Als er één ploeg op Club Brugge kan komen winnen, dan zijn zij het

"Als er één ploeg op Club Brugge kan komen winnen, dan zijn zij het"

vrijdag 12 januari 2018 om 10:45

Club Brugge lijkt momenteel onverslaanbaar in eigen huis, het legde daar tot dusver een perfect parcours af als we het Europese toneel niet meerekenen. Op 16 januari ontvangt het Sporting Charleroi in de Croky Cup. Volgens Karel Geraerts zijn de Henegouwers niet kansloos.

Geraerts heeft gespeeld bij beide teams. Hij kijkt dan ook uit naar die wedstrijd van komende dinsdag. "Brugge zal de bal krijgen en Charleroi zal een goed blok neerpoten. Mazzu krijgt regelmatig het etiket opgekleefd een verdedigende coach te zijn, maar ik herinner me dat hij alleen maar wilde aanvallen. Daarvoor moet je echter eerst een goede organisatie neerzetten. Mazzu is heel los in de omgang met zijn spelers, maar eens op het trainingsveld kan hij ook heel kritisch zijn", vertelt hij in Krant Van West-Vaanderen.

Mazzu zou volgens Geraerts het tegengif voor Ivan Leko kunnen zijn. "Ook hij brengt – net als Leko – die grinta op zijn spelers over en kijk hoe ver je daarmee kunt komen. Club is – zeker gezien de thuisreputatie – de grote favoriet, maar let op voor de Zebra’s. Ze zijn fysiek heel sterk en als er een ploeg in Brugge kan winnen, dan is het wel Charleroi."

Plaats een reactie

freeman +4978
vrijdag 12 januari 2018 om 12:19
Zal wel zijn ! Een 5 - 0 score moet er zeker niet verwacht worden tegen de Carolo's !
Vind ik leuk
ElPimpi +468
vrijdag 12 januari 2018 om 12:24
stel je voor freeman ... stel je voor ;-)
Vind ik leuk
Reagens +330
vrijdag 12 januari 2018 om 12:36
Ik heb Charleroi op Gent gezien en als dat de indicatie is dan verwacht ik toch geen nederlaag van Club.
Charleroi heeft weinig tot niets getoond en vooral het spel proberen breken. En Club lijkt mij de efficiëntie en de spelers te hebben om daar mee om te kunnen. Die gasten gaan content zijn met 10 minuten voetbal, 40 minuten blessurebehandeling en 40 minuten en bloc verdedigen om dan met een 0-0 naar huis te proberen gaan.
Vind ik leuk
VeeDeeVee +5981
vrijdag 12 januari 2018 om 12:47
Wat je zegt is net hun sterkte. Charleroi speelt trouwens altijd vanuit de reactie, dat is hun manier en die levert hen al enkele jaren succes op.
Vind ik leuk
Drekovic +5034
vrijdag 12 januari 2018 om 13:16
Dat is de hoofdreden volgens mij dat Mazzu nog steeds daar zit . De topclubs hier willen dominerend spelen (of dat lukt is iets anders)
Vind ik leuk
VeeDeeVee +5981
vrijdag 12 januari 2018 om 13:50
Een trainer past zich aan aan de kwaliteiten van een team, niet omgekeerd. Allez, zo doet Mazzu het toch. Coaches als HVH willen teveel hun eigen wil opleggen, zonder rekening te houden met wat ze lopen hebben. Daarom dat Gent per se spelers van Gent wil halen, die kan geen ander systeem spelen.
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 16:28
Dat is toch op zich geen probleem. Concreet gericht op HVH. Zijn systeem werkt, dat heeft hij bewezen bij Gent. Hij heeft spelers die er de kwaliteiten voor hebben (Najar en Obradovic op de flanken), de basiself van Anderlecht is in mijn ogen evenwaardig aan die van Gent toen. Ik vind dit daarom persoonlijk geen minpunt indien trainers dit doen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

"Als er één ploeg op Club Brugge kan komen winnen, dan zijn zij het"