Tijdperk van jongeren breekt aan, Vanhaezebrouck denkt aan revolutie bij RSCA

    Tijdperk van jongeren breekt aan, Vanhaezebrouck denkt aan revolutie bij RSCA

    vrijdag 12 januari 2018 om 19:21

    Hein Vanhaezebrouck zag op de winterstage in Spanje heel wat vragen beantwoord worden. Ook over de jongeren van paars-wit, die een goede indruk nalieten. Zij lijken ook stilaan te mogen hopen op meer kansen.

    Vanhaezebrouck gaf voor de winterstop al kansen aan onder meer Francis Amuzu en Lokonga. Drie andere jongeren konden Vanhaezebrouck ook nog bekoren. "De jongens die nog niet met ons gespeeld hadden, zoals Corryn, Dauda en Saelemaekers, hebben goed gespeeld tegen Heerenveen en zijn klaar om bij de groep aan te sluiten", klinkt het bij RTBF.

    Sterker nog, ze mogen stilaan beginnen hopen op meer speelkansen. "Sommige van die jongeren beginnen zelfs de anciens voorbij te steken. En ik zal hen niet tegenhouden. Als er zijn die klimmen in de hiërarchie, dan zullen ze hun plaats krijgen."

    "Dat is dan jammer voor de anderen, die misschien niet op hun niveau spelen. Ik zal doen wat nodig is om de best mogelijke ploeg op het veld te hebben. De jongeren zullen hun kansen krijgen, dat is zeker", besluit hij.

    Plaats een reactie

    Freddyploiks +8244
    vrijdag 12 januari 2018 om 19:24
    Respect voor Hein, eindelijk een echte toekomst voor onze youngsters! Dit kunnen we alleen maar toejuichen.
    Vind ik leuk
    Rimka96 +600
    vrijdag 12 januari 2018 om 20:14
    Vind ik ook Freddy, mooi op kansen te creëren voor de jonge spelers! Maar bij deze verklaart Hein dat dit seizoen niet zal lukken met huidige A-kern, onstabiele situatie door overname, beperkte transfermogelijkheden en slechte prestatie’s op veld met toch op papier een waardevolle ploeg, misschien beseft hij dat hij geen positieve invloed kan inbrengen in de ploeg en daardoor “véél” jonge spelers selecteert die voor de veldbezetting willen vechten. Zo is er meer concurrentie, en spelers zoals Hanni, Teo,.. die gaan (hopelijk) wakker schieten. Het komt erbij neer dat hij deze techniek gebruikt voor de huidige A-kern. En toch kansen creëren voor iedereen... Prachtig! COYM
    Vind ik leuk
    Manambre +125
    vrijdag 12 januari 2018 om 22:41
    Mooi van Hein eindelijk iemand die zo denkt
    Vind ik leuk
    ROBSON +1406
    zondag 14 januari 2018 om 14:24
    Omdat hij niet anders kan.Voor goede transfers is er geen geld of ze wilen niet komen.
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +8244
    zondag 14 januari 2018 om 19:03
    Hihihi, wilen ze niet jong...zeg het maar eens goed hoor!
    Vind ik leuk
    t757498 +516
    vrijdag 12 januari 2018 om 19:25
    Kan ik alleen maar aanmoedigen.Doen Hein
    Vind ik leuk
    Patfey +4112
    vrijdag 12 januari 2018 om 19:30
    Zou het kunnen, terug eens een traineer die jongeren hun kans durft geven? Maar dan niet na een mindere match afschrijven aub.
    Vind ik leuk
    Toca +27617
    vrijdag 12 januari 2018 om 19:58
    Laat ons hopen. En ook belangrijk, dat ook wij, de fans respect en geduld hebben voor die jonge gasten.
    Vind ik leuk
    Patfey +4112
    vrijdag 12 januari 2018 om 20:49
    Dat ook, ik vind nog altijd dat niet alleen de pers, maar ook de fans, verleden jaar wel heel streng voor Roef geweest zijn.
    Vind ik leuk
    Toca +27617
    vrijdag 12 januari 2018 om 20:55
    100 % juist. Roef is voor een groot stuk verprutst door de fans verleden jaar.
    Vind ik leuk
    Dirk H +2030
    vrijdag 12 januari 2018 om 20:27
    Als Hein in iemand gelooft, laat hij hem staan, ook na een mindere match ... zie Teo
    Vind ik leuk
    Patfey +4112
    vrijdag 12 januari 2018 om 20:51
    Des te beter, hopelijk gelooft hij dan ook echt in die jongeren. Het kan natuurlijk helpen dat die niet “besmet” zijn door Weiler en makkelijker zijn (aanvallender hoop ik toch) voetbal zullen oppikken.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 21:59
    Het is weer zo ver. Het grote Anderlecht moet weer gedragen worden door gaminkes. Ze noemen niet allemaal Lukaku of Tielemans..
    Vind ik leuk
    Patfey +4112
    vrijdag 12 januari 2018 om 23:44
    Een van de beste Anderelchtploegen uit de geschiedenis, die van het begin van de jaren 60, is opgebouwd geweest beginnend met gamins. Lang geleden, maar het kan dus. Je moet ze wel vertrouwen geven, en zoals de zaken er nu voorstaan, ze kunnen houden.
    Vind ik leuk
    BigShaq +253
    zaterdag 13 januari 2018 om 20:58
    Of zoals bij Man u met the class of 92 waren ook bijna allemaal jonge gasten die in de basis gedropt werden en met succes.
    Ik zie het eerder als een jaloerse reactie omdat zij geen lukaku’s en tielemansen hebben rondlopen .
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 22:31
    eindelijk hebben ze het in anderlecht begrepen dat jeugd meer kansen moet krijgen. hopelijk volgen anderz ploegen
    ook nu. talent genoeg in belgie. beter jeudspeler kans geven dan overschatte roemenen of afrikanen te kopen.
    Vind ik leuk
    firedwarf +2494
    zaterdag 13 januari 2018 om 00:34
    heeft niks te maken met dat anderlecht het begrepen heeft... komt gewoon doordat het bij anderlecht momenteel armoe troef is...
    Vind ik leuk
    Manambre +125