelden een goede zaak. Een trainer moet met een leeg hoofd en een leeg blad aan de slag kunnen gaan", vertelt hij in Sport/Voetbalmagazine.

    Sys rekent ook de verhuis van Hein Vanhaezebrouck naar Anderlecht daaronder, al was die officieel eigenlijk al weg bij AA Gent. "Continuïteit en stabiliteit zijn de sleutelwoorden voor succes in het voetbal en het is onaanvaardbaar dat goed beleid (de keuze voor de juiste coach) door een andere club wordt afgestraft. Zoals dat dit seizoen gebeurde met Hein Vanhaezebrouck (van AA Gent naar Anderlecht) of Philippe Clement (van Waasland-Beveren naar KRC Genk)."

    De regels moeten volgens hem dan ook aangepast worden. "Clubs sluiten geen contracten met trainers meer af die bol staan van de clausules. Een overeenkomst loopt altijd tot het einde van het seizoen en de leden van de Pro League spreken af dat ze geen trainer elders wegplukken tijdens het seizoen."

    Plaats een reactie

    zaterdag 13 januari 2018 om 18:07
    als we zo gaan beginnen is elke regel competitievervalsing he.
    Volgens mijnheer moet een club die zijn eerste tien matchen verliest en bijgevolg 0 op 30 haalt dus leedzaam toekijken hoe de coach er een potje van maakt?
    in élke job kan je ontslaan worden wanneer je niet langer aan de functievereisten voldoen. en kan je personeel uit een concurrerend bedrijf wegplukken, tenzij er net een concurrentieclausule in stond. Maar wil mijnheer niet net minder clausules?
    Laat die clubs en spelers toch doen, man.
    Vind ik leuk
    SD +5351
    zaterdag 13 januari 2018 om 18:20
    Juist ! Een trainer moet eigenlijk voor een volledig seizoen blijven
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +8245
    zaterdag 13 januari 2018 om 21:33
    Bij Standard hebben ze er 5 op 1 seizoen!
    Vind ik leuk
    Wolf1986 +1213
    zaterdag 13 januari 2018 om 22:15
    Geld dat dan ook als de resultaten minder zijn? Dat is een verhaal met twee zijden.
    Vind ik leuk
    THOR4ever +838
    zaterdag 13 januari 2018 om 18:21
    Wat dan te denken van de tranaferperiodes voor spelers? Dat ze eerst daar maar eens werk van maken.
    Vind ik leuk
    Brubru +2640
    zaterdag 13 januari 2018 om 18:26
    Competitievervalsing is overdreven maar ik snap zijn punt. Dat ze eerst maar werk maken van een verbod op wintertransfers. Zou al een stap in de goede richting zijn.
    De show rond Hein doet het voetbalwereldje dat al op de rand zit van corruptie natuurlijk geen goed.
    Vind ik leuk
    Toca +27684
    zaterdag 13 januari 2018 om 18:27
    Je kan toch nooit verwachten dat ze dat ooit gaan invoeren mr Sys.
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 januari 2018 om 19:00
    Systeem zoals in Spanje... bij trainersontslag mag daar enkel een vrije trainer aangesteld worden en een trainer mag geen twee clubs trainen in 1 seizoen...
    Vind ik leuk
    Bengi +187
    zaterdag 13 januari 2018 om 19:04
    Sys, we leven niet meer in 14-18 he. Het draait om geld nu. Net zoals jij geld krijgt om deze onzin in de boekskes te laten zetten.
    Vind ik leuk
    ketje55 +2099
    zaterdag 13 januari 2018 om 19:09
    Competitievervalsing is vooral strafschoppen krijgen voor elke schwalbe. Een trainer halen die 2 weken voordien ontslagen is, is dat niet.
    Vind ik leuk
    lachje +13
    zaterdag 13 januari 2018 om 19:24
    maar goed dat ik geen abo meer heb op dat boekske
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +11599
    zaterdag 13 januari 2018 om 19:39
    Spelers verhuren en weigeren te laten meedoen tegen hun is dan ook competitievervalsing. Elke speler die de ene Belgische club voor de andere verlaat ook. Die opmerking slaat dus nergens op. Dan moeten ze de voorwaarden in het contract wat aanscherpen he.
    Vind ik leuk
    Diego A M +2508
    zaterdag 13 januari 2018 om 20:37
    Als je zo praat, is er elk seizoen competitievervalsing.
    Vind ik leuk
    firedwarf +2494
    zaterdag 13 januari 2018 om 22:37
    Sys is ne achterlijke dwaas , was daar nu competitievervalsing aan? Als meneer Sys bij de concurrent dus MEER kan verdienen aan betere arbeidsvoorwaarden gaat hij miscontent bij zijn werkgever blijven zeker??? Achterlijken dwaas ten top...
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 januari 2018 om 22:43
    Ik geef hem geen ongelijk daarin. Stel gerust maar beperkende regels in die zo'n situaties verwijden. Op internationaal vlak ook natuurlijk.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    "Anderlecht en Racing Genk doen aan competitievervalsing"