Belgische topclub kondigt groot nieuws aan: 'Zeven miljoen euro'

Belgische topclub kondigt groot nieuws aan: 'Zeven miljoen euro'

vrijdag 12 januari 2018 om 09:50

AA Gent heeft als club een enorme boost gekregen sinds de overgang naar de Ghelamco Arena in 2013. Het stadion is elke week uitverkocht, daarom speelt de gedachte om de capaciteit uit te breiden. Daar hangt wel een stevig prijskaartje aan vast.

"Ons stadion zit altijd vol, maar we kunnen nog met 5.000 plaatsen uitbreiden", zegt voorzitter Ivan De Witte in Het Laatste Nieuws. "Die zullen erbij moéten komen. We hebben de voorbije jaren extra middelen verworven met Europees voetbal. Zelfs de Europa League heeft ons vorig jaar 10 miljoen euro opgebracht."

De Buffalo’s hebben een groot deel eerder al geïnvesteerd. "Zo hebben we zelf ons oefencentrum van bijna 10 miljoen zelfstandig kunnen financieren. Als we nog eens een campagne spelen zoals vorig jaar met Tottenham, dan kan dat dienen om ons stadion uit te breiden. De kostprijs is 7 miljoen, maar het moet met eigen middelen gebeuren", besluit De Witte.

Poll

Welke club heeft het mooiste stadion?

(1790 stemmen)

Plaats een reactie

VeeDeeVee +5983
vrijdag 12 januari 2018 om 10:07
Gent heeft het modernste, maar het mooiste? Het is superdeluxe hé, maar het ademt o zo weinig voetbal. Ver van het speelveld, een gracht ertussen, allemaal zitplaatsen en geluidsboxen waardoor alle geluid fake overkomt (ook al is dat wellicht niet altijd zo).

Geef mij maar de Bosuil, pure folklore met super ambiance.
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 10:14
Wie houd u tegen? Mocht je de weg niet weten, dan mag je die altijd vragen.
Vind ik leuk
VeeDeeVee +5983
vrijdag 12 januari 2018 om 10:20
Meer dan één (of soms twee) keer per seizoen kom ik daar niet, maar bedankt voor het aanbod.
Vind ik leuk
JLo +156
vrijdag 12 januari 2018 om 10:14
Op dat vlak zie ik ook liever het Engelse model, waar je als supporter bijna aan de krijtlijn staat ...ipv wat hoger met een stevige gracht ertussen.
Maar verder is de GA top. ;)
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 10:15
Dat van die boxen is nu toch wel serieus afgezaagd.. Over die gracht heb je wel gelijk.
Vind ik leuk
VeeDeeVee +5983
vrijdag 12 januari 2018 om 10:20
Ik som maar wat zaken op, het is nu niet dat ik daar specifiek over bezig ben. In den Ot was er altijd veel ambiance, nu vind ik dat een pak minder. 90% van het stadion zit neer, dat komt de sfeer nooit ten goede.
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 12:01
In den Ot was er inderdaad meer sfeer en er hing een andere soort 'voetbalmagie' (kan even niet op een ander woord komen) in de lucht.

Ze zouden beter wat meer van de jongeren uit de Telenet tribune naar de spionkop halen en de mensen die willen zitten aan de overkant zetten. Nu is er al heel wat wrevel geweest tussen die die willen blijven zitten of die die willen rechtstaan. Ze zouden zelfs bijna op mekaar gezicht slaan daarvoor.. Zegt genoeg.

Verder was het ook geen goed plan om dat sfeervak te plaatsen. Vroeger zaten ze nog wat verspreid, nu zitten er veel sfeer 'aanjagers' in dezelfde tribune. 2-3 vakken verder hoor je al heel slecht wat ze in dat ene vak aan het zingen zijn. Wat dus ook niet bevorderlijk is.

Om dan nog maar te zwijgen over de supportersclans die half in ruzie liggen of lagen. Als één begon te zingen, deed de ander niet mee of startte die ander een ander lied.

Veel werk aan de winkel in ieder geval.

Maar dat van die speakers is nu wel echt achterhaald, liever dan de argumenten uit je tweede reactie. Iets te populistische opmerking, die als muziek klinkt, voor de mensen die alles wat Gent is, geen warm hart toe dragen.
Vind ik leuk
ElPimpi +468
vrijdag 12 januari 2018 om 12:36
En wat is het grote nieuws nu?
Vind ik leuk
CM99 +70
vrijdag 12 januari 2018 om 14:17
Wie dat het Jan Breydelstadion selecteert zit thuis met zoveel schimmels dat het normaal lijkt.. Wat een krot.
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 09:51
Zelf financieren. Ja de stad kan niet blijven foefelen hé.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Belgische topclub kondigt groot nieuws aan: 'Zeven miljoen euro'