Verhaeghe komt met stevige uithaal: Kunstmatig en onsportief

    Verhaeghe komt met stevige uithaal: "Kunstmatig en onsportief"

    Gepubliceerd: vrijdag 12 januari 2018 om 11:30vr 12-01-2018 om 11:30

    VTM heeft voorzitter Bart Verhaeghe van Club Brugge op de rooster gelegd. Verhaeghe maakt daar nogmaals komaf met het idee van Play-Offs. Hoe sneller die weg zijn, hoe beter.

    "Het is heel relatief met die kunstmatige competitie die we hebben. Je hebt al 21 wedstrijden gespeeld, maar het gros van de punten en de belangrijkte punten zijn nog uit de delen door de halvering. Dat is heel kunstmatig en articifieel, dat voelt niet sportief aan en spelers beseffen dat ook heel goed", weet hij te melden.

    "De spelers die ervaring hebben in de Jupiler Pro League beseffen dat heel goed: er is nog niets gewonnen. Alles is nog te verdienen". De champagne staat duidelijk nog niet koud in het Jan Breydelstadion.

    Poll

    Moeten de Play-Offs worden afgeschaft?

    (3199 stemmen)

    Plaats een reactie

    JanB +6179
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:38
    Dit gedrocht van een nà competitie moet zo snel als mogelijk worden beëindigd
    M.i. wordt hiervan niemand beter
    Bovendien kunnen de topclubs zich dan voluit focussen op de Europese wedstrijden
    Excuses zijn dan van geen tel meer
    Vind ik leuk
    Tornado79 +998
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:40
    Heeft natuurlijk gelijk, maar heeft Club Brugge niet mee ingestemd met die competitieformule.
    Los daarvan vind ik ook dat die halvering niet klopt. Het maakt alles wel spannender.
    Ik ben voorstander van een gelijkaardige formule als nu, maar zonder de halvering van de punten.
    Op die manier spelen de topploegen nog eens onderling tegen elkaar en kunnen ze nog heel wat punten van elkaar afpakken.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 12:13
    Nee reeds jaren is Club tegen.
    Vind ik leuk
    Toca +40480
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:49
    Vraag is wie het verschil in inkomsten van oa TV rechten gaat compenseren zonder Play offs? En waarom erover blijven doorgaan als er een half jaar geleden een nieuwe overeenkomst is getekend met die de TV.
    Vind ik leuk
    Carola +240
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:53
    U hebt toch mee voor gestemd of begin je al schriktte krijgen
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 12:14
    Nee tegen! Kieken
    Vind ik leuk
    vanhimst +1057
    vrijdag 12 januari 2018 om 12:01
    wel heel raar nu zijn ploegske eerst staat moeten de play-offs afgeschaft worden en liefst zo vlug mogelijk vraagt hij
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 12:09
    Zeg Polle, je moet je beter informeren hoor. We zijn al langer dan vandaag-zelfs enkele jaren al- vragende partij om deze PO'S af te schaffen en zeker dat halveringsgedrocht.
    Vind ik leuk
    Boerken +7076
    vrijdag 12 januari 2018 om 12:13
    Polle snapt da niet goed he, hij doet net of Verhaeghe dit sezioen dit wilt ,omdat we eerste staan! Typische reactie van verliezers
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 12:14
    Die van Anderlecht snappen alleen iets wat hun goed uitkomt. De CALIMEROS
    Vind ik leuk
    GBAU +1729
    vrijdag 12 januari 2018 om 12:30
    Iets minder veralgemenend commentaar geven zou u sieren.
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +12429
    vrijdag 12 januari 2018 om 16:45
    Het artikel hierboven is praat van de opper-Calimero, of wie is weer aan het janken? Altijd janken... ween ween ween
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 17:17
    Wie? Lees mss eerst eens dan zie je wie. Arm schaap Freddyploiks
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +12429
    vrijdag 12 januari 2018 om 17:38
    Ja, lees!
    Vind ik leuk
    Boerken +7076
    vrijdag 12 januari 2018 om 12:11
    Welke reactie is dat nu? Alsof hij dit sezioen bedoelt he!
    Vind ik leuk
    Reagens +2328
    vrijdag 12 januari 2018 om 12:28
    Voor mij ist goed. Geen PO's meer en dus logischerwijze geen halvering van de punten. Op 1 voorwaarde natuurlijk.
    Dat Verhaeghe het verschil in tv rechten zelf of middels zijn club bijlegt.
