Janssens laat zich uit over mogelijk ontslag bij Genk na stevige kritiek van fans

Janssens laat zich uit over mogelijk ontslag bij Genk na stevige kritiek van fans

vrijdag 12 januari 2018 om 18:08

Patrick Janssens is geen onbesproken figuur bij KRC Genk. Na het ontslag van Albert Stuivenberg en de slechte resultaten vroegen ook heel wat supporters om het ontslag van Janssens. Zover kwam het niet. Dat lijkt ook helemaal niet aan de orde te zijn.

"De voorbije twintig jaar heb ik altijd op posities gezeten waarvan je weet dat het elk moment gedaan kan zijn. Dus dat is niet iets wat mij bezighoudt. Je moet blijven doen waarin je gelooft, op het moment dat je beslissingen neemt enkel en alleen om je vel te redden moet je stoppen", houdt Janssens de boot af bij Het Laatste Nieuws.

Het ontslag van Albert Stuivenberg kwam toch aan als een grote klap bij Janssens. Hij was één van de mannen die de Nederlander mee had aangesteld. " De aanstelling van Albert was niet evident en ik heb samen met Dimitri De Condé mijn nek uitgestoken door hem aan te bevelen en dat ook vurig te verdedigen. Als het dan niet loopt zoals gehoopt, dan is dat jammer. Maar we blijven wel een club waar de beslissingen collectief genomen worden", aldus Janssens.

Plaats een reactie

Toca +13186
vrijdag 12 januari 2018 om 18:14
Met het verschil dat de gewone man hem toen effectief kon wegstemmen;-)
Vind ik leuk
Drekovic +5065
vrijdag 12 januari 2018 om 21:22
En begint hem dan ni te wenen ?
Vind ik leuk
Toca +13186
vrijdag 12 januari 2018 om 21:29
Amai das just, da was ik al vergeten:-)
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 18:55
Laat hem maar bij genk of hij staat weer te bleiten gelijk ne kleine.
Vind ik leuk
VeeDeeVee +6117
vrijdag 12 januari 2018 om 18:59
Janssens hoort gewoon niet thuis in het voetbal. Ik vind het maar een dikke nek. Genk heeft nog niet veel geluk gehad met hun bestuur de laatste jaren.
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 19:21
Op wat basseer je dat eigenlijk? Hij houdt zich niet bezig met de transfers (tenzij Dimi niet kan, en dat is dan enkel afronden). Heeft hij een fout gemaakt met Stuivenberg? Misschien. Al vond ik Albert zijn filosofie van het voetbal niet slecht, maar het moet uitgevoerd worden door de spelers. En een dikke nek? Janssens heeft op het moment dat het slecht ging, zeer slecht, toen degraen en Jacobs buiten gesmeten werden, OOK zijn nek uitgestoken en de hand gereikt naar de supporters. Of herinner je je die memorable avond niet meer dat we KRC ten grave droegen (terrecht) op de supporters vergadering in het Fenix stadion? Waar letterlijk iedereen het in zijn gezicht mocht komen zeggen terwijl hij er uiteindelijk net was.
Wat willen we uiteindelijk als supporter? Als het slecht gaat met aankopen van het buitenland, dan roepen we dat er meer jeugd moet spelen. Als de jeugd dan speelt, dan roepen we dat we meer ervaring nodig hebben. Ik begrijp dat wel, want uiteindelijk willen we allemaal dat Genk gewoon eerste staat. Dat gezegd zijnde heeft het bestuur een duidelijke keuze gemaakt en een die precies financieel wel rendeert. Nu moeten eindelijk ook een keer de punten volgen. Maar dat heeft weinig met de Heer Janssens te maken in mijn ogen.
Vind ik leuk
Tyona +14
vrijdag 12 januari 2018 om 19:34
Hè Patrick, bij jij het zelf?
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 19:40
Hahahaha, Had ik die pre maar! Geboren en getogen Limburger, niks met Antwerpen te maken! KRC for life! Maar in mijn ogen heeft hij nog niet veel fout gedaan voor Genk.
Het gene dat mij gewoon irriteert (en nu komt het er even uit) is dat wij als supporters hunkeren naar het sturm und drang voetbal dat er vroeger gebracht werd, maar het feit is dat we sinds we de eerste keer kampioen werden een hele evolutie hebben doorgemaakt als club. We zijn van een mijnwerkers club naar een opleidingsclub gegaan. Voetballers werken nu eenmaal niet meer in de fabriek blijkbaar (jammer genoeg, anders hadden ze al een shot of 2 onder hun klote gehad). Maar dat kan je de club en de leiding moeilijk kwalijk nemen. Ik ben persoonlijk blij dat de club het goed doet. Wij moeten ons geen zorgen maken over iets, buiten het voetbal. Maar laat dat wel even het belangrijkste zijn.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 12 januari 2018 om 19:55]
Vind ik leuk
Tyona +14
vrijdag 12 januari 2018 om 19:28
Misschien moet hij maar naar WB, daar zitten de meeste bleiters.
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 20:03
Ik dacht dat we daar wel een grondige reden voor hadden of niet soms?
Vind ik leuk
GT8 +232
zaterdag 13 januari 2018 om 18:46
Ne
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Janssens laat zich uit over mogelijk ontslag bij Genk na stevige kritiek van fans