Gents stadsbestuur toont tanden: Bouw Ghelamco Arena volledig reglementair

    Gents stadsbestuur toont tanden: "Bouw Ghelamco Arena volledig reglementair"

    Gepubliceerd: zaterdag 13 januari 2018 om 14:17za 13-01-2018 om 14:17

    Opschudding in Gent: een publicatie van auteur Ignace Vandewalle beschuldigt het stadsbestuur en de club ervan de Ghelamco Arena niet reglementair gebouwd te hebben. Daniël Termont, Gents burgemeester, gaat nu in de tegenaanval.

    "Hoewel niet vallende onder de toenmalige wet overheidsopdrachten van 24 december 1993 schreef SOB Gent (het stadsontwikkelingsbedrijf, nvdr.) toch zulke opdracht - bij onderhandelingen met (Europese) bekendmaking (besluit van 29 maart 2006, bekendmaking in o.m. Bulletin der Aanbestedingen van 13 april 2006) - uit", aldus de burgervader. Volgens hem is de wettelijk verplichte aanbesteding er dus wel degelijk gekomen, wat Vandewalle betwist.

    "Het Gentse stadsbestuur betreurt de berichtgeving", gaat de mededeling van Termont verder. "De realisatie van het stadion is immers helemaal volgens de regels verlopen én daar is reeds eerder in alle transparantie over gecommuniceerd. De volledige gemeenteraad, óók de oppositie dus, werd van bij aanvang bij het dossier betrokken en geïnformeerd, in publieke zittingen. Iedereen is bovendien trots op het stadion en het succes van de Gantoise. Dat succes zou trouwens nooit mogelijk geweest zijn zónder dat stadion, dat een topclub waardig is."

    Plaats een reactie

    Zetterberg +10544
    zaterdag 13 januari 2018 om 14:34
    Na de fornuisaffaire kunnen we nu hier weer een paar weken over doorbomen....niemand die de zaak ten gronde kent maar iedereen een mening!
    Vind ik leuk
    freeman +11944
    zaterdag 13 januari 2018 om 14:35
    Moeilijk voor ons om daarover een mening te vormen !
    Dergelijke " Politieke Woelwaters " zijn geenszins ons domein !
    Vind ik leuk
    Daydreamer +5084
    zaterdag 13 januari 2018 om 14:43
    Wanneer Ghelamco reeds een kortgeding heeft verloren om de publicatie van dit boek te vermijden weet je toch dat het boek een grond van waarheid moet bevatten, daar moeten we toch niet flauw over doen!
    Probeer jij morgen maar eens een boek uit te brengen met beschuldigingen aan het adres van een hele grote firma...
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +15927
    zaterdag 13 januari 2018 om 14:45
    Nagels met koppen!
    Vind ik leuk
    Reagens +2308
    zaterdag 13 januari 2018 om 16:59
    Het kan ook zijn dat rechter van oordeel is dat de vrijheid van meningsuiting belangrijker acht dan het feit dat die vrijheid gebruikt wordt om leugens en insinuaties te verspreiden.
    Vind ik leuk
    Vlaming +1536
    zaterdag 13 januari 2018 om 14:48
    termont is weer aan het liegen
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +15927
    zaterdag 13 januari 2018 om 14:52
    What happens under the table, stays under the table.
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +15589
    zaterdag 13 januari 2018 om 15:08
    De man moet ook boeken verkopen. Eerlijk gezegd zal het mij een worst wezen of alle politieke/wettelijke regeltjes gevolgd zijn. Er gebeuren veel ergere zaken in ons landje en het is nu niet dat er mensen zijn onteigend of hun broodwinning is afgepakt. Integendeel..

    Bij alle grote projecten zit er minstens een hand onder de tafel of komt er vriendjespolitiek aan te pas. Zo zit de wereld nu eenmaal in mekaar. Beter druk maken over fundamentelere dingen dan een stadion dat al gebouwd is.
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 januari 2018 om 15:11
    Ook zever tov de clubs die wél nog één "proberen" te zetten hé.
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +15589
    zaterdag 13 januari 2018 om 15:13
    Daar hebben wij niks mee te maken, lijkt me. Misschien houden die zich wel geheel aan de regeltjes en zie waar het hen brengt. Ze zouden beter die discussie voeren.
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 januari 2018 om 15:27
    Zit waarheid in. Ik zou ook beter eens stoppen met werken, wat brengt dat de dag van vandaag nog op? Genoeg potentiële klanten aan het station die elke dag een zakje willen scoren.
    Vind ik leuk
    Verne +437
    zaterdag 13 januari 2018 om 15:46
    De verkiezingen zij op komst, alle middelen zijn goed om de tegenstrevers te bekladden. Wij zouden fier mogen zijn in Vlaanderen en in Gent dat er zulk prachtig stadion verwezenlijkt is.
    Vind ik leuk
    valere +372
    zaterdag 13 januari 2018 om 15:49
    Jaja,kan allemaal wel zijn,maar meanwhile zitten die politiekertjes toch maar mooi te boefen en te zuipen,op kosten van de Gentenaars...
    Vind ik leuk
    reality +333
    zaterdag 13 januari 2018 om 16:07
    Precies of ze niet gratis vreten en zuipen op Brugge of Anderlecht, opvallend wel dat die zever altijd uit West-Vlaanderen komt het grootste zwart geld circuit van Belgie.
    Vind ik leuk
    Boerken +7044
    zaterdag 13 januari 2018 om 21:15
    Hier in belgie kan je beter zorgen dat je stadion er komt hoe is niet belangrijk , als het er maar komt . En ik geef ze 100% gelijk. Anders zullen er altijd pezewevers tussen zitten die de boel verpesten.
    Vind ik leuk
    vampire81 +1193
    zondag 14 januari 2018 om 12:53
    ik ben meer dan 100% zeker dat er daar regels overtreden zijn en onacceptabele zaken zijn gebeurd maar als alles zou verlopen zoals het moet zou er zeker niks van terecht komen, zou er nooit een stadion komen, het wordt iemand die iets wil doen al moeilijk genoeg gemaakt, bepaalde overtredingen en zaken zouden nog moeten kunnen maar het moet wel binnen de perken blijven en ook moet de het nadeel of schade ervan beperkt blijven
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws