Belofte maakt indruk op Vanhaezebrouck: Die jongen klopt op de deur

Belofte maakt indruk op Vanhaezebrouck: "Die jongen klopt op de deur"

vrijdag 12 januari 2018 om 13:15

Anderlecht speelde donderdag nog een oefenwedstrijd tegen Heerenveen, een goed moment voor Hein Vanhaezebrouck om een paar jongeren uit te testen. Vooral invaller Alexis Saelemaekers was een revelatie.

In Het Nieuwsblad noemt Vanhaezebrouck de rechtermiddenvelder als grote verrassing. Hij kwam op het veld in minuut 68 als vervanger voor Adrien Trebel. "Die jongen heeft mij meteen laten zien dat hij aan de deur klopt", zo luidde zijn oordeel na de wedstrijd. 

Saelemaekers is overigens niet de enige youngster die minuten kreeg in die wedstrijd. Ook Corryn, Kayembe, Dante, Dauda en uiteraard Amuzu kregen nog een invalbeurt, allemaal in minuut 68. Toen mocht ook de Nederlander Boy de Jong nog komen opdraven als vervanger voor Frank Boeckx. 

Plaats een reactie

Carola +59
vrijdag 12 januari 2018 om 13:36
Het valt te zien hoelang dat ze aan de deur moeten kloppen
Vind ik leuk
MoCa +3
vrijdag 12 januari 2018 om 13:37
Hein, er is ook een goeie spits bij de RSCA jonkies ! Hij heet Nelson Azevedo, hij scoorde een mooi doelpunt tegen de beloften van Heerenveen. Waarom die gast niet een kans geven ??? Er zit veel talent bij de beloften van RSCA, maar geef ze ook een kans vóór ze vertrekken naar ee nandere club.
Vind ik leuk
AzEz86 +3225
vrijdag 12 januari 2018 om 13:40
Ik geloof dat hij een vleugelspits is, maar idd sowiso eens een kans geven (die komt in alle wedstrijdverslagen terug)
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 17:42
Volgens mij is er nog een Jorn Van camp...
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 18:15
Van Camp deed het goed bij de jeugd maar is echt wel nog niet klaar voor het echte werk. Hij werkt hard en sprokkelt momenteel wat minuten als invaller bij de laatste in Nederland. Nog niet weten te scoren in de eredivisie.
Vind ik leuk
VeeDeeVee +6048
vrijdag 12 januari 2018 om 13:48
Onze Belgische clubs gaan het vaak te ver en te duur zoeken, terwijl er bij de eigen jeugd vaak wel een toekomstige topspeler rondloopt. Geef die jongens een kans, ze zullen zich wel inzetten.
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 16:19
Inderdaad. Dedoncker kreeg in anderlecht ook pas zijn kans nadat Club interesse had getoond om hem te halen als mogelijke opvolger voor Simons...
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 17:10
zou heel tof zijn dat Hein die jongens een kans wil geven en zeker moet dan geen geld uitgegeven worden en nu het seizoen toch naar de knoppen is el een zeer goede voorbereiding voor volgens seizoen dan weten die gasten wat ze moeten en aan motovatie zullen ze geen gebrek hebben
Vind ik leuk
CM99 +70
vrijdag 12 januari 2018 om 14:35
Dan moet ge opendoen Hein!
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 15:33
Hij moest kloppen want de bel ...
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 16:59
Trouwens nu het toch over jeugdspelers gaat. Ik heb als Clubsupporter vaak de indruk dat Anderlecht grotere talenten heeft bij de jeugd dan Club. Terwijl in jeugdreeksen Club niet echt moet onderdoen voor de grote rivaal.
Komt dat door de benadering van het hele jeugdgebeuren?
Traint Club meer tactisch als team en anderlecht eerder individueel?
Of waar ligt het verschil in de uiteindelijke doorstromong van talent?
Club heeft heel veel jeugdspelers rondlopen in eerste klasse, maar vaak zijn dat waterdragers ipv flitsende spelers.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Belofte maakt indruk op Vanhaezebrouck: "Die jongen klopt op de deur"