    De PO's zijn een succes te noemen. Meer spanning, meer tv rechten, meer toeschouwers en meer aandacht.
    En wat nog veel belangrijker is. Op het moment dat er in de meeste topcompetities bijna geen zak meer te beleven is (PSG, Manchester City, Barcelona, Bayern allemaal los kampioen) moet het bij ons nog echt beginnen.
    En dat 'onsportieve' en 'oneerlijke' zie ik ook niet. Het is op zich niet onlogisch dat de laatste wedstrijden met alleen de beste teams van dat seizoen belangrijker zijn voor het eindresultaat als de reguliere competitie met de Jannekes en Miekes van dat seizoen?
    Het is natuurlijk een kwestie van perceptie. Stelt u voor dat ze de PO's voor dubbele punten zouden laten tellen ipv te halveren voor de PO's dan ziet het er weer wat anders uit (want je mag toch extra beloond worden in de allesbeslissende topmatchen?).
    En wie zegt hier dat clubs zich beter kunnen focussen op Europa als we géén PO's zouden hebben dwaalt. Je kan je juist méér toeleggen op de groepsfase van de Europese competities omdat een verliesmatch in november nu eenmaal niet zo dramatisch hoeft te zijn. In al die jaren PO's is alleen Club Brugge er in geslaagd om tot net aan de PO's Europees mee te doen. Iets dat we (jammer genoeg) nog zelden zullen meemaken. Maar dat was dankzij de PO's en niet ondanks de PO's.
    Het spijt mij. Ik ben resoluut voor de PO's. Het enige dat stoort is een correcte formule vinden om PO2 interessanter te maken (en m.i. kan dat door het 'laagste' Europese ticket te reserveren voor de winnaar van PO2 of eventueel een soort jackpot/winstpremie). Maar laat ons wel wezen. Veel ploegen die in PO2 meedoen, hebben zelfs geen interesse om er iets van te maken omdat ze simpelweg in de meeste gevallen niet eens de ambitie hebben om Europees te spelen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 12:43
    Ik ben het met je eens, al moet ik je wel verbeteren. RSCA speelde vorig seizoen tot midden in de PO's in de Europa League, zonder dat het hun resultaten in de competitie beinvloedde.
    Vind ik leuk
    Brubru +3809
    vrijdag 12 januari 2018 om 13:20
    Ben jij het Mr. Dewitte ? Zoveel nonsens in een bericht ? Hoeveel topmatchen zijn er al geweest in de PO's ? Ze zijn op een hand te tellen. Het enige positieve is de spanning en die is dan nog artificieel door de punten te halveren.
    Voor een goed begrip, voor mij moeten ze niet afgeschaft worden maar dat ons voetbal er beter van wordt is een grote luchtbel.
    Vind ik leuk
    ketje55 +2075
    vrijdag 12 januari 2018 om 12:42
    Na jaren geen titel te hebben gewonnen waren de strontboeren de eersten die voor PO’s kozen. Nu ze een mooie voorsprong hebben is het niet meer eerlijk! Tja!
    Vind ik leuk
    Brubru +3809
    vrijdag 12 januari 2018 om 13:26
    Club is altijd tegen deze competitieformule geweest en ze zijn niet de enigen en nee ik ben geen Clubsupporter.
    Je woordenschat is anders ook maar triestig voor een supporter van een club die klassevol heet te zijn.
    Vind ik leuk
    dakcota +4468
    vrijdag 12 januari 2018 om 12:43
    typisch kabouter verhaeghe.. de centjes die deze formule meebrengen wil hi natuurlijkwel,maar als ze eens voorstaan (2 jaar geleden precies hetzelfde verhaaltje) dan is het een slechte formule, arrogrante hypocriet
    Vind ik leuk
    Johnmor +495
    vrijdag 12 januari 2018 om 12:43
    In de play-offs zouden die halvering van punten moeten afgeschaft worden. Meer zelfs, eenmaal in PO's mogen ze terug van 0 beginnen. Dan spelen ze in de competitie gewoon voor de eerste 6 plaatsen zoals nu en dan krijgen we pas spanning! Nu weet de nummer zes dat het alleen theoretisch kampioen kan spelen...
    Vind ik leuk
    Patfey +5605
    vrijdag 12 januari 2018 om 12:45
    Ik ben ook geen voorstander van die halvering, maar wat vandaag vergeten wordt, is dat deze een compromis was (tiens, we zijn in Belgie zeker :)). Zonder zelfs maar de totaal verschillende formule Wijnants te vermelden, er waren er ook die in de play offs van nul wilden beginnen (zoals in andere sporten). Destijds was een groot argument om de punten te halveren : de play offs spannend houden als een ploeg al te zeer de voorcompetitie domineert (zoals nu dus).

    Is dat een goede reden? Neen, want als spanning je argument is, kan je ook handicaps beginnen in te voeren, laat ons zeggen dat als halfweg een ploeg te veel voorstaat, moeten ze de volgende helft hun matchen beginnen met een doelpunt achter :)).

    Voor de rest, ik ben voorstander, mits die halvering af te schaffen, en het risico op degradatie (via play off 2 bv), te vergroten. De voordelen zijn, buiten extra TV inkomsten voor de ploegen, minder matchen zonder inzet en extra matchen met de beste ploegen tegen elkaar.
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +16195
    vrijdag 12 januari 2018 om 13:18
    De Play-Offs moeten sowieso weg, daar roept iedereen al lang om! Maar wel onnozel dat altijd de club die op kop staat daarover begint te melken..
    Vind ik leuk
    CedricVDE +1207
    vrijdag 12 januari 2018 om 14:27
    Ik vind de Play-Offs op zich wel goed, alleen het systeem van de puntendeling. Het is de competitie terug spannend maken, wat op zich wel interessant is en extra topmatchen kan in mijn ogen nooit kwaad, alleen vind ik de voorsprong halveren niet eerlijk. Ik vind het alleen wel opvallend dat Verhaege nu weer reageert en zich vorig jaar er niet over uitsprak. Uiteindelijk zou hij hier dan elk jaar over moeten zagen.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 januari 2018 om 14:31]
    Vind ik leuk
    Julien +1192
    vrijdag 12 januari 2018 om 13:52
    Er is wel degelijk een breed draagvlak om de play-off's af te voeren. Maar zoals het er in het bedrijfsleven aan toe gaat is er ook hier een netwerk van lobby'sten aan het werk die alleen omwille van commerciële en financiële redenen de play-off's wil behouden.
    Vind ik leuk
    Daydreamer +5141
    vrijdag 12 januari 2018 om 14:14
    Raar, wij willen de Play-offs afschaffen en in Nederland bestuderen ze ons model omdat ze het ook willen toepassen... Zijn me dat dan onnozelaars zeg!
    Wat betreft de halvering: in het volleybal, basket, enz... beginnen de ploegen in de Play-offs terug van nul! Zouden de heren van Brugge dat op dit moment liever hebben?
    Zou in elk geval niet artificieel zijn, gewoon 2 competities... In het volley wordt er nooit over geklaagd :)
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 17:20
    Wij niet...
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 januari 2018 om 17:21]
    Vind ik leuk
    deket +172
    vrijdag 12 januari 2018 om 17:09
    eerst was hij voor de playoff1,wat een hypocriet zeg.
    hij hoeft niets te vrezen vermits zijn Club Brugge al een enorme niet meer in te halen voorsprong heeft,niet alleen door de zwakte van de rest maar vooral omdat de scheidsrechters telkens weer dit seizoen extreem veel voor Club Brugge fluiten,dit valt voor iedereen op.
    wat geeft hij telkens aan de arbitrage? een Rolex,duur bordeelbezoek,exclusieve reis?
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 17:18
    Ik zie het probleem niet. De formule is voor iedereen gelijk bij de start van de competitie... ik zie hier enkel iemand klagen die er nu voordeel zou bij hebben om de formule af te schaffen omdat ze genoeg punten voor staan en in een systeem zonder playoffs zonder al te grote tegenslag kampioen kunnen spelen. Triestig om alles te proberen naar je hand te zetten als het je goed uitkomt....
    Vind ik leuk
    E.V +2544
    vrijdag 12 januari 2018 om 18:19
    Claude,
    Ben ik volledig mee eens.
    Iedereen weet bij de start van de competitie hoe het werkt.
    Tijdens de competitie komen klagen is kleinzielig en heel triestig, en dit afkomstig van een club voorzitter en bondslid..;
    Maar hadden we iets anders verwacht in het verdorven voetbalwereldje?
    Vind ik leuk
    Brubru +3809
    vrijdag 12 januari 2018 om 19:34
    Als de voorzitter van Kortrijk of Moeskroen dit zegt dan komt het zelfs niet in de media.
    Verhaeghe is echt niet de eerste voorzitter die de eerlijkheid van het format in vraag stelt.
    Vind ik leuk
    E.V +2544
    vrijdag 12 januari 2018 om 19:53
    Ik zeg niet dat het eerlijk is.
    Ik zeg wel dat je het niet moet aankaarten tijdens het seizoen.
    Als je het weg wil moet je dat in het tussen seizoen doen en niet komen lullen als je een aantal punten voor staat.
    Vind ik leuk
    blondel +2791
    vrijdag 12 januari 2018 om 18:23
    Volgens mijn weten hebben de meeste ploegen al geklaagd over de play-offs,en NIET enkel nu.Zelf heb ik niks tegen play-offs,maar dan wel in plaats van halvering ,ook halvering puntenwinst.Of zoals vroeger 2 puntensysteem,zodat de winnaar na 30 competitiematchen beetje beschermd blijft. BV:De leider heeft na halvering 6 p voorsprong,nu met 2 verloren matchen is die voorsprong al weg ,in 2 puntensysteem mag je al 3 keer verliezen om je voorsprong kwijt te zijn.Zodus toch beetje beloond om na 30 matchen eerstes te staan.
    Vind ik leuk
    Wimz3 +849
    vrijdag 12 januari 2018 om 19:45
    Als die boer iets zegt zal het altijd in zijn eigenbelang zijn. Wss is hij nu al aan het denken hoe hij zijn zakken kan vullen op de rug van de kleinere ploegen. Maar toch zeer merkwaardig dat hij dit nu zegt met een straatlengte voorsprong.
    Vind ik leuk
    t757498 +623
    vrijdag 12 januari 2018 om 21:20
    Ik ben van mijn eigen nochtans geen persoon die zal kritiek geven op personen .Maar mss kom dit wat grof over ,maar als er nu 1 persoon is waar ik het niet voor heb is het wel die bleiter van een Verhaeghe. Wat de play off wedstrijden betreft ben ikzelf geen voorstander van geweest ,maar de timing is nu onbespreekbaar ,het is wat het is nu .Ze moeten dat voor het begin van volgend seizoen maar afschaffen dan is het voor iedereen gelijk.Waar ik mij aan VERHAEGHE het meest aan erger is zijn manier hoe hij tekeer gaat als Voorzitter van Club. Wedstrijden waar hij de kleedkamer tijdens de rust van de scheids binnen viel .Zijn manieren op Lokeren tegen een Steward .Zijn reactie tegenover De Witte in Gent.Zijn eigenbelang in het tegenhouden van het Eurostadion .Kortom alles wat niet in zijn voordeel pleit valt hij aan.
    Vind ik leuk
    blondel +2791
    zondag 14 januari 2018 om 01:23
    kijk he t757498,als je de kranten de laatste jaren zou gelezen hebben,zou je weten dat Verhaeghe dit al veel langer aankaart en niet nu ineens.Maar sommige mensen mogen niets zeggen of worden direkt afgekraakt"omdat men hem niet kan verdragen"Sommige of ene voorzitter mag iemand omkopen en word daarna geeerd voor zijn carriere.Het is zoals je zelf het wil zien.Van sommige alles negatief en anderen mogen meer zeggen en doen.
    Vind ik leuk
    t757498 +623
    zondag 14 januari 2018 om 18:31
    Blondel ik weet dat wel dat Verhaeghe er niet voor is. Ben zelf nooit voorstander geweest van playoff systeeem .Maar bespreek dit naar volgend seizoen toe ,er nu mee afkomen is van weinig nut,En had het andersom geweest zou hij er dan een woord over gerept hebben .Dat ze het afschaffen voor volgend seizoen ik zou niets liever hebben ,Hoop zelf dat ze er werk van maken
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws