UPDATE: 'Stanciu verlaat Brussel, RSCA ontvangt nog miljoenen voor Roemeen'

UPDATE: 'Stanciu verlaat Brussel, RSCA ontvangt nog miljoenen voor Roemeen'

zaterdag 13 januari 2018 om 22:33

Nicolae Stanciu zal niet lang meer een speler van RSC Anderlecht zijn. De Roemeen is op weg naar het Tsjechische Sparta Praag, dat zijn bod op de aanvallende middenvelder opnieuw heeft verhoogd.

Eerder klonk het dat Anderlecht zo'n bod van vijf miljoen euro kreeg voor Stanciu. Niet naar de zin van paars-wit, dat eerder mikte op een prijs van rond de zeven miljoen euro. Sparta Praag zou dat bod met enkele bonussen en garanties opnieuw hebben verhoogd. Volgens Het Nieuwsblad is de deal rond de overgang van Stanciu daardoor nu helemaal rond.

De Brusselaars recupereren daardoor een groot deel van de som die het in Stanciu investeerde. De overgang zou dit weekend nog definitief afgerond moeten worden. Na zijn transfer kan Anderlecht de transfermarkt opgaan met wat meer kapitaal in de geldbuidel.

Lees ook: "Ik hoop echt dat hij laat inzien dat Anderlecht een fout maakte"

Update 22:33 uur: De Roemeense journalist Emmanuel Rosu is er zeker van, Stanciu trekt naar Sparta Praag. De Brusselaars zouden een som van vijf miljoen euro ontvangen voor de middenvelder. Bij de deal zijn er ook geen bonussen gemoeid, dat bevestigde zijn makelaar. De transfer zou zondag nog afgerond worden.

Poll

Kreeg Stanciu te weinig kansen bij Anderlecht?

(872 stemmen)

Plaats een reactie

zaterdag 13 januari 2018 om 08:00
Spijtig dat hij niet veel kansen kreeg
De weinige matchen die hij opdraafde toonde hij soms eens mooie dingen
Het ga je goed
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 08:02
Ik vind dat ze hem wat in meer in de strijd hadden moeten gooien!
Wat vinden jullie? ;)
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 08:32
Een gewaagd idee, jij hebt wel lef om dit hier zo te verkondigen! zou ik niet durven!
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 08:47
Dat Toca daar niet niet aan gedacht heeft :)
Vind ik leuk
Toca +13072
zaterdag 13 januari 2018 om 10:03
Haha... wou juist schrijven dat ze hem beter zouden houden en wat kansen geven.
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 08:34
Heeft nooit een echte kans gekregen, doodzonde! ;-)

In tegenstelling tot velen hier ben ik niet vergeten dat hij wel degelijk meer dan 5 wedstrijden na elkaar is gestart en daarin amper een duel won, laat staan zich in de kijker heeft gespeeld. Ja, hij kan iets...maar hij kan de druk misschien niet aan of de integratie was te moeilijk. Voor mij wel degelijk een floptransfer. Als ze werkelijk 7 miljoen krijgen, dan heeft Anderlecht gewoon het geld terug en valt de schade mee. Het feit dat er weinig interesse is, zegt voor mij genoeg.
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 09:34
Wat ik dacht, die jongen is niet gemaakt voor de fysieke competitie hier. Hij kan wel iets maar als er constant iemand op je hangt is het mentaal moeilijk om in je spel te komen. En dat is ook een onderdeel van het spel; mentaal.
Vind ik leuk
BigShaq +125
zaterdag 13 januari 2018 om 09:50
Fysiek kunt ge kweken he! Praet was in het begin ook een mannetje dat ge omver kon blazen, op het eind was hij bijna niet meer van de bal te zetten en won hij bijna elk duel
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 09:55
Maar mentaal bijkweken is moeilijker he
Vind ik leuk
BigShaq +125
zaterdag 13 januari 2018 om 10:02
Dat is zeker waar maar ook niet onmogelijk he, een beetje vertrouwen krijgen en weten dat je na een slechte match niet direct op de bank vliegt kan wonderen doen voor zo'n speler.
Vind ik leuk
Mario_ +864
zaterdag 13 januari 2018 om 12:05
Hij vloog zelfs na een goede invalbeurt terug naar de bank. 20min met schot op afstand, 3 panklare ballen voor de goal... volgende match...90min bank
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 11:15
5 keer op de 10? Vergeet het!
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 11:32
Heeft in zijn eerste periode echt veel kansen gekregen...wint nooit een duel, zwakke corners, slechte vrije trap, schoten op doel richting cornervlag...ik heb genoeg gezien...
Vind ik leuk
dakcota +1857
zaterdag 13 januari 2018 om 12:35
mee eens. tijd vooor morioka
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 23:40
Musonda!
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 17:49
Heeft nochtans het meeste talent van de kern. Ik heb hem dingen zien doen die ik andere spelers niet zie doen. Er is trouwens ook iets als een inpassingsperiode. Met het hand op het hart, hij heeft niet voldoende kansen gekregen punt aan de lijn. En wie zegt van wel is niet eerlijk of weet niet wat hij zegt. Amper op de 10 mogen spelen. Hij is niets voor niets van goudwaarde bij zijn nationale ploeg.
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 13:32
ben van dezelfde mening is begonnen met Weiler die hem geen kansen gaf en Hein heeft het ook gedaan alhoewel die nog altijd kansen geeft aan Hanni en Teo en zeker Teo is een ware ramp , Hanni heeft soms nog zijn goede momenten
Vind ik leuk
Carola +59
zaterdag 13 januari 2018 om 08:49
Kansen gehad weinig laten zien zou beter gepast hebben bij het Anderlecht van de jaren zestig zeventig
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 11:16
Dit slaat nergens op.
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 11:53
De jaren 70? Je bedoelt toch de periode dat RSCA 3 jaar op rij de finale van de UEFA-cup haalde en die 2 keer won overigens? Alsook 2 keer de Europese supercup?
Ja, je hebt groot gelijk, was zeker de periode van weinig laten zien :)
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 12:19
Denk niet dat hij dat bedoelde. Denk dat hij bedoelde dat Stanciu een spelverdeler oude stijl is. Veel tijd nodig hebben aan de bal ( kregen ze vroeger meer, werd minder druk gezet) en rustig het spelletje vanuit een salonzetel verdelen, strooiend met pasjes.
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 12:22
Oké, dat kan ik volgen! Wel moeilijk af te leiden uit zijn reactie hè :)
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 11:18
Anderlecht moet zich diep schamen! Zo'n speler gehaald met zeer goede kwaliteiten, Roemeens international die belangrijk was voor de ploeg en dan amper kansen geven en afschrijven. Heeft veel in zich. Dan hebbe, we eindelijk iemand die tot een echte vedette kan uitgroeien en dan doen ze hem met serieus verlies weg. Echt schandalig en visie nul!
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 22:47
Kan gebeuren met transfers. Verliezende miljoenen recuperen op een andere manier.
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 23:11
5 miljoen met bonussen maar zonder doorverkooppercentage... dat laatste vind ik toch wel minder...
Vind ik leuk
deket +93
zaterdag 13 januari 2018 om 23:12
weer een grote fout in het huidig beleid,juist zoals met Svilar.
indien zulke talenten,of ze nu aangekocht zijn of van hun eigen jeugd,geen kans krijgen?,,,,,,tja
en verder komt er maar niets binnen,volgende week herbegint de kompetitie al.
liefst meerwaarde en geen afdankertjes
Vind ik leuk
zondag 14 januari 2018 om 02:10
5 miljoen verkocht zonder bonussen. Een schande voor het beleid van Anderlecht. Dit was iemand waarvoor mensen nog naar het stadion kwamen en die sturen ze weg bij wijze van spreken voor een appel en een ei. Arm Anderlecht. Maar Hey, we hebben Hanni nog, daarvoor gaat iedereen naar het stadion en dan vergeet ik Appiah nog en Bruno.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

UPDATE: 'Stanciu verlaat Brussel, RSCA ontvangt nog miljoenen voor Roemeen'