Heeft Anderlecht weer nieuw goudhaantje? ''Doet denken aan Yaya Touré''

    Heeft Anderlecht weer nieuw goudhaantje? ''Doet denken aan Yaya Touré''

    zaterdag 13 januari 2018 om 10:24

    Hein Vanhaezebrouck geeft de Anderlecht-talenten uit de eigen jeugdopleiding steeds meer de kans. Albert Sambi Lokonga is mogelijk de volgende ruwe diamant die doorbreekt in het Astridpark.

    Francis Amuzu is de meest recente ontdekking van Vanhaezbrouck. Amuzu kreeg zowel tegen AS Eupen (1-0) als AA Gent (1-0) een basisplaats en maakte versus Eupen de enige treffer. Naast zijn goal maakte hij ook indruk met zijn spel. De pas 18-jarige Lokonga mocht eveneens debuteren tegen Eupen. Ook de defensieve middenvelder viel in de smaak. Emilio Ferrera, coach van de U21, is niet verrast.

    "Hij doet me denken aan Yaya Touré: hij verliest nooit de bal, laat alles makkelijk lijken en kan op de zes spelen en ook op de tien. Het is uitzonderlijk om die kwaliteiten te combineren'', spreekt Ferrera lovende taal in La Dernière Heure. Ferrera ziet nog wel een verbeterpunt. ''Hij moet wel nog werken aan zijn verdedigend kopspel", klinkt het.

    Plaats een reactie

    Toca +30424
    zaterdag 13 januari 2018 om 10:37
    Ik vind dat de rest van dit seizoen het ideale moment is om die mannen te laten spelen. Veel lijkt er mij niet meer te verliezen en laten we eerlijk zijn slechter kunnen ze niet doen dat wat we al gezien hebben.
    Vind ik leuk
    CM99 +69
    zaterdag 13 januari 2018 om 16:17
    Klopt! Zo pijnlijk naast de bal sjotten als Téo.. onmogelijk na te bootsen.
    Vind ik leuk
    vanhimst +910
    zaterdag 13 januari 2018 om 18:31
    heb reeds hetzelfde gezegd dit seizoen is naar de vaantjes begin met de jeugd nu een kans te geven en wie weet spelen ze volgens seizoen de pannen van het dak zou heerlijk zijn
    Vind ik leuk
    Toca +30424
    zaterdag 13 januari 2018 om 18:46
    Voila dan denken we hetzelfde;-)
    Vind ik leuk
    SD +7952
    zaterdag 13 januari 2018 om 10:49
    Als RSCA nog in de titel gelofft, vrees ik dat die jongeren nog eventjes zullen moeten wachten
    Vind ik leuk
    Vaneigens +846
    zaterdag 13 januari 2018 om 11:26
    Elk seizoen minstens 3 spelers uit eigen jeugd het veld op! Op langer termijn plukt men daar de vruchten van. Dit nieuws kan ik enkel maar aanmoedigen. Maar om te spreken van Yaya Touré,... Als dat echt het geval was, speelde het mannetje nu al niet meer in Brussel.
    Vind ik leuk
    Mario_ +1640
    zaterdag 13 januari 2018 om 11:58
    Ik vond Sambi sowieso al een nog betere indruk laten dan Amuzu. Straalt rust uit. Laatste man bij corners... en dag bij je eerste match op het hoogste niveau. Spijtig voor hem dat Anderlecht voldoende spelers heeft op die positie.
    Maar die mannen maar komen. Kan alleen maar win-win zijn ipv van ze te moeten laten gaan als een koopje.
    Vind ik leuk
    Brubru +3765
    zaterdag 13 januari 2018 om 12:19
    Zoals altijd zadelt de media die gasten meteen op met een hoog verwachtingspatroon. Laat die jongens eens rustig groeien in plaats van daar altijd goudhaantjes, ruwe diamanten en weet ik veel van te maken. Veel jonge spelers gaan kapot aan zulke uitspraken.
    Vind ik leuk
    zaterdag 13 januari 2018 om 15:09
    Goed idéé. Smijt al die toptalenten er maar eens op, titel gaat rap beslist zijn.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Heeft Anderlecht weer nieuw goudhaantje? ''Doet denken aan Yaya Touré